Geld & Recht alle pijlers

Huurhuis, douche kapot

16-01-2011 18:44 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Begin januari zagen wij opeens een vlek op het plafond zitten. Na nader onderzoek bleek dit dus een lekkage te zijn van de douche, want de douche zit recht boven deze vlek.

We hebben dus de woninstichting gebeld, opzichter is langs gekomen.

Opzichter het verhaal uitgelegd dat wij dus denken dat dit een lekkage is. Hij heeft alles nader onderzocht en dit bleek dus het geval te zijn. Nu staan wij voor de tweede week van febr. ingepland voor een grote binnenrenovatie, nieuwe douche, keuken, WC.

Opzichter zegt , je kunt nog wel douchen...... Ik heb dus aangegeven dat wij behang hebben en dat dit begint los te laten door de lekkage. Hij zegt geen probleem gewoon door blijven douchen tot de renovatie. Schade wordt door ons vergoed ?!? (na nader vragen bleek dit niet het geval te zijn)

Maar nadat de dagen verstrijken wordt de vlek steeds groter en het behang begint te bobbelen en los te laten. Wij dus weer de woninstichting bellen. Iemand anders langs geweest en die zegt Niet meer douchen!!! Zit je dan in je eigen huis en je mag je eigen niet meer douchen!! Zijn oplossing ga maar aan de overkant in 1 van de leegstaande huizen douchen!! Naja, dat maar aanvaard. Zo gezegd zo gedaan daar hebben we ons maar gedoucht. Maar wat blijkt nu er zijn nog meer buurtbewooners met een sleutel van dit " inloophuis" . Dit is ons niet verteld. De opzichter heeft tegen ons gezegd dat wij de enige waren met een sleutel van dit huis zodat wij ons rustig daar konden douchen. Maar een buurtbewoner die was daar vanochtend in de douche lekker bezig haar was in de wasmachine te doen. Ik ben er nu wel klaar mee eigenlijk!! Hoe kan ik dit het beste aanpakken bij de woningstichting, wat zijn mijn rechten?

Want ik wil eigenlijk liever gewoon dat ze nu dan maar de renovatie in de douche doen, of dat ze de " oude" douche oplappen. Wij krijgen namelijk een geheel nieuwe douche in 1 van de 4 slaapkamers die we hebben.
Met hoeveel bewoners moet je nu dan een douche delen? Ik vind het best een redelijke oplossing, al had de communicatie beter gekund. Misschien kunnen jullie de sleutel van een ander huis krijgen, zodat jullie niet samen met de andere buurtbewoners hoeven te douchen.
Onze hele wijk die krijgt groot onderhoud. Dus als er mensen zijn, die niet kunnen koken wassen of wat dan ook die krijgen een sleutel van dat huis.
Kan de deur van de badkamer in het leenhuis wel op slot?
gaat t om dat andere huis waarvan blijkt dat je t met meerdere moet delen of om de schade die je hebt aan je behang?
Neem contact op met de Woonbond (www.woonbond.nl). Die kunnen je precies vertellen wat je rechten zijn en welke stappen je kunt ondernemen als blijkt dat de verhuurder niet rechtmatig handelt.
Dus iedereen kookt, wast en doucht in dat ene huis? Daar zou ik ook niet blij mee zijn, zeker niet als je dat nog één maand + de duur van jullie renovatie vol moet houden.
Oh ja, en laat toezeggingen als 'wij vergoeden de schade aan het behang' e.d. altijd zwart op wit zetten door de Woningbouw, met datum en handtekening eronder van de medewerker die de toezegging heeft gedaan.
quote:2Heineken schreef op 16 januari 2011 @ 18:51:

Kan de deur van de badkamer in het leenhuis wel op slot?

Dat lijkt me heel relevant. Je moet er niet aan denken dat je rustig staat te douchen en er ineens een andere buur de douche instapt.

En wie maakt die douche schoon??

Tip: gebruik slippers om voetschimmel te voorkomen.
quote:Honingmeloen schreef op 16 januari 2011 @ 18:49:

Met hoeveel bewoners moet je nu dan een douche delen? Ik vind het best een redelijke oplossing, al had de communicatie beter gekund. Mee eens.
quote:heelveelkleurig schreef op 16 januari 2011 @ 18:53:

Neem contact op met de Woonbond (www.woonbond.nl). Die kunnen je precies vertellen wat je rechten zijn en welke stappen je kunt ondernemen als blijkt dat de verhuurder niet rechtmatig handelt.

Bedankt hier kan ik zeker wat mee, ik zal maandag even bellen.

@2heineken, nee die kan niet op slot.
quote:Bunny1989 schreef op 16 januari 2011 @ 18:58:

[...]

Bedankt hier kan ik zeker wat mee, ik zal maandag even bellen.

@2heineken, nee die kan niet op slot.Zit er een knip op de voordeur? Als die er op zit zou ik die gewoon gebruiken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dat is heel gebruikelijk, toen er in de wijk van mijn moeder overal een nieuwe badkamer en keuken inkwam is er ook zo'n huis beschikbaar gesteld. Dit vind ik juist erg netjes en wees er blij om, toen mijn douche lekte moest ik 2 weken wachten en ik kon nergens douchen met m'n dure particuliere huurhuis.
Ik zou me ouderwets aan de wasbak beneden wassen, en eens in de 2 dagen ofzo bij familie gaan douchen ( ervan iutgaande dat je die hebt daar).

Worden ook alle leidingen vervangen in je oude huis? Zo niet, dan zullen ze de lekkage toch moeten herstellen. Dan zou ik eisen dat ze dat meteen deden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven