Geld & Recht alle pijlers

Hulp ww

24-11-2017 21:08 30 berichten
Ingewikkelde situatie, ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven.
Laat ik beginnen met te melden dat ik 3 maal met het UWV gebeld heb, en 3 maal een ander antwoord heb gekregen.
De situatie is als volgt;
Ik ben vanuit een fulltime baan ruim een jaar geleden werkloos geraakt. Ik ontvang nu dus een uitkering op basis van dat fulltime loon en heb ook steeds gesolliciteerd op fulltime banen.
Nu ben ik tot de beslissing gekomen dag ik parttime wil gaan werken, 30 uur.
Hoe zit dit met de ww ? Als ik daar Nu, na dus een jaar uitkering gebaseerd op een fulltime baan te hebben ontvangen, doorgeef dat ik nog maar voor 30 uur beschikbaar ben, moet ik dan teveel ontvangen ww van het afgelopen jaar terugbetalen ?
Dat ik dan vanaf het doorgeven nog maar ww gebaseerd op 30 uur ontvang, dat begrijp ik. Mijn vraag is dus echt; moet ik terugbetalen ?
Alle reacties Link kopieren
Ww loopt door wanneer je parttime aan het werk gaat. Je kan het wel stoppen maar dan verlies je je rechten. Heel formeel zou je geen voltijd ww krijgen wanneer je parttime beschikbaar bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Juiste antwoord is meerdere malen gegeven: je hoeft niks terug te betalen. Je moet namelijk een ingangsdatum geven. Vanaf dat moment krijg je dus WW gebasseerd op 30uur. Dus datum in de toekomst bijv 1 dec 2017.

Of de WW wordt beeindigd op het moment dat je voor 30uur aan het werk gaat zal tzt beoordeeld moeten worden.
Op grond van je inkomsten van 30uur + de fictieve inkomen 10uur. Zijn die beide meer dan 87.5% dan wordt de WW beeindigd.

Lees:
https://www.uwv.nl/particulieren/werklo ... -voor-werk
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2017 07:19
Reden: Spam
97.07% gewijzigd
Dank allemaal voor de duidelijke reacties ! :)
Je hebt al je antwoorden zie ik ;-)

Overigens kun je je vraag online via de werkmap stellen en dan krijg je daar een antwoord op. Op die manier heb je je antwoord ook zwart op wit.

Wij reageren ook schriftelijk op brieven. Met particulieren mailen we in principe niet.

Overigens werk ik niet op de uitkeringsafdeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven