Geld & Recht alle pijlers

Huurachterstand

02-01-2014 17:40 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik heb een huurachterstand bij mijn woningbouw.

Ik had al zn vermoeden dat er iets niet helemaal goed ging en heb toen meteen gebeld, zei hebben mij verteld dat alles in orde was en van de maanden de huur gewoon afgeschreven was.

Ik vroeg ze dit naar mij te emailen, en daarin werd het nogmaals bevestigd, in een overzicht en ook toen emailde ik terug of dit echt klopte en ik mij geen zorgen hoefte te maken, ik zag het namelijk niet op mn app. Dat hoefte niet want alles wat netjes afgeschreven aldus de woningbouw.

Ik had ook geen aanmaningen ontvangen helemaal niks, ik ging dus uit van hun systeem en medewerker dat alles goed zat. Heel dom want ik heb het niet verder gecontroleerd op internetbankieren zelf, ik zit daar eigenlijk sinds dat ik die app heb niet meer op. Zo dom!

Maargoed, Nu krijg ik vandaag een rekening met de achterstallige huur, ik schrik me dood het is namelijk een smak geld, valt hier juridisch iets aan te doen?

Want ik snap dat het mijn verantwoordelijkheid is, maar ik heb het 2x gevraagd aan hen, en zij bevestigde steeds dat het in orde was. Ik ga daar dan wel van uit.

Nu zeggen ze dood leuk dat er iets mis wat met hun systeem, lekker makkelijk. Heb ook geen excuses gehad of whatever.
quote:adorabull schreef op 02 januari 2014 @ 18:57:

[...]

Een e-mail?? Je ziet toch aan je internetbankieren dat het NIET in orde is?Blijkbaar niet of ze heeft dat niet nagekeken of kon het niet nakijken. Er zijn redenen genoeg te bedenken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:ladybo schreef op 02 januari 2014 @ 18:57:

Ik reageer helemaal niet boos, maar vind sommige reacties echt veel te ver gaan, hoe kan je zo oordelen als je er niks van afweet. ik heb het niet over een grote huurachterstand, ik zeg een smak geld. Jullie vullen alles zelf in, dat vind ik op mijn beurt weer heel erg dom. En er dan nog vanuit gaan dat ik er serieus daar ga antwoorden, ga me echt niet verdedigen tegen over een viva vrouwtje..

Misschien heb ik het juist heel breed en hoef ik niet elke dag meerdere keren mijn rekening in de gaten te houden, of beheert iemand anders mijn financieren, of is er wat anders aan de hand. Ik zeg ook nergens dat ik niet van plan was het niet te betalen of geen geld had? Ik snap serieus niet dat jullie dan zo fel en kort door de bocht met dit soort verhalen komen... Heel typich. Overigens ben ik niet de enige huurder van hun met dit probleem, vandaar dat de woningbouw zelf met een passende oplossing kwam, omdat de fout aan hun systeem lag.

Verder mag dit topic gesloten worden.

Hahaha, viva vrouwtje? Wat ben je zelf nu dan?

En jij kan dat topic wel willen sluiten maar zo werkt dat niet.
quote:ladybo schreef op 02 januari 2014 @ 19:01:

Welke vraag? Ik zie alleen maar conclusies die getrokken worden, maar geen een serieuze vraag heb ik voorbij zien komen en ik ben volgens mij niet verplicht ala minuut te regeren, lijkt me. maar zal de forum regels wel eventjes doornemen. Mijn god zeg.

Begin bij het begin

Heb je je rekening zelf ook nagekeken of het afgeschreven was?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Beheert iemand anders je financien dan? En dat je daarom geen zicht/inzage er (meer) op hebt? Omdat het voor je wordt geregeld?

Of gaat het mogelijk om de huurtoeslag die rechtstreeks naar je woningbouw wordt overgemaakt, en waarvan de woningbouw dat wellicht heeft aangezien voor de rest van je huur?
wij slapen nooit.
Op zich is het goed dat ze contact op heeft genomen en op zich snap ik ook wel dat ze gerustgesteld was na het telefoontje. Het enige wat ik dan weer niet begrijp is dat de huur dus niet overgebleven is op de rekening. Nu ben ik zelf erg precies en heb 1 vaste lasten rekening en 1 voor boodschappen en andere uitgaven. van de 1e rekening wordt niet gepind, dus het is onmogelijk om geld uit te geven wat niet afgeschreven is. Het blijft altijd staan dan. Misschien een tip TO? Je hebt er nu even niets aan, maar misschien een idee om dit de volgende keer voor te zijn.
Er wordt meermaals gevraagd hoeveel maanden je achterstand is, en of je het geld nog hebt om over te maken, en hoe het kan dat dit je is ontgaan?
quote:ladybo schreef op 02 januari 2014 @ 19:01:

Welke vraag? Ik zie alleen maar conclusies die getrokken worden, maar geen een serieuze vraag heb ik voorbij zien komen en ik ben volgens mij niet verplicht ala minuut te regeren, lijkt me. maar zal de forum regels wel eventjes doornemen. Mijn god zeg.Dan lees je toch echt niet goed of vooral erg selectief.
wij slapen nooit.
quote:Nouschi schreef op 02 januari 2014 @ 19:01:

[...]

Blijkbaar niet of ze heeft dat niet nagekeken of kon het niet nakijken. Er zijn redenen genoeg te bedenken.Welnee Nousch! Ze kan op het forum en dus op het internet. Code kwijt? Bellen en binnen 4 dagen heb je een nieuwe. Er is echt geen reden.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:ladybo schreef op 02 januari 2014 @ 18:57:

Ik reageer helemaal niet boos, maar vind sommige reacties echt veel te ver gaan, hoe kan je zo oordelen als je er niks van afweet. ik heb het niet over een grote huurachterstand, ik zeg een smak geld. Jullie vullen alles zelf in, dat vind ik op mijn beurt weer heel erg dom. En er dan nog vanuit gaan dat ik er serieus daar ga antwoorden, ga me echt niet verdedigen tegen over een viva vrouwtje..

Misschien heb ik het juist heel breed en hoef ik niet elke dag meerdere keren mijn rekening in de gaten te houden, of beheert iemand anders mijn financieren, of is er wat anders aan de hand. Ik zeg ook nergens dat ik niet van plan was het niet te betalen of geen geld had? Ik snap serieus niet dat jullie dan zo fel en kort door de bocht met dit soort verhalen komen... Heel typich. Overigens ben ik niet de enige huurder van hun met dit probleem, vandaar dat de woningbouw zelf met een passende oplossing kwam, omdat de fout aan hun systeem lag.

Verder mag dit topic gesloten worden.Dat er meerdere huurders zijn met dit probleem wil ik nog wel geloven. Dat het aan hun systeem ligt als jouw huur niet is betaald, is natuurlijk een bullshit verhaal.
Als jij de boel niet vertrouwt en je de afschrijving op je app niet ziet, dan kijk je toch echt wel een keer op internetbankieren op je computer of het wel klopt. Wie weet wordt het bedrag niet bij jou afgeschreven, maar per ongeluk bij iemand anders. Het lijkt me logisch dat je zoiets in ieder geval checkt, helemaal omdat in je app ook al je afschrijvingen te zien zouden moeten zijn.

Ik geloof dus ook niet dat je het niet door hebt gehad. En nu moet je de boel gewoon betalen, dat lijkt me ook logisch. Niet leuk, dat snap ik, maar wel terecht. Misschien kun je nog een betalingsregeling treffen, dat zou wel zo netjes zijn van de woningbouwvereniging. Maar je komt er echt niet onderuit hoor.
quote:12twister schreef op 02 januari 2014 @ 19:02:

Er wordt meermaals gevraagd hoeveel maanden je achterstand is, en of je het geld nog hebt om over te maken, en hoe het kan dat dit je is ontgaan?Deze vragen dus.
quote:adorabull schreef op 02 januari 2014 @ 19:06:

[...]

Welnee Nousch! Ze kan op het forum en dus op het internet. Code kwijt? Bellen en binnen 4 dagen heb je een nieuwe. Er is echt geen reden.Alsof je internetbankieren altijd klopt.
quote:adorabull schreef op 02 januari 2014 @ 19:06:

[...]

Welnee Nousch! Ze kan op het forum en dus op het internet. Code kwijt? Bellen en binnen 4 dagen heb je een nieuwe. Er is echt geen reden.

Jeetjewat een type ben jij zeg, misschien zit ik nu in een internet cafe, vrienden, of bieb, of heb ik nu wel geld om een internet rekening te betalen, dat weet jij toch helemaal niet? Je kent mij toch helemaal niet, waarom oordeel je zo? Niks te doen?!!!

Dat ik op internet zit betekend niet dat ik thuis ben?!

Weer die conclusies, vreselijk als je zo moet leven, hele dag oordelen en afgeven op mensen, jullie geven mij niet eens de ruimte om een verhaal te vertellen, ga dan ook echt niet komen met dat ik selectief lees. Want ik krijg echt de meest vreemde reacties om mijn oren. ik heb echt geen behoefte om dan aan dit soort kortzichtige vrouwtjes uit te leggen hoe en wat.

Wat is de gemiddelde leeftijd hier, 15 of 45 van die zure oude vrouwtjes? mijn god zeg, en meteen ook zo fel als ik niet meteen reageer, Pfff wat vreselijk vermoeiend
quote:ladybo schreef op 02 januari 2014 @ 19:14:

[...]

Jeetjewat een type ben jij zeg, misschien zit ik nu in een internet cafe, vrienden, of bieb, of heb ik nu wel geld om een internet rekening te betalen, dat weet jij toch helemaal niet? Je kent mij toch helemaal niet, waarom oordeel je zo? Niks te doen?!!!

Weer die conclusies, vreselijk als je zo moet leven, hele dag oordelen en afgeven op mensen, jullie geven mij niet eens de ruimte om een verhaal te vertellen, ga dan ook echt niet komen met dat ik selectief lees. Want ik krijg echt de meest vreemde reacties om mijn oren. ik heb echt geen behoefte om dan aan dit soort kortzichtige vrouwtjes uit te leggen hoe en wat.

Wat is de gemiddelde leeftijd hier, 15 of 45 van die zure oude vrouwtjes? mijn god zeg, en meteen ook zo fel als ik niet meteen reageer, Pfff wat vreselijk vermoeiendJa ja nou weten we het wel.

[...]

Wat is de gemiddelde leeftijd hier, 15 of 45 van die zure oude vrouwtjes? mijn god zeg, en meteen ook zo fel als ik niet meteen reageer, Pfff wat vreselijk vermoeiend

Dan had je ook daar je interbankieren zaken kunnen doen. Wat is nu precies je punt?

En ach beetje zuur is niet erg, beter dan gewoon dom.
Ik wacht nog even het volgende bericht van TO af, op mogelijk meer info of wat ze van plan is om aan actie morgenochtend te ondernemen.

TO is toch echt de enige die (nog) meer duidelijkheid kan/wil verschaffen.
wij slapen nooit.
quote:iceteapeach schreef op 02 januari 2014 @ 19:17:

Ik wacht nog even het volgende bericht van TO af, op mogelijke meer info of wat ze van plan is om aan actie morgenochtend te ondernemen.

TO is toch echt de enige die (nog) meer duidelijkheid kan/wil verschaffen.TO heeft geen zin meer in die zure vivawijven
Als ik toch aan het einde van de maand ineens ¤900 over heb dan ga ik me toch wel eens achter mijn oren krabben.

Daarnaast werp ik toch wel een paar keer per maand een blik op mijn saldo's saldi (?)

Ik wil toch altijd wel graag weten wat er wanneer op mijn rekeningen staat...

Maar blijkbaar is dat in de ogen van TO heel viva vrouwtjes achtig
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Nouschi schreef op 02 januari 2014 @ 19:19:

[...]

TO heeft geen zin meer in die zure vivawijven

En dat is ergens weer jammer voor TO want er worden ook ikweetniethoeveel, ontzettend goede tips gegeven (niet alleen dit topic bedoel ik ermee), meegedacht etc.

Hoop doet leven of zoiets?
wij slapen nooit.
TO heeft nog een hoop te leren. Gevalletje onontwikkelde prefrontale cortex.
Wat naar. Hier waren wij verplicht om het automatisch te laten overschrijen. Was al jaren terug een plicht. Kun je dit in het vervolg ook niet toepassen. Heb je zekerheid.

[...]

Blablabla, liever een zuur vrouwtje zijn die de zaken wel goed voor elkaar heeft, dan een dom doosje die nooit haar rekening checkt en ineens een dom topic moet openen over haar eigen geldzaken..

Daaaag, zeurdoos!
quote:mara2 schreef op 02 januari 2014 @ 19:27:

Wat naar. Hier waren wij verplicht om het automatisch te laten overschrijen. Was al jaren terug een plicht. Kun je dit in het vervolg ook niet toepassen. Heb je zekerheid.Ik heb al een passende oplossing gevonden met de woningbouw ik hoef het niet helemaal terug te betalen mijn huur is laag, nog geen 400 euro INCL. Wordt deels verrekend met een voorschot van licht gas en water, wat ik dus te veel had betaald, en eigenlijk al terug had moeten krijgen in 2013. dus ik heb alleen maar paar 100 euro hoeven over te maken. Maar blijft natuurlijk wel een smak geld om het zo even over te maken.
quote:12twister schreef op 02 januari 2014 @ 19:26:

TO heeft nog een hoop te leren. Gevalletje onontwikkelde prefrontale cortex.Ik denk eerder jij door zoiets te zeggen, walgelijk echt. het zegt immers genoeg over jezelf, je bent vast net zo twisted als je nickname... raar wijf.
quote:Mopsie41 schreef op 02 januari 2014 @ 19:28:

[...]

Blablabla, liever een zuur vrouwtje zijn die de zaken wel goed voor elkaar heeft, dan een dom doosje die nooit haar rekening checkt en ineens een dom topic moet openen over haar eigen geldzaken..

Daaaag, zeurdoos!Ach voel je, je beledigd :( ga jij nou maar tijd investeren in jezelf (met zn verzuurde karakter vereenzaam jij nog), en opzoek naar vrienden buiten het forum om...IPV op dit jonge en in jouw ogen domme meisje reageren... Doeeei doeeeeeeei !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven