Van die dingen die je niet snapt

17-03-2024 10:22 904 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zomaar een luchtig topic over dingen die gebeuren die je niet snapt.

Mijn bijdrage: ik wil graag vrijwilligerswerk doen en had na veel vijven en zessen een organisatie uitgekozen. Het is voor mij nogal een drempel om me voor zoiets aan te melden, dus het was een hele stap toen ik eindelijk een online formulier invulde.
Ik kreeg een automatische mail terug dat ze met een week contact zouden opnemen.

Dat is nu ruim anderhalve maand geleden.
Ik begrijp gewoon niet dat een organisatie die om vrijwilligers verlegen zit, gewoon niks laat horen als een geïnteresseerde zich aandient.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat mensen in een supermarkt met zelfscan al hun boodschappen pas scannen bij de kassa en dan pas inpakken in plaats van zo'n apparaatje mee te nemen in het begin van de winkel en hun boodschappen dus alvast in de tas kunnen doen en meteen kunnen afrekenen nadat ze tijdens het winkelen alles al scannen.
Ik stoor mij er niet aan maar vraag mij elke keer belangstellend af; wat is hier de achterliggende gedachte van? Weten ze niet dat het anders/sneller/efficienter kan? Ik snap het niet in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suy schreef:
17-03-2024 10:33
Dat mensen in een supermarkt met zelfscan al hun boodschappen pas scannen bij de kassa en dan pas inpakken in plaats van zo'n apparaatje mee te nemen in het begin van de winkel en hun boodschappen dus alvast in de tas kunnen doen en meteen kunnen afrekenen nadat ze tijdens het winkelen alles al scannen.
Ik stoor mij er niet aan maar vraag mij elke keer belangstellend af; wat is hier de achterliggende gedachte van? Weten ze niet dat het anders/sneller/efficienter kan? Ik snap het niet in ieder geval.
Echt nog nooit gezien dit, ik ken alleen de efficiënte scanners. En dat dan bij controle iemand dan hun zorgvuldig ingepakte boodschappen overhoop trekt. :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Suy schreef:
17-03-2024 10:33
Dat mensen in een supermarkt met zelfscan al hun boodschappen pas scannen bij de kassa en dan pas inpakken in plaats van zo'n apparaatje mee te nemen in het begin van de winkel en hun boodschappen dus alvast in de tas kunnen doen en meteen kunnen afrekenen nadat ze tijdens het winkelen alles al scannen.
Ik stoor mij er niet aan maar vraag mij elke keer belangstellend af; wat is hier de achterliggende gedachte van? Weten ze niet dat het anders/sneller/efficienter kan? Ik snap het niet in ieder geval.
Dat zijn misschien mensen zoals ik die een mandje ipv karretje pakken en hun boodschappenlijstje op hun telefoon hebben. Dan zijn je handen te vol om goed te kunnen scannen. Daar kwam ik dus gisteren achter, toevallig, omdat ik normaal altijd een kamertje pak, scan en dan meteen de boodschappen in mijn eigen boodschappentas mik. Was ook de laatste keer...
We're not doing this because it's easy. We're doing this because we thought it was easy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
17-03-2024 10:33
Echt nog nooit gezien dit, ik ken alleen de efficiënte scanners. En dat dan bij controle iemand dan hun zorgvuldig ingepakte boodschappen overhoop trekt. :-D
Oh echt? Hier gebeurt het aan de lopende band!
Haha ja die controle en die tas overhoop trekken is dan een frustratie idd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Suy schreef:
17-03-2024 10:33
Dat mensen in een supermarkt met zelfscan al hun boodschappen pas scannen bij de kassa en dan pas inpakken in plaats van zo'n apparaatje mee te nemen in het begin van de winkel en hun boodschappen dus alvast in de tas kunnen doen en meteen kunnen afrekenen nadat ze tijdens het winkelen alles al scannen.
Ik stoor mij er niet aan maar vraag mij elke keer belangstellend af; wat is hier de achterliggende gedachte van? Weten ze niet dat het anders/sneller/efficienter kan? Ik snap het niet in ieder geval.
Oh ik doe dat! Als ik al een (volle) tas heb. Want als ik dan wil scannen tijdens boodschappen doen, sta ik te klooien met een tas met spullen van andere winkel, tas waar boodschappen met zelfscan in gaan en dan nog een scanner. Drie dingen in mijn handen en ook nog de boodschappen pakken, kan ik niet. Dus dan liever die volle tas die ik al had, een mandje voor de nieuwe boodschappen en zelf scannen bij de kassa want geen rij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suy schreef:
17-03-2024 10:33
Dat mensen in een supermarkt met zelfscan al hun boodschappen pas scannen bij de kassa en dan pas inpakken in plaats van zo'n apparaatje mee te nemen in het begin van de winkel en hun boodschappen dus alvast in de tas kunnen doen en meteen kunnen afrekenen nadat ze tijdens het winkelen alles al scannen.
Ik stoor mij er niet aan maar vraag mij elke keer belangstellend af; wat is hier de achterliggende gedachte van? Weten ze niet dat het anders/sneller/efficienter kan? Ik snap het niet in ieder geval.
Oh haha ja, de grote boodschappen scan ik ook meteen. Ik scan ook weleens bij de kassa op het eind, maar dan gaat het over een paar boodschappen.
Laat maar zeggen dat ik een handheld scanner gebruik als ik een winkelwagen nodig heb. Als ik genoeg heb aan een mandje scan ik op het eind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blijkbaar heeft die organisatie jou echt nodig als ze niet eens tijd hebben om te reageren op jouw mail... Ga er eens langs zou ik zeggen!

Vaak zijn er bij organisaties die draaien op vrijwilligers maar weinig betaalde krachten.

Misschien is je mail doorgespeeld aan iemand die net ziek was.

Een mailtje is in de drukte nou eenmaal makkelijk vergeten, zelfs als het een belangrijke mail is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap niet dat sommige mensen elke keer dezelfde fout maken. Iedereen maakt fouten en neemt wel eens domme beslissingen, maar het zou zo fijn zijn als je daar dan ook van leert.
Ik heb een kennis die (veel) te zwaar is. Af en toe gaat ze op dieet, en altijd heel extreem. Dan gaat ze drie maanden alleen shakes drinken of zoiets. Valt als een malle af, stopt daar uiteraard op zeker moment mee, gaat terug naar haar oude eetpatroon en is alles binnen een paar maanden weer bijgekomen. Dit heeft ze al tientallen keren gedaan door de jaren heen, je zou zeggen dat ze inmiddels weet dat dit niet werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suy schreef:
17-03-2024 10:33
Dat mensen in een supermarkt met zelfscan al hun boodschappen pas scannen bij de kassa en dan pas inpakken in plaats van zo'n apparaatje mee te nemen in het begin van de winkel en hun boodschappen dus alvast in de tas kunnen doen en meteen kunnen afrekenen nadat ze tijdens het winkelen alles al scannen.
Ik stoor mij er niet aan maar vraag mij elke keer belangstellend af; wat is hier de achterliggende gedachte van? Weten ze niet dat het anders/sneller/efficienter kan? Ik snap het niet in ieder geval.

Omdat je je moet registreren? Omdat je tijdens je bezoek nog wel eens spontaan besluit om iets anders te gaan eten, een aanbieding ziet en dingen terug moet leggen, waardoor je ook weer met dat apparaat iets terug moet boeken?

Ik vind het prima om mijn boodschappen bij de zelfscan te scannen. Maar heb nooit heel veel dus laat het meestal ook (grotendeels) even op het plankje liggen voor het geval er controle komt. Daarna even in mijn tas doen, ook zo klaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Suy schreef:
17-03-2024 10:33
Dat mensen in een supermarkt met zelfscan al hun boodschappen pas scannen bij de kassa en dan pas inpakken in plaats van zo'n apparaatje mee te nemen in het begin van de winkel en hun boodschappen dus alvast in de tas kunnen doen en meteen kunnen afrekenen nadat ze tijdens het winkelen alles al scannen.
Ik stoor mij er niet aan maar vraag mij elke keer belangstellend af; wat is hier de achterliggende gedachte van? Weten ze niet dat het anders/sneller/efficienter kan? Ik snap het niet in ieder geval.
Misschien wennen en veel winkels waar ik ga hebben ze niet maar wel zelfscan aan het eind. In de winkel ben ik druk genoeg met het doen van boodschappen en dan vergeet ik weer wat te scannen. Ik zou ze niet snel gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suy schreef:
17-03-2024 10:33
Dat mensen in een supermarkt met zelfscan al hun boodschappen pas scannen bij de kassa en dan pas inpakken in plaats van zo'n apparaatje mee te nemen in het begin van de winkel en hun boodschappen dus alvast in de tas kunnen doen
Hondenvoer, zuivel en andere zware dingen staan achter in de winkel. Ik wil niet dat mijn bananen, eieren en zakje sla gekneusd thuiskomen, omdat ze als eerste de tas in gingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik iemand inwerk op het werk. Adviseer om dingen op te schrijven als naslag. ‘Neehoor, ik onthou het wel’
De week er na ‘huh, hoe moet dit?’
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
17-03-2024 10:37
Oh haha ja, de grote boodschappen scan ik ook meteen. Ik scan ook weleens bij de kassa op het eind, maar dan gaat het over een paar boodschappen.
Laat maar zeggen dat ik een handheld scanner gebruik als ik een winkelwagen nodig heb. Als ik genoeg heb aan een mandje scan ik op het eind.
Ja dit. Zo doe ik het ook. Als je met een mandje winkelt is meteen scannen echt niet handig.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
17-03-2024 10:39
Blijkbaar heeft die organisatie jou echt nodig als ze niet eens tijd hebben om te reageren op jouw mail... Ga er eens langs zou ik zeggen!

Vaak zijn er bij organisaties die draaien op vrijwilligers maar weinig betaalde krachten.

Misschien is je mail doorgespeeld aan iemand die net ziek was.

Een mailtje is in de drukte nou eenmaal makkelijk vergeten, zelfs als het een belangrijke mail is.
Hm, de organisatie draait in principe op betaalde werknemers en vraagt vrijwilligers voor een aantal activiteiten. Het beantwoorden van de mail hoort daar niet bij.
Natuurlijk kan ik erheen of bellen of mailen, maar het punt is dat het voor mij een hoge drempel is.
En als er dan gewoon niet gereageerd wordt dan voel ik me bij voorbaat al niet welkom, dus hoezo zou ik gaan bedelen naar de gelegenheid om mijn tijd en energie gratis weg te geven aan mensen die niet op mij zitten te wachten?
Ik ga wel de moed bijeen sprokkelen om bij een andere organisatie aan te melden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
17-03-2024 10:47
Hm, de organisatie draait in principe op betaalde werknemers en vraagt vrijwilligers voor een aantal activiteiten. Het beantwoorden van de mail hoort daar niet bij.
Natuurlijk kan ik erheen of bellen of mailen, maar het punt is dat het voor mij een hoge drempel is.
En als er dan gewoon niet gereageerd wordt dan voel ik me bij voorbaat al niet welkom, dus hoezo zou ik gaan bedelen naar de gelegenheid om mijn tijd en energie gratis weg te geven aan mensen die niet op mij zitten te wachten?
Ik ga wel de moed bijeen sprokkelen om bij een andere organisatie aan te melden.
Vind ik ook. Graag of niet hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe mensen (en het zijn er veel) het voor elkaar krijgen om 5-10-20 km te fietsen, soms dagelijks. Ik moest gisteren 2 x 6,5 km fietsen. Dat was al weer een jaar of twee geleden dus best spannend. Op de route 3 km langs een vaart (harde zijwind) en twee bruggen. Ik was kapot toen ik aan kwam, volgens mijn horloge was mijn hartslag 11 minuten > 160 dus in het rood.
Terug heb ik langzamer gefietst ( 12 km/u dus praktisch stilstaan), maar dan duurt het echt lang.
Ik heb collega’s met een bmi van 30+ die amper twee trappen op komen maar wel elke dag naar het werk fietsen.
Hoe dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken iemand die geen koelkast heeft en ik snap niet dat ze zo kan leven. Terwijl het vroeger ook kon natuurlijk.
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor de opheldering wb het scannen mensen! Nu snap ik het:-)
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
17-03-2024 10:51
Hoe mensen (en het zijn er veel) het voor elkaar krijgen om 5-10-20 km te fietsen, soms dagelijks. Ik moest gisteren 2 x 6,5 km fietsen. Dat was al weer een jaar of twee geleden dus best spannend. Op de route 3 km langs een vaart (harde zijwind) en twee bruggen. Ik was kapot toen ik aan kwam, volgens mijn horloge was mijn hartslag 11 minuten > 160 dus in het rood.
Terug heb ik langzamer gefietst ( 12 km/u dus praktisch stilstaan), maar dan duurt het echt lang.
Ik heb collega’s met een bmi van 30+ die amper twee trappen op komen maar wel elke dag naar het werk fietsen.
Hoe dan?
Elektrische fiets?

Nou ja, goede versnellingen helpen ook wel.
Ik fiets vaak naar mijn werk (10km) en hoor echt vaak van collega's die veel dichterbij wonen en alsnog met de auto komen hoe bijzonder ze dat vinden.
Je went eraan, aan dat fietsen. Ik vind het ook wel fijn, even je hoofd leeg laten waaien.
Ik merk wel dat als het echt hondenweer is en ik toch de auto pak, daar ook heel snel aan wen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Milestone schreef:
17-03-2024 10:52
Ik ken iemand die geen koelkast heeft en ik snap niet dat ze zo kan leven. Terwijl het vroeger ook kon natuurlijk.
Whut! Waarom zou je dat in deze tijd nog willen? Ik heb als kind vakanties meegemaakt zonder koelkast maar met koelbox en dat was al een enorm gedoe. Ik heb overigens een collega die zijn vaatwasser uit principe niet gebruikt, gezin met drie kinderen, dat begrijp ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
17-03-2024 10:56
Elektrische fiets?

Nou ja, goede versnellingen helpen ook wel.
Ik fiets vaak naar mijn werk (10km) en hoor echt vaak van collega's die veel dichterbij wonen en alsnog met de auto komen hoe bijzonder ze dat vinden.
Je went eraan, aan dat fietsen. Ik vind het ook wel fijn, even je hoofd leeg laten waaien.
Ik merk wel dat als het echt hondenweer is en ik toch de auto pak, daar ook heel snel aan wen.
Ik heb 5 versnellingen. Liefst gebruik ik 4 en 5 want dat schiet tenminste op, maar bij zo’n brug doet het dan echt pijn. Sowieso heb ik de hele tijd het idee dat ik mijn tijd zit te verdoen, ook al zie ik het als bewegingsmoment.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
17-03-2024 10:51
Hoe mensen (en het zijn er veel) het voor elkaar krijgen om 5-10-20 km te fietsen, soms dagelijks. Ik moest gisteren 2 x 6,5 km fietsen. Dat was al weer een jaar of twee geleden dus best spannend. Op de route 3 km langs een vaart (harde zijwind) en twee bruggen. Ik was kapot toen ik aan kwam, volgens mijn horloge was mijn hartslag 11 minuten > 160 dus in het rood.
Terug heb ik langzamer gefietst ( 12 km/u dus praktisch stilstaan), maar dan duurt het echt lang.
Ik heb collega’s met een bmi van 30+ die amper twee trappen op komen maar wel elke dag naar het werk fietsen.
Hoe dan?
Voor fietsen gebruik je heel andere spieren dan voor bijvoorbeeld hardlopen. Ik kan geen 500 meter hardlopen, maar met gemak 10 kilometer lekker doortrappen.

Mensen met een beatbox op de fiets, snap ik niets van. Als we dat allemaal zouden doen zou je er niets meer van verstaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
17-03-2024 10:42
Ja dit. Zo doe ik het ook. Als je met een mandje winkelt is meteen scannen echt niet handig.
Ik zet mijn boodschappentas gewoon in het mandje, vul die zoals ik prettig vind en pak soms halverwege de winkel wat dingen eruit om idd niet het pak sap op mijn eieren en brood te hebben.

En als ik een tas vergeet en mandje pak, neem ik mandje mee naar de tafels achter de kassa na betalen en pak het daar pas in met mijn gekochte tas.
Niet voor/in de rij bij scankassa.
Maar wat ik al zei eerder, ik heb ook nog nooit gezien dat mensen doen eerlijk gezegd. :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
17-03-2024 10:51
Hoe mensen (en het zijn er veel) het voor elkaar krijgen om 5-10-20 km te fietsen, soms dagelijks. Ik moest gisteren 2 x 6,5 km fietsen. Dat was al weer een jaar of twee geleden dus best spannend. Op de route 3 km langs een vaart (harde zijwind) en twee bruggen. Ik was kapot toen ik aan kwam, volgens mijn horloge was mijn hartslag 11 minuten > 160 dus in het rood.
Terug heb ik langzamer gefietst ( 12 km/u dus praktisch stilstaan), maar dan duurt het echt lang.
Ik heb collega’s met een bmi van 30+ die amper twee trappen op komen maar wel elke dag naar het werk fietsen.
Hoe dan?
Heel ander soort bewegen. Ik neem bij trappen omhoog ook graag de lift. Paar trappen lukt wel maar bij de vijfde verdieping niet zonder pauze of buiten adem.
Fietsen 50 km is geen probleem.
BMI heel ver boven de 30 hier.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven