Hypotheekaanvraag en gezondheid...
maandag 18 juni 2012 om 22:22
Stel;
Je hebt een aanvraag voor een hypotheek ingediend en tussen het indienen en goedkeuring doet zich een ernstig onvoorzien gezondheidsprobleem voor (dus geen ziekte die er al was). De gezondheidsverklaring ligt al bij de verstrekker en ten tijde van invullen was dat probleem er nog niet.
Wat zijn de consequenties? Ben je verplicht dit te melden?
Je hebt een aanvraag voor een hypotheek ingediend en tussen het indienen en goedkeuring doet zich een ernstig onvoorzien gezondheidsprobleem voor (dus geen ziekte die er al was). De gezondheidsverklaring ligt al bij de verstrekker en ten tijde van invullen was dat probleem er nog niet.
Wat zijn de consequenties? Ben je verplicht dit te melden?
maandag 18 juni 2012 om 22:25
quote:ambra schreef op 18 juni 2012 @ 22:25:
Oef. Ik denk het wel.. Maar kan het niet onderbouwen. Volgens mij ben je verplicht wijzigingen door te geven of zo?Nee hoor. Er is al getekend, en je hebt eea naar waarheid ingevuld, toch?
Oef. Ik denk het wel.. Maar kan het niet onderbouwen. Volgens mij ben je verplicht wijzigingen door te geven of zo?Nee hoor. Er is al getekend, en je hebt eea naar waarheid ingevuld, toch?
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
maandag 18 juni 2012 om 22:27
Ik weet het niet, maar als de gezondheidsverklaring gedateerd is (dus met datum) dan zou het nog zomaar eens kunnen dat je dit niet hoeft te melden. De bank biedt jou (eventueel) een offerte aan met een aanbieding voor een hypotheek. In die offerte staan de precieze voorwaarden van de aanbieding. Wacht even af en sla die er op na.
maandag 18 juni 2012 om 22:29
quote:shakenandstirred schreef op 18 juni 2012 @ 22:25:
[...]
Nee hoor. Er is al getekend, en je hebt eea naar waarheid ingevuld, toch?
Het zit in de verzamelmodus. Dus bedoel je het tekenen van de gezondheidsverklaringen? Er wordt op dit moment alleen nog maar gewacht op nog een of andere verklaring, Dan is de aanvraag compleet.
Of teken je op het allerlaatst ook nog een keer voor alles? As woensdag moet de aanvraag compleet zijn ingediend.
[...]
Nee hoor. Er is al getekend, en je hebt eea naar waarheid ingevuld, toch?
Het zit in de verzamelmodus. Dus bedoel je het tekenen van de gezondheidsverklaringen? Er wordt op dit moment alleen nog maar gewacht op nog een of andere verklaring, Dan is de aanvraag compleet.
Of teken je op het allerlaatst ook nog een keer voor alles? As woensdag moet de aanvraag compleet zijn ingediend.

maandag 18 juni 2012 om 22:59
Toen wij de gezondheidsverklaring hadden getekend, was bij mij nog niet aan de hand. Niet al te lang erna werd bij mij ziekte van Crohn geconstateerd. We hebben melding ervan gemaakt bij de hypotheekadviseur en die heeft er vervolgens niets mee gedaan.
Nu moet ik wel zeggen dat de mate waarin ik Crohn heb, heel erg meevalt. Heb me er nog geen dag voor ziek hoeven melden.
Nu moet ik wel zeggen dat de mate waarin ik Crohn heb, heel erg meevalt. Heb me er nog geen dag voor ziek hoeven melden.
maandag 18 juni 2012 om 23:29
Bedankt allemaal voor de reacties.
Het betreft niet mezelf. Vraag dit namens iemand anders.
Overwegen om niet door te gaan met hyptheekaanvraag is eigenlijk geen optie. Looptijd van huidige is bijna afgelopen en aanbod wat ze gegeven hebben is zeer ongunstig.
het gezondheidsvoorval is in die ernstige mate dat ik me niet kan voorstellen dat dit geen gevolgen heeft....
Lastig...ik hoop op meer ervaringen, tips en goede ideeen. Rotsituatie. Ik ga nu slapen.
Het betreft niet mezelf. Vraag dit namens iemand anders.
Overwegen om niet door te gaan met hyptheekaanvraag is eigenlijk geen optie. Looptijd van huidige is bijna afgelopen en aanbod wat ze gegeven hebben is zeer ongunstig.
het gezondheidsvoorval is in die ernstige mate dat ik me niet kan voorstellen dat dit geen gevolgen heeft....
Lastig...ik hoop op meer ervaringen, tips en goede ideeen. Rotsituatie. Ik ga nu slapen.
dinsdag 19 juni 2012 om 11:10
Stel dat er een levensverzekering aangegaan wordt en diegene overlijdt door een ziekte die bekend was bij aanvraag, er is geen juiste informatie opgegeven dan zal deze niet uitkeren. Datum aanvraag is indienen stukken, niet als ze al 2 weken getekend op de keukentafel liggen.
Stel dat die persoon door de ziekte arbeidsongeschikt wordt en een uitkering krijgt kan de hypotheek dan nog betaald worden?
Stel dat die persoon door de ziekte arbeidsongeschikt wordt en een uitkering krijgt kan de hypotheek dan nog betaald worden?
dinsdag 19 juni 2012 om 12:29
Je bent verplicht dit te melden als de polis nog niet is ingegaan. Mocht je anders komen te overlijden hierdoor, of iets wat er mee te maken kan hebben dan is er geen dekking.Is het geen optie om de bestaande overlijdensrisicoverzekering in tact te laten en mee tenemen?
Laat de rente die vervalt even op 1 jaar of variabel zetten, dan heb je geen hoge boeterente als het allemaal wat langer duurt..
Laat de rente die vervalt even op 1 jaar of variabel zetten, dan heb je geen hoge boeterente als het allemaal wat langer duurt..