Geld & Recht alle pijlers

IB 2010

17-04-2011 09:34 75 berichten
Wanneer kregen jullie je belastinggeld vorig jaar terug? En is er al iemand die het van 2010 al ontvangen heeft?

Dit jaar de aangifte 2010 eind januari al de deur uit gedaan, maar hoorde pas dat alles tot 1-4 op de grote stapel komt, dus dat het geen garantie is dat we het eerder krijgen. Vorig jaar rond deze tijd hadden we het al.

Na een tijdje is er een volgorde in achternaam te ontdekken...en wij zitten in het midden. Dus wie heeft het ontvangen en wat is de eerste letter van je achternaam?
Ik zit achter in het alfabet en ik heb het vrijdag gekregen. Mijn vriend heeft eerder aangifte gedaan en zit voor in het alfabet en heeft het nog niet ontvangen. We krijgen het meestal half mei, dus ik verwacht het binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
welke letter je hebt in het alfabet heeft er ook niets mee te maken...
Misschie krijg je voorrang als je een euro smeergeld hebt bijgesloten? Maar ja, dat gaat zo lastig met een digitale aangifte....

hoe doen jullie dat?
quote:liselore schreef op 07 mei 2011 @ 17:02:

[...]

wie? je hebt je aangifte toch zelf ingevuld?Ja klopt helemaal, op papier wel te verstaan. Ik heb hem drie keer nagekeken om te zien of ik alles had in gevuld en in de juiste hokjes, en dat was zo. Heb hem opnieuw door iemand laten uitrekenen met het programma en die vertelde me dat ik niets hoefde bij te betalen. Er moet dus wel iets fout zijn gegaan. Daarbij.. ik heb geen uitkeringen gehad of iets dergelijks, echt alleen maar loon uit tegenwoordige dienstbetrekking.. dus dat is niet aan de orde.
Ze werken de stapel af net zolang tot ze bij jou naam komen en dan draaien ze express de stapel om. Dan lig je weer onderop en moet je nog langer wachten
Ik heb kennissen bij de belastingdienst, dus ik krijg voorrang ;)
quote:Starshine schreef op 08 mei 2011 @ 10:58:

Misschie krijg je voorrang als je een euro smeergeld hebt bijgesloten? Maar ja, dat gaat zo lastig met een digitale aangifte....

hoe doen jullie dat?Je smst "snelle terruggave aan" naar 8855 en dan wordt jouw aangifte meteen behandeld. Super handig toch? En dan krijg je iedere week een update met hoeveel aangiftes ze al verwerkt hebben.
quote:87_slagroomsnoes schreef op 09 mei 2011 @ 16:16:

Ze werken de stapel af net zolang tot ze bij jou naam komen en dan draaien ze express de stapel om. Dan lig je weer onderop en moet je nog langer wachtenIk wist het! De smeerlappen! Mijn zuurverdiende centjes zo lang mogelijk voor zichzelf houden he?! Dat zijn zeker diezelfde mensen die stiekem rot voedsel in mijn mandje stoppen als ik bij de AH loop, omdat ze de pik op mij hebben??!!
quote:Starshine schreef op 08 mei 2011 @ 10:58:

hoe doen jullie dat?Je aangifte zo ongeloofwaardig invullen dat ze jou direct bellen en vragen of het wel klopt.....
aangifte 29 april op de post gedaan en ik weet dat het te laat is maar de andere keren dat ik er te laat bij was kreeg ik het ook eind juni.
hier vielen gisteren de voorlopige aanslagen op de mat :-)) Dagtekening 13 mei.

Wij hebben samen aagifte gedaan, digitaal, op 2 maart.

Achternamen beginnen met een i en een m...
Gisteren hebben we 1 voorl. aanslag teruggehad, de ander komt dan meestal een dag later.

Wel een meevaller...we krijgen zelfs 300 euro meer terug dan ik had berekend. (nou hoipen dat de andere aanslag niet 300 lager is

bedankt Gember, heeft dat sms'je toch geholpen.
Ik heb vorige week vrijdag een brief gekregen dat we geld terug kregen,heb nog niks ontvangen,heb gebeld en dit kan in totaal 10 werkdagen duren.
@ Robast, wat voor dagtekening had jullie aanslag? En voorgaande jaren waren het toch max. 5 werkdagen na dagtekening?
@mezelf132 dagtekening is 7 mei,heb gebeld vanmorgen en ze geven nu al 10 dagen na dagtekening aan.

Heb net gekeken op mijn rekening en het is er vandaag bij geschreven pff
Ik heb het ook net binnen op de rekening, YES !!
quote:DeSiep schreef op 12 mei 2011 @ 14:21:

Ik heb het ook net binnen op de rekening, YES !!

welke dagtekening staat er boven je brief

ik heb dagtekening 13 mei heb het nog niet binnen ,,soms is het geld eerder dan de brief haha
dagtekening 7 mei en ik ontving de brief op 6 mei (hoezo krom systeem)....
@Catootje, volgens mij duurt het standaard 4 - 5 werkdagen (ook al zeggen ze 10 werkdagen), dus zul je het volgende week donderdag erop hebben staan.
balen, ik heb nog niks ontvangen.

Ik heb op 10 maart aangifte gedaan. Maar nog niks gehoord.

hopelijk hoor ik het snel aangezien ik binnenkort op vakantie ga, dus ik kan de centjes wel gebruiken.
Dagtekening 11 mei, nog niks binnen, vriend had dagtekening 4 mei en had het 5 mei.
15 februari aangifte gedaan digitaal

6 mei aanslag ontvangen met dagtekening 7 mei

en vandaag 12 mei sms alert van de bank dat het geld

van de voorlopige aanslag is bijgeschreven
quote:_Strawberry86_ schreef op 12 mei 2011 @ 16:17:

balen, ik heb nog niks ontvangen.

Ik heb op 10 maart aangifte gedaan. Maar nog niks gehoord.

hopelijk hoor ik het snel aangezien ik binnenkort op vakantie ga, dus ik kan de centjes wel gebruiken.

Wij hebben 4 maart aangifte gedaan maar ook nog niks gehoord!

ik denk volgende week!
Vandaag geld ontvangen!!

Voor de statistieken:

- 2 maart aangifte gedaan

- achterin het alfabet

- dagtekening brief 13 mei (10 mei ontvangen)

Vorig jaar al op 31 januari aangifte gedaan. Maar de teruggaaf later ontvangen (eind mei).
vreemd dat er dan ook nog zoveel verschil zit in wanneer je het gestort krijgt. Onze brief, dagtekening 7 mei, nog niets binnen! ( Rabo )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven