Geld & Recht alle pijlers

huisdier ziek - geen geld

26-08-2015 23:54 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisdier is ziek en heeft behandeling nodig. Eigenlijk is het niet zo'n leuk dier. Gedragsproblemen enzo.

Het gaat heel veel kosten om het beestje te laten behandelen. Geld dat ik eigenlijk niet heb.

Ik heb nu een dilemma. Vervelend dier laten behandelen of een andere oplossing? (Asiel, inslapen)

Ik heb het geld niet, en ik vind het al niet zo'n leuk dier. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen het beestje te laten doodgaan aan een behandelbare aandoening.

Ik weet wat ik zou moeten doen, maar dat kan niet zomaar allemaal...
Alle reacties Link kopieren
De kat is ziek zeg je, wat heeft hij/zij?
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Je zorgt maar voor geld om het dier te laten behandelen, dan eet je zelf maar niet en daarna neem je direcht contact op met dorothy zodat het dier tenminste een leuk baasje heeft en neem jij nooit meer een dier
quote:DorothyParker schreef op 27 augustus 2015 @ 00:11:

[...]



Mijn dame was al helemaal fucked-up voor ik haar kreeg.



Ben nu al blij dat ze eindelijk "vreemde mensen" verdraagt Ik heb het niet over jou skatje . Jij bent de grootste dierenvriend van jouw landje!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties. Ik slaap er een nachtje op, en dan moet ik morgen actie ondernemen.

Vooral de tips voor goedkopere dierenartsen ga ik induiken. Wie weet.
Alle reacties Link kopieren
quote:KiaOraHoi schreef op 27 augustus 2015 @ 00:16:

[...]



Ik heb het niet over jou skatje . Jij bent de grootste dierenvriend van jouw landje!Dan ken je mijn moeder niet is nor veel erger
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:WasteOfSpace schreef op 27 augustus 2015 @ 00:16:

Dank voor de reacties. Ik slaap er een nachtje op, en dan moet ik morgen actie ondernemen.

Vooral de tips voor goedkopere dierenartsen ga ik induiken. Wie weet.

Echt?

Zeggen dat je wilt laten inslapen en dar nergens op ingaan?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:DorothyParker schreef op 27 augustus 2015 @ 00:17:

[...]



Dan ken je mijn moeder niet is nor veel erger Och ja, ik was jouw mama vergeten . Ook goed de nummer twee dierenvriend van jouw landje!
Ben ik dan een idioot die spaart voor haar huisdieren? Ik heb er een speciale dierenarts spaarrekening voor. Elke maand stort ik daar ¤5,- op. Misschien is dat voor de langere termijn dan ook een optie?

Dan is een dierenarts ook niet ineens een grote uitgave, want het potje is er.



Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat je het er niet voor over hebt omdat het dier niet leuk is. Correct me if I'm wrong, maar zo lees ik het. Schaam je.
Alle reacties Link kopieren
quote:WasteOfSpace schreef op 27 augustus 2015 @ 00:16:

Dank voor de reacties. Ik slaap er een nachtje op, en dan moet ik morgen actie ondernemen.

Vooral de tips voor goedkopere dierenartsen ga ik induiken. Wie weet.

Vertel nou eens wat hij mankeert.

Erg vaag dit.
Alle reacties Link kopieren
Triest figuur ben je en wat een voorbeeld voor je kind zeg.Breng het dier naar de dierenarts, laat het behandelen en dan kan dat diertje tenminste bij een ander leven waar hij wel gewenst is.
quote:WasteOfSpace schreef op 27 augustus 2015 @ 00:16:

Dank voor de reacties. Ik slaap er een nachtje op, en dan moet ik morgen actie ondernemen.

Vooral de tips voor goedkopere dierenartsen ga ik induiken. Wie weet.

Je vraagt om advies, en beantwoordt geen vragen die gesteld worden.

Wat heeft jouw katje? En waarom moet dat zoveel geld kosten? En is er direct medische zorg nodig?

Waarom stuur je Doortje niet gewoon een berichtje, die wil jou helpen! Nou ja, iig jouw katje helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 27 augustus 2015 @ 00:21:

Triest figuur ben je en wat een voorbeeld voor je kind zeg.Breng het dier naar de dierenarts, laat het behandelen en dan kan dat diertje tenminste bij een ander leven waar hij wel gewenst is.

Voor de meesten moet dat beest zelfs niet eerst naar een dierenarts.



Ik heb hier nu al drie verwaarloosde dieren zitten. Ik betaal graag voor een dier. En ik ben niet iemand wiers hele leven om dieren draait.



Dus beter een ander baasje zoeken dan naar een asiel! Vooral katten hebben moeite met een baasje te zoeken in een asiel.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:KiaOraHoi schreef op 27 augustus 2015 @ 00:23:

[...]



Je vraagt om advies, en beantwoordt geen vragen die gesteld worden.

Wat heeft jouw katje? En waarom moet dat zoveel geld kosten? En is er direct medische zorg nodig?

Waarom stuur je Doortje niet gewoon een berichtje, die wil jou helpen! Nou ja, iig jouw katje helpen.

Ben ook echt benieuwd naar alle problemen. Want ik lees enkel gedragsproblemen.



Weet niet hoe het in Nederland gaat, maar in België is er geen enkele dierenarts die je dier laat inslapen om gedragsproblemen, of omdat je niet genoeg geld hebt.



En TO, in België moet je 250 euro betalen om een dier te laten inslapen (zonder crematie). Dus zo goedkoop is een dier laten inslapen ook niet.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je ooit weer een dier nemen verzeker het dan. Al ik mij afvraag of een ander dier wel zo verstandig is.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland laten ze ook niet zomaar een dier inslapen hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jonari schreef op 27 augustus 2015 @ 00:21:

[...]



Vertel nou eens wat hij mankeert.

Erg vaag dit.



Nou inderdaad. Begin er minder van te geloven. Zou mooi zijn als het nep is. Als het wel echt is hoop ik dat TO zoals ze zegt actie gaat ondernemen.



TO ik vind het misselijkmakend hoe je het dier tot nu toe behandeld hebt, maar je kan het verleden helaas niet veranderen. Ik zeg dat niet om het goed te praten voor je want het valt in mijn ogen absoluut niet goed te praten. We hebben het namelijk over een levend wezen dat lijdt onder jouw onbegrip en onwelwillendheid om te helpen. Natuurlijk is het in jouw ogen dan geen leuk dier, want JIJ bent geen leuke eigenaar. Bezorg het dier nog een fijne toekomst, want dat is wel het minste dat je kunt doen.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Een kat met gedragsproblemen...... ik weet dat katten bekend staan als eigenzinnige beesten maar dat hier ook al therapieën voor bestaan is nieuw voor mij. Jouw kat moet dus naar een soort van Ceasar Milano? Een kattenfluisteraar?
quote:DorothyParker schreef op 27 augustus 2015 @ 00:33:

[...]



Ben ook echt benieuwd naar alle problemen. Want ik lees enkel gedragsproblemen.



Weet niet hoe het in Nederland gaat, maar in België is er geen enkele dierenarts die je dier laat inslapen om gedragsproblemen, of omdat je niet genoeg geld hebt.



En TO, in België moet je 250 euro betalen om een dier te laten inslapen (zonder crematie). Dus zo goedkoop is een dier laten inslapen ook niet.

Hier kun je een diertje echt niet zomaar laten inslapen. Niet vanwege geldgebrek en ook niet door gedragsproblemen! Een beetje dierenarts gaat daar echt nooit en te nimmer aan meewerken!

En dat kost ook gewoon veel geld als het wel noodzakelijk blijkt te zijn. Maar meestal is het toch echt proberen te genezen!
Alle reacties Link kopieren
Heb ook nog wel tips maar je bent al te beroerd om te zeggen wat je kat heeft zodat we gerichte tips kunnen geven .............. dan zal ik ook de algemene tips maar niet neerzetten want blijkbaar is de nood toch niet zo hoog?



Nou ja we lezen het wel wat je katje heeft, dan kunnen we je verder helpen met tips.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Al blij om te lezen dat het niet zomaar gaat. TO, hoop dat je morgen verduidelijking geeft.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik begin nu wel een beetje te begrijpen waarom niemand van je houdt
Wie de mens leert kennen, gaat van dieren houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:breeuwie75 schreef op 27 augustus 2015 @ 00:44:

Een kat met gedragsproblemen...... ik weet dat katten bekend staan als eigenzinnige beesten maar dat hier ook al therapieën voor bestaan is nieuw voor mij. Jouw kat moet dus naar een soort van Ceasar Milano? Een kattenfluisteraar?Geheel offtopic, maar alle dieren kunnen gedragsproblemen krijgen en gelukkig bestaan daar (net als voor mensen) therapieën voor. Als jij of iemand anders het interessant vindt, heb een leuk en informatief filmpje van TED talks gevonden hierover. klik
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Tjee, wat ben jij een immens naar mens zeg. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik hoop dat je nooit meer een huisdier aanschaft, je bent er duidelijk totaal niet geschikt voor. Zacht uitgedrukt.



Arm beestje
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
TO: je kunt me altijd een privé bericht sturen. De kosten zijn voor mij niet echt belangrijk, maar zou dan wel willen weten wat er net allemaal niet goed gaat.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven