Geld & Recht alle pijlers

Hypotheek na 1 jaar ZZPER

02-08-2019 01:40 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe makkelijk/moeilijk is het nu eigenlijk om als 1 mans(zonder partner) 1 hypotheek te krijgen terwijl je 1 jaar zzper bent? en is dit überhaupt mogelijk?


SVP : Weet niet in hoevere het van belang is maar ik had hiervóór geen inkomen, ook niet uit loondienst etc.
desperatewomen wijzigde dit bericht op 02-08-2019 01:52
26.59% gewijzigd
Een hypotheekadviseur geeft je het meest betrouwbare advies. Daar moet je zijn.
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
02-08-2019 20:21
Een hypotheekadviseur geeft je het meest betrouwbare advies. Daar moet je zijn.
True dat denk ik dus ook. Dit blijft viva.


Maar dacht al wat (voor)kennis opdoen misschien.
Alle reacties Link kopieren
Als jij in een paar maanden 50K bij elkaar gespaard hebt dan zou ik als een malle verder sparen en een appartement cash betalen. Heb je ook geen gezeik met banken.
Alle reacties Link kopieren
Met 2 ton zit je nu op een maandlast van zo'n 750 bruto met de huidige hypotheekrente. Daarnaast zal je moeten sparen voor huisonderhoud enz.

Met 1 jaarinkomen krijg je sowieso geen hypotheek kan ik je nu al vertellen.

Als dit werk weg valt. Kan je dat dan nog opbrengen? Het is nou niet echt een sterCV die je hebt.....
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
02-08-2019 20:24
Met 2 ton zit je nu op een maandlast van zo'n 750 bruto met de huidige hypotheekrente. Daarnaast zal je moeten sparen voor huisonderhoud enz.

Met 1 jaarinkomen krijg je sowieso geen hypotheek kan ik je nu al vertellen.

Als dit werk weg valt. Kan je dat dan nog opbrengen? Het is nou niet echt een sterCV die je hebt.....
Ik merk dat hier erg uiteenlopende antwoorden gegeven worden.

de een claimt dat het absoluut niet mogelijk is en de ander claimt dat het geen probleem moet zijn...…


lastig!
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
02-08-2019 20:23
Als jij in een paar maanden 50K bij elkaar gespaard hebt dan zou ik als een malle verder sparen en een appartement cash betalen. Heb je ook geen gezeik met banken.
Juist dit! En wel netjes je belastingaangiftes doen, niet dat je net je appartement hebt gekocht en je nog even moet afrekenen met de belastingdienst.
Lady_Day schreef:
02-08-2019 20:23
Als jij in een paar maanden 50K bij elkaar gespaard hebt dan zou ik als een malle verder sparen en een appartement cash betalen. Heb je ook geen gezeik met banken.
En dit. Dan kun je over 1,5 jaar een appartement van 2 ton kopen.
Alle reacties Link kopieren
Desperatewomen schreef:
02-08-2019 20:26
Ik merk dat hier erg uiteenlopende antwoorden gegeven worden.

de een claimt dat het absoluut niet mogelijk is en de ander claimt dat het geen probleem moet zijn...…


lastig!
Ga langs een hypotheekadviseur als je t niet geloofd. Heeft die man ook een lolletje.
Been there, done that, got the T-shirt.
Desperatewomen schreef:
02-08-2019 19:32
Wat zijn de belangrijkste factoren dan?

Op internet heb ik wat van die testjes ingevuld. stond ook de vraag ''studieschuld'' die heb ik niet.
Hier wat algemene informatie;
Spaargeld is rond de 50 k
De rest wat je zegt begrijp ik nog niet helemaal ik heb wel een boekhouder deze geeft aan dat me verdiensten erg goed. Hoop dat hij alles goed voor me bijhoud en regelt. winstprognose etc. wat je opnoemt.
Alles draait om je inkomstenverklaring. De rest is bijzaak.

Inkomstenverklaring wordt berekend aan de hand van de laatste 3 jaren. Let op: dit wil niet zeggen dat je minstens 3 jaren actief moet zijn!

Voorbeeld bij 4 jaren zzper:
Jaar 1: 25.000 netto resultaat.
Jaar 2: 20.000 netto resultaat.
Jaar 3: 40.000 netto resultaat.
Jaar 4: 70.000 netto resultaat.

Uitgaand van 0 schulden en 0 eigen spaargeld mag je het volgende berekenen: 20k + 40k + 70k / 3 = 43.000 vast gestelde inkomstenverklaring.

Heb je een BV dan mag je je loon + netto resultaat bij elkaar optellen. Stel je hebt naast bovenstaande resultaten ook een loon van 45.000 euro genoten, dan is je vastgesteld inkomen: 88.000 euro per jaar.

Jaar 1 wordt nu niet meer meegenomen omdat het om de laatste 3 jaren gaat.

Voorbeeld bij 1 jaar zpper:
Jaar -2: 0 netto resultaat.
Jaar -1: 0 netto resultaat.
Jaar 1: 95.000 netto resultaat.

Totaal: 31.000 euro inkomen. Let op dat de adviseur die de inkomstenverklaring opmaakt meer zaken meeneemt om het inkomen vast te stellen.


Mocht je geen BV hebben, houdt dan rekening met de inkomstenbelasting!! Bij een BV ontvang je een loonstrook en betaal je maandelijks de loonheffing. Mocht je hier rekening mee hebben gehouden en is de 50.000 euro daadwerkelijk gespaard en bruikbaar, dan is dat een mooie pot die je als inleg kunt meenemen bin de hypotheek aanvraag. Dit vermogen wordt sterk meegewogen in de beslissing van de bank!
anoniem_6526a6ddc8bdb wijzigde dit bericht op 02-08-2019 20:41
0.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
02-08-2019 20:32
Ga langs een hypotheekadviseur als je t niet geloofd. Heeft die man ook een lolletje.
op internet staat dat dit tegenwoordig wel mogelijk is bij 1 jaar zzper.

in hoeverre dat makkelijk gaat en waar is weet ik niet.

maar het lijkt me niet totaal onmogelijk als je een leuke spaarcent hebt. je moet natuurlijk niet met 10 k aankomen wandelen.

Ik vind dit allemaal niet zon lolletje.
Ik denk dat de aard van jouw werk eerder zal doen besluiten om geen hypotheek te geven. Je bent met een paar jaar over de datum en gaat de komende 30 jaar hier geen zekerheid qua inkomen in bieden.
Apatura schreef:
02-08-2019 20:24

Met 1 jaarinkomen krijg je sowieso geen hypotheek kan ik je nu al vertellen.
Dit is onjuist. Het draait om de inkomstenverklaring en die gaat uit van het gemiddelde inkomen van de afgelopen 3 jaren.

Dat die eerste 2 jaren niet bestaan of op 0 staan, doet er niet toe. Wel beïnvloeden die uiteraard de hoogte van de inkomstenverklaring.
Alle reacties Link kopieren
Lieve schat, als de bank je werkzaamheden als "sekswerker" kwalificeert, dan is de kans op een hypotheek (naast 50k spaargeld) echt bijzonder klein. Doen ze dat niet, dan zullen ze in elk geval je werkzaamheden niet als "stabiel" en "toekomstbestendig" beschouwen. Na 1 jaar ZZPer een hypotheek kan, maar, lees de eerste pagina de reactie van Mantra, met zoveel haken en ogen dat de kans dat jij in aanmerking komt echt heel gering is.

https://www.findinet.nl/persbericht/sek ... rzekeraar/


Maar joh, als jij 50k per jaar kan sparen, dan spaar je toch 4 jaar verder en dan ben je er met cash?
Alle reacties Link kopieren
r2m schreef:
02-08-2019 20:34
Alles draait om je inkomstenverklaring. De rest is bijzaak.

Inkomstenverklaring wordt berekend aan de hand van de laatste 3 jaren. Let op: dit wil niet zeggen dat je minstens 3 jaren actief moet zijn!

Voorbeeld bij 4 jaren zzper:
Jaar 1: 25.000 netto resultaat.
Jaar 2: 20.000 netto resultaat.
Jaar 3: 40.000 netto resultaat.
Jaar 4: 70.000 netto resultaat.

Uitgaand van 0 schulden en 0 eigen spaargeld mag je het volgende berekenen: 20k + 40k + 70k / 3 = 43.000 vast gestelde inkomstenverklaring.

Heb je een BV dan mag je je loon + netto resultaat bij elkaar optellen. Stel je hebt naast bovenstaande resultaten ook een loon van 45.000 euro genoten, dan is je vastgesteld inkomen: 88.000 euro per jaar.

Jaar 1 wordt nu niet meer meegenomen omdat het om de laatste 3 jaren gaat.

Voorbeeld bij 1 jaar zpper:
Jaar -2: 0 netto resultaat.
Jaar -1: 0 netto resultaat.
Jaar 1: 95.000 netto resultaat.

Totaal: 31.000 euro inkomen. Let op dat de adviseur die de inkomsten verklaring opmaakt meer zaken meeneemt om het inkomen vast te stellen.


Mocht je geen BV hebben, houdt dan rekening met de inkomstenbelasting!! Bij een BV ontvang je een loonstrook en betaal je maandelijks de loonheffing. Mocht je hier rekening mee hebben gehouden en is de 50.000 euro daadwerkelijk gespaard en bruikbaar, dan is dat een mooie pot die je als inleg kunt meenemen bin de hypotheek aanvraag. Dit vermogen wordt sterk meegewogen in de beslissing van de bank!
Ah ja hier heb ik wat aan dankjewel. :) Ja er komen heel veeel dingen bij te kijken dat zie ik al.
Als ik het zo bekijk word mijn gemiddelde flink omlaag gehaald door mijn jaren inactiviteit denk ik... en zou ik belachelijk veel moeten verdienen wil het er nog een beetje ''uitzien'' als het zo door het aantal jaren gedeeld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
02-08-2019 20:40
Lieve schat, als de bank je werkzaamheden als "sekswerker" kwalificeert, dan is de kans op een hypotheek (naast 50k spaargeld) echt bijzonder klein. Doen ze dat niet, dan zullen ze in elk geval je werkzaamheden niet als "stabiel" en "toekomstbestendig" beschouwen. Na 1 jaar ZZPer een hypotheek kan, maar, lees de eerste pagina de reactie van Mantra, met zoveel haken en ogen dat de kans dat jij in aanmerking komt echt heel gering is.

https://www.findinet.nl/persbericht/sek ... rzekeraar/


Maar joh, als jij 50k per jaar kan sparen, dan spaar je toch 4 jaar verder en dan ben je er met cash?
Ik begrijp wat je bedoeld maar sta niet als sekswerker ingeschreven.

Ik heb geen zin nog 4 jaar thuis te wonen. Echt helemaal geen trek in.

Dus dan wordt het helaas huren.
Desperatewomen schreef:
02-08-2019 20:41
Ah ja hier heb ik wat aan dankjewel. :) Ja er komen heel veeel dingen bij te kijken dat zie ik al.
Als ik het zo bekijk word mijn gemiddelde flink omlaag gehaald door mijn jaren inactiviteit denk ik... en zou ik belachelijk veel moeten verdienen wil het er nog een beetje ''uitzien'' als het zo door het aantal jaren gedeeld wordt.

Als zzper 50k sparen. Is daar dan al de inkomstenbelasting over geheven?

Ik zie veel succesvolle zzpers zwaar in de problemen komen na het eerste jaar. Ze vergeten de inkomstenbelasting...

Stel je hebt als zzper geen aftrekposten en je hebt verder geen zakelijke uitgaven, dan is je omzet je inkomen. Stel dat je in 2018 totaal 75.000 excl btw hebt ontvangen. Van die 75 heb je 25k uitgegeven aan prive uitgaven.

Dan staat er op 31 dec 2018 totaal 50.000 euro excl btw op de rekening. Echter je moet nog wel belasting betalen over die 75000 euro. Je houdt daardoor dan geen 50.000 spaargeld over.
Alle reacties Link kopieren
r2m schreef:
02-08-2019 20:56
Als zzper 50k sparen. Is daar dan al de inkomstenbelasting over geheven?

Ik zie veel succesvolle zzpers zwaar in de problemen komen na het eerste jaar. Ze vergeten de inkomstenbelasting...

Stel je hebt als zzper geen aftrekposten en je hebt verder geen zakelijke uitgaven, dan is je omzet je inkomen. Stel dat je in 2018 totaal 75.000 excl btw hebt ontvangen. Van die 75 heb je 25k uitgegeven aan prive uitgaven.

Dan staat er op 31 dec 2018 totaal 50.000 euro excl btw op de rekening. Echter je moet nog wel belasting betalen over die 75000 euro. Je houdt daardoor dan geen 50.000 spaargeld over.
Ja heb je helemaal gelijk in. ik reken dat er idd al af.

Natuurlijk zit ik nu nog maar die 21% omzetbelasting te betalen. en ik vroeg me al af hoe zwaar de rekening gaat zijn aan eind van het jaar en die schijnt idd pittiger te zijn dan die 21% zal idd even schrikken worden dan. Want die omzetbelasting is al pittig die ik nu wel al betaald heb, dus denk dat ik bij de inkomstenbelasting einde dit jaar achterover ga vallen...……… Ellende.... zoveel maar ook alweer zo weinig..... :facepalm: :facepalm:


Leuk die belastingdienst. :)
Alle reacties Link kopieren
r2m schreef:
02-08-2019 20:56
Als zzper 50k sparen. Is daar dan al de inkomstenbelasting over geheven?

Ik zie veel succesvolle zzpers zwaar in de problemen komen na het eerste jaar. Ze vergeten de inkomstenbelasting...

Stel je hebt als zzper geen aftrekposten en je hebt verder geen zakelijke uitgaven, dan is je omzet je inkomen. Stel dat je in 2018 totaal 75.000 excl btw hebt ontvangen. Van die 75 heb je 25k uitgegeven aan prive uitgaven.

Dan staat er op 31 dec 2018 totaal 50.000 euro excl btw op de rekening. Echter je moet nog wel belasting betalen over die 75000 euro. Je houdt daardoor dan geen 50.000 spaargeld over.
Voor het totale beeld, met 75K bruto kom je uiteindelijk (even grof, uitgaan van geen aftrekposten etc) uit op inkomsten belasting van zo'n 37%, zo'n €28.000.

(nogmaals, natte vingerwerk, maar even als richtlijn en om aan te geven dat inkomstenbelasting behoorlijk in de papieren kan lopen)
Alle reacties Link kopieren
Desperatewomen schreef:
02-08-2019 21:07
Ja heb je helemaal gelijk in. ik reken dat er idd al af.

Natuurlijk zit ik nu nog maar die 21% omzetbelasting te betalen. en ik vroeg me al af hoe zwaar de rekening gaat zijn aan eind van het jaar en die schijnt idd pittiger te zijn dan die 21% zal idd even schrikken worden dan. Want die omzetbelasting is al pittig die ik nu wel al betaald heb, dus denk dat ik bij de inkomstenbelasting einde dit jaar achterover ga vallen...……… Ellende.... zoveel maar ook alweer zo weinig..... :facepalm: :facepalm:


Leuk die belastingdienst. :)

Die 21% is gewoon btw, die neem je niet eens mee in je betrekkingen voor bruto, want je weet bij voorbaat al dat je die aan het einde van je kwartaal kan afdragen (nogmaals: mits geen voorbelasting betaald)

Overigens zorgt die belasting voor heel veel goede dingen in dit land, dus ik heb persoonlijk nooit moeite om belasting te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Is belachelijk veel ja.





balen allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Desperatewomen schreef:
02-08-2019 21:17
Is belachelijk veel ja.





balen allemaal.


Welkom in de grote mensen wereld
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
02-08-2019 21:15
Die 21% is gewoon btw, die neem je niet eens mee in je betrekkingen voor bruto, want je weet bij voorbaat al dat je die aan het einde van je kwartaal kan afdragen (nogmaals: mits geen voorbelasting betaald)

Overigens zorgt die belasting voor heel veel goede dingen in dit land, dus ik heb persoonlijk nooit moeite om belasting te betalen.
Ja begrijp het nog niet helemaal ik reken die 21% zelf wel mee. want die moet ik ook afstaan.

Ja gedeeltelijk wel. Andere kant de een wordt met lichte '''psychische'' problemen helemaal opgevangen, uitkering, huurtoeslag, zorgtoeslag. en noem maar op stressloos leven.

De ander met (zware) psychische problemen(volgens mensen in dit topic), die het wel probeert wordt helemaal uitgekleed door de belangdienst. En mentaal erg belast.


Vind ik niet helemaal eerlijk maar goed. So be it. thats life i quessssss :jump:
Alle reacties Link kopieren
Desperatewomen schreef:
02-08-2019 21:24
Ja begrijp het nog niet helemaal ik reken die 21% zelf wel mee. want die moet ik ook afstaan.

Ja gedeeltelijk wel. Andere kant de een wordt met lichte '''psychische'' problemen helemaal opgevangen, uitkering, huurtoeslag, zorgtoeslag. en noem maar op stressloos leven.

De ander met (zware) psychische problemen(volgens mensen in dit topic), die het wel probeert wordt helemaal uitgekleed door de belangdienst. En mentaal erg belast.


Vind ik niet helemaal eerlijk maar goed. So be it. thats life i quessssss :jump:


Je hebt tot je 27ste niet gewerkt, niks bijgedragen aan de belastingdienst, zelf 50k opgebouwd en nu ga je klagen over "niet helemaal eerlijk"? Kom nou eens gauw zeg
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
02-08-2019 21:27
Je hebt tot je 27ste niet gewerkt, niks bijgedragen aan de belastingdienst, zelf 50k opgebouwd en nu ga je klagen over "niet helemaal eerlijk"? Kom nou eens gauw zeg
Dat heb ik nergens gezegd dat ik 27 jaar niet gewerkt hebt dat heb je er zelf van gemaakt. Ik heb voor dat ik zzper werd niet gewerkt een lange tijd omdat ik mentaal erg in de knoop zat. Ook toen geen cent ontvangen. Geen uitkering niets.

Daar doelde ik op.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu dus zo'n 20k.
Wat niet raar is om op gebouwd te hebben want je hebt amper lasten.

En nee met lichte psychische problemen en een fatsoenlijk inkomen of partner met inkomen en koophuis krijg je ook niets.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven