Geld & Recht alle pijlers

hybride wagen .

18-12-2012 15:11 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai dames,

Een kennis heeft net een hybride wagen gekocht. nu kwam ik op het idee om misschien ook een te kopen. Ik ben alleen bang dat ze te snel in waarde dalen. Zijn er mensen hier die ook een hybriedje bezitten.

Wat mij over de streep trok: binnen de bebouwde kom kon ik GRATIS rijden 20 km lang.
Gratis rijden? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Alle auto's dalen snel in waarde. En wat is gratis rijden? Iedere auto kost al geld als hij alleen maar stil staat.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nou ja, op electriciteit dan. autootje rustig laden tijdens het boodschappen doen .
Ah, verre van gratis dus.

Heb je voor jezelf al een berekening gemaakt wat het je allemaal gaat kosten?
Je kan idd beperkt op elektriciteit rijden, mits je niet teveel gas geeft. Dan springt de motor vaak bij.. Over restwaarde is nog niet veel te zeggen, wel weet ik dat veel autohandelaren ietwat huiverig zijn voor hybrides met ervaring omdat niemand weet hoe lang de accu's meegaan tot ze vervangen moeten worden. Als dat echt moet gebeuren na verloop van jaren kost dat duizenden euro's.. Hoe goedkoop heb je dan gereden?! Ik ga de stap iig nog niet maken! Kies liever voor een zuinige benzine auto.. Weet ik waar ik aan toe ben..
I love mijn Peugeootje 107 die 1 op 20 rijdt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
een prius plugin? Interresant met 0% bijtelling in de lease. eerst 20 km op electro rijden. Maar doet de verwarming het dan?

catalogus prijs... 40.000
Als je denkt dat je wagen terwijl een half uurtje bij de appie shopt weer is opgeladen, dan denk je verkeerd De meeste autos doen er minimaal 4 uur over om op te laden. Er zijn wel snelladers, maar dat kost geld. Nog altijd wel goedkoper dan benzine, maar gratis rijden bestaat niet.
Ik weet helemaal niks van laadpalen en hybride auto's, maar kun je die dingen echt gratis opladen bij de Appie? Dat kost de Appie toch ook vel geld?
Hybride auto's zijn veel groter dan een kleine Toyota aygo, kost dus bij gewoon op benzine rijden meer energie. Bovendien is de aankoopprijs veel duurder. Dus als het supermarktripjes gaat is het onzin om daar zon dure auto voor te kopen
Ik rijd een hybride auto, maar geen plug in. Dus in mijn auto worden de accu's opgeladen terwijl ik rijd en als ik langzaam rijd, schakelt 'ie over op de accu. Dit komt neer op een gebruik van 1 op 20, dat is inderdaad even veel als een klein auto'tje, maar ik rijd dus een grote auto hiervoor, het is onze enige gezinsauto. Ik ben er erg tevreden over, hij rijdt erg comfortabel en het verbruik is dus erg laag in vergelijking met auto's van hetzelfde formaat.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Bij mijn appie geen mogelijkheid om je auto op te laden voor zover ik weet?

Ik zou eerder een paar jaar wachten. De elektrische auto's zijn in opmars. Faciliteiten zullen dus met de tijd ook beter worden.
Pi, kost zo'n geval echt 40 duizend euro???
Ja, Nellaaa klopt.

Hybrides en electrice auto's zijn niet goedkoop en eigenlijk ook alleen maar interessant voor de leasemarkt.

Hoe de restwaarde uitpakt is de vraag.

En 20 km binnen de bebouwde kom, is dat met of zonder lichten aan, met of zonder airco, met of zonder stoplichten onderweg? Korte stukjes rijden is niet goed voor een auto. Vooral als een auto niet de kans krijgt om warm te worden.

Gratis rijden bestaat niet. Ook electriciteit kost geld en wat denk je van onderhoud, verzekering en vooral afschrijving? Op een nieuwe auto is dat de grootste kostenpost.
Idd gratis bestaat niet en 20km is echt niet zo heel veel. Een beetje auto doet dat op 1 liter benzine. Daar hoef je het iig niet voor te doen.
Als lease-auto zijn hybride auto's relatief goedkoop, omdat de privé-kilometers niet meetellen als "loon in natura".

Dat wordt in de reclame bedoeld met "nul procent bijtelling".

Maar privé is volgens mij een kleine tweedehands auto het goedkoopst.

En vroeger zou het een japanse moeten zijn (die gaan langer mee), maar misschien maakt dat nu niet meer zo veel uit.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:appelsien27 schreef op 18 december 2012 @ 15:21:

Nou ja, op electriciteit dan. autootje rustig laden tijdens het boodschappen doen .

Hmm, weet niet of je al documentatie hebt gelezen? Als de auto stil staat laadt ie NIET op, alleen bij rollen zonder gas in te trappen.

Wij hebben nu een jaar een hybride, maar 20 minuten hybride rijden is ons nog nooit gelukt. En harder dan ongeveer 45/50 gaat ook niet, dan ga je bijna automatisch weer over op de benzinetank.

We hebben overigens een Lexus, de motor is gelijk aan die in de Auris en Yaris.
TO je kunt (als je toch al zit te denken in de prijsklasse van een nieuwe hybrid) natuurlijk ook gewoon een nieuwere zuinige auto gaan rijden. De eco Ford Fiesta van mijn vriend rijdt ongeveer 1 op 22 als je NIET je best doet om zuinig te rijden.
quote:Dahlia74 schreef op 18 december 2012 @ 16:21:

En 20 km binnen de bebouwde kom, is dat met of zonder lichten aan, met of zonder airco, met of zonder stoplichten onderweg? Korte stukjes rijden is niet goed voor een auto. Vooral als een auto niet de kans krijgt om warm te worden..

Als het koud is slaat bijna altijd (95% van de tijd) de benzinemotor aan.

Juist binnen de bebouwde kom is hybride ideaal, bij remmen laadt de accu op. En gewoon airco aan, lichten aan, radio aan.
Als je 40.000 euro aan een auto kunt besteden, waarom dan de vraag hoe je goedkoop kunt rijden? Snap de logica niet... Het lijkt mij veel voordeliger om een zuinige benzine auto te kopen met weinig afschrijving. Dan hou je netto veel meer geld in de pocket!
Overigens een auto kopen om binnen de bebouwde kom "gratis" te kunnen rijden? Dan is een fiets vele malen goedkoper, rijdt ook gratis en je beweegt ook nog eens.
Ik snap het ook niet. Het is denk ik de mode om een 'hybride' te rijden. Lees de OP maar. Een kennis heeft er eentje dus wil TO ook... Dat is niet erg, maar met logica heeft het niet veel te maken.
Als privé persoon is hybride nog helemaal niet interessant. Wel zijn de kleinere auto's goedkoper dan 40.000 hoor, de Yaris is er vanaf 22.000 ofzo.

Wij rijden een Lexus, en idd via lease. Anders was het echt een andere goedkopere auto geweest.
quote:nienke2010 schreef op 18 december 2012 @ 17:07:

Als privé persoon is hybride nog helemaal niet interessant. Wel zijn de kleinere auto's goedkoper dan 40.000 hoor, de Yaris is er vanaf 22.000 ofzo.

.

Plug in hybrides, degene die 100% electirsch rijden, maar een benzine range-extender zijn er maar 2 op dit moment: de prius plug in, van bijna 40.000 euro. Ik lieg een paar honderd euro. En de Opel Ampera ,nog een beetje duurder. De Volt is een opel ampera met andere aankleding.

Laadpaal is nu nog gratis, gaat wel wat kosten, maar dat blijft veel minder dan een gastank vol.

Wellicht is een 100% electrische auto als de twizzy iets.

http://www.anwb.nl/auto/t ... 5D/autotest-renault-twizy

7000 euro, 100% elektrisch, 100km ver. leuk als 2e stadsautotje.......en je buurman heeft hem niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven