Geld & Recht alle pijlers

Hypotheek

11-04-2011 20:28 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
quote:b_elle_n schreef op 11 april 2011 @ 21:09:

Eenvoudig om te berekenen:

bruto maandloon x 12,96 x 4,5

of als je een dertiende maand hebt:

bruto maandloon x 13,96 x 4,5Sinds de regels zijn aangepast geeft deze berekening een te ruim bedrag weer...
.
Je moet met jouw inkomen geen huis willen kopen. Los van het feit dat je wellicht net een garagebox zou kunnen betalen, heb je als huiseigenaar ook een onderhoudsplicht van je woning, en die kunnen best hoog liggen. Juist als je in het lagere segment moet kijken ivm een (te) laag inkomen, kom je hoogstwaarschijnlijk bijna alleen maar eenkamerwoningen met achterstallig onderhoud in een mindere buurt tegen.
Gewoon nieuwsgierigheid want een huis kopen op dit loon gaat hem gewoon niet worden ook niet met borgstelling.

In welke prijsklasse was je aan t kijken?
quote:Mevrouw75 schreef op 11 april 2011 @ 20:32:

iemand van mijn leeftijd met een modaal inkomen moet ook heel veel moeite doen (ik dus), dus ik geloof dat wel hoor.

Maar jij kan nog starterslening krijgen, ouders die garant kunnen staan/ meetekenen (als ze geld of een koophuis met wat overwaarde hebben). Maar ik neem aan dat ze dat bij de hypotheker je ook wel vertellen.Startersleningen bestaan niet meer.
Misschien kun je een garagebox kopen?
Ik weet niet of jullie de laatste tijd op funda gekeken hebben, maar er zijn wel degelijk appartementen onder 50.000 euro te koop. Vaak 2-kamer appartementen. Wie weet zit daar iets tussen voor TO.
quote:bertje_ schreef op 16 april 2011 @ 08:34:

Ik weet niet of jullie de laatste tijd op funda gekeken hebben, maar er zijn wel degelijk appartementen onder 50.000 euro te koop. Vaak 2-kamer appartementen. Wie weet zit daar iets tussen voor TO.

Dat klopt, maar dan wil je niet weten wat je daarvoor krijgt. Dat verschilt natuurlijk ook wel per regio.

En met de kosten koper wordt het toch nog een flink bedrag. Ik denk dat TO eerst even wat moet gaan sparen (ook handig als in de toekomst bijv. de kk niet meer meegefinancierd kunnen worden) en dan wellicht met steun (gift/lening) van haar ouders een appartementje kan kopen.

Of je zoekt een rijkere vent

Zit er trouwens op termijn salarisgroei in? Hoe lang blijf je nog in dat jeugdloon? Of ben jij nog bezig met een studie waardoor je over een paar jaar een beter betaalde baan hebt?

Ben ook benieuwd wat De Hypotheker zei.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven