Geld & Recht alle pijlers

Id weg, paspoort verlopen nu boete ?

04-01-2012 12:13 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie jaar geleden heeft mijn moeder een woningbrand gehad, mijn ID lag in bewaring bij haar. Ze heeft niets uitgekeerd gekregen, maar dat is een ander verhaal. Ik kon me in de tussentijd legitimeren met mijn paspoort. Nu is mijn paspoort verlopen en wil ik een nieuwe aanvragen, maar moet ik nu ook mijn (inmiddels verlopen) ID laten zien op de gemeente ? Dat kan ik namelijk niet, omdat deze dus verbrand is. En op het moment heb ik even geen geld om de boete te betalen omdat ook mijn man een nieuwe pas en rijbewijs moet. Duur grapje zo net na de feestdagen ! Had natuurlijk eerder een nieuwe pas kunnen aanvragen, maar je let er eigenlijk niet op totdat je die brief op de mat krijgt dat die verlopen is.
Ik wil niet heul vervelend doen, maar die brief dat je paspoort gaat verlopen krijg je iets van 4 - 5 maanden voordat je paspoort verloopt.

Dus die vlieger vind ik niet helemaal opgaan....
Volgens mij kun je met je oude paspoort gewoon een nieuwe kopen bij de gemeente. Ik heb zelf niet eens een ID-kaart en kom ook altijd op reguliere wijze gewoon aan een nieuw paspoort. Als je twijfelt dan zou ik gewoon het gemeentehuis even bellen.
Als je een nieuw ID wilt moet je je oude laten zien.

Volgens mij hoef je je ID niet te laten zien voor een nieuw paspoort.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb hem op 3 December gekregen, was wel doorgestuurd vanuit mijn oude gemeente, naar mijn moeders adres, naar mijn nieuwe gemeente en vanuit daar naar ons oude adres en de nieuwe bewoners daarvan hebben de brief naar ons doorgestuurd. Dus hij kan er best lang over gedaan hebben. Dag datum kwam ook uit September trouwens.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 januari 2012 @ 12:17:

Als je een nieuw ID wilt moet je je oude laten zien.

Volgens mij hoef je je ID niet te laten zien voor een nieuw paspoort.Oh dat zou super zijn ! Dan ga ik volgende maand wel een vermissing aanvragen voor mijn ID en de daarbij behorende boete betalen. Vraag dan geen nieuwe aan en heb dan alleen de boete van 59-,. Dankjewel !
Ja dan krijg je een boete, je moet namelijk alle ID documenten kunnen overleggen.

Kijk hier maar eens:

http://zakelijk.infonu.nl ... jt-aangifte-en-boete.html
Waarom én een ID én een paspoort?
quote:SeptemberGirl schreef op 04 januari 2012 @ 12:15:

Ik wil niet heul vervelend doen, maar die brief dat je paspoort gaat verlopen krijg je iets van 4 - 5 maanden voordat je paspoort verloopt.

Dus die vlieger vind ik niet helemaal opgaan....

Is niet bij iedereen zo. Mijn paspoort is eind december verlopen en ik kreeg pas eind november de brief om een nieuwe aan te vragen. Kan me wel voorstellen dat in haar geval dat even onverwachts komt zo voor de feestdagen.

Edit: Ik lees net dat bij haar de datum al van september erop stond.

Volgens mij hoef je alleen je paspoort te laten zien als je een nieuw paspoort wil. Vraag t even na door te bellen.
quote:Tia.Dalma schreef op 04 januari 2012 @ 12:19:

Waarom én een ID én een paspoort?Omdat ik de ID al had, en de pas later heb aangevraagd in verband met een vakantie buiten europa.
quote:warmwaterbadeendje schreef op 04 januari 2012 @ 12:17:

Ik heb hem op 3 December gekregen, was wel doorgestuurd vanuit mijn oude gemeente, naar mijn moeders adres, naar mijn nieuwe gemeente en vanuit daar naar ons oude adres en de nieuwe bewoners daarvan hebben de brief naar ons doorgestuurd. Dus hij kan er best lang over gedaan hebben. Dag datum kwam ook uit September trouwens.

Raar hoor.

Ik neem aan dat je gewoon staat ingeschreven bij de gemeente op het adres waar je nu woont? Dan had je 'm gewoon daar moeten krijgen.
quote:warmwaterbadeendje schreef op 04 januari 2012 @ 12:18:

[...]

Oh dat zou super zijn ! Dan ga ik volgende maand wel een vermissing aanvragen voor mijn ID en de daarbij behorende boete betalen. Vraag dan geen nieuwe aan en heb dan alleen de boete van 59-,. Dankjewel !Waarom een vermissing laten registreren als het ding verbrand is?
quote:warmwaterbadeendje schreef op 04 januari 2012 @ 12:17:

Ik heb hem op 3 December gekregen, was wel doorgestuurd vanuit mijn oude gemeente, naar mijn moeders adres, naar mijn nieuwe gemeente en vanuit daar naar ons oude adres en de nieuwe bewoners daarvan hebben de brief naar ons doorgestuurd. Dus hij kan er best lang over gedaan hebben. Dag datum kwam ook uit September trouwens.Eh, dan hééft 'ie er dus lang over gedaan.
quote:warmwaterbadeendje schreef op 04 januari 2012 @ 12:20:

[...]

Omdat ik de ID al had, en de pas later heb aangevraagd in verband met een vakantie buiten europa.Oke snap ik, maar waarom dan nu én een nieuwe pas én een nieuwe ID kaart. Of moet je die boete ook betalen als je geen nieuwe koopt?
quote:sunfl0wers schreef op 04 januari 2012 @ 12:19:

Ja dan krijg je een boete, je moet namelijk alle ID documenten kunnen overleggen.

Kijk hier maar eens:

http://zakelijk.infonu.nl ... jt-aangifte-en-boete.htmlIk wil een nieuw paspoort aanvragen, en heb mijn paspoort wel nog in mijn bezit. Ben alleen mijn ID kaart kwijt (door die brand dus) en wil daarvoor geen nieuwe aanvragen. Omdat ik me kan identificeren met mijn paspoort.
quote:SeptemberGirl schreef op 04 januari 2012 @ 12:20:

[...]

Raar hoor.

Ik neem aan dat je gewoon staat ingeschreven bij de gemeente op het adres waar je nu woont? Dan had je 'm gewoon daar moeten krijgen.Ja staan gewoon ingeschreven, maar denk dat het probleem ligt in het feit dat het een nieuwe buurt is. Is ook niet bekend bij tomtoms of op google earth.
quote:Vl43inder schreef op 04 januari 2012 @ 12:20:

[...]

Waarom een vermissing laten registreren als het ding verbrand is?Zag net dat ik bij een online aangifte alleen kan kiezen uit vermissing of diefstal. Dus dan is het vermissing lijkt mij
quote:Tia.Dalma schreef op 04 januari 2012 @ 12:22:

[...]

Oke snap ik, maar waarom dan nu én een nieuwe pas én een nieuwe ID kaart. Of moet je die boete ook betalen als je geen nieuwe koopt?Je moet de boete ook betalen als je geen nieuwe koopt volgens mij ?
En bij welke gemeente ga je nu een nieuw paspoort aanvragen?

Blijkbaar sta je in je nieuwe gemeente niet ingeschreven anders stuurt je oude gemeente je geen bericht.

Tijd om eens wat aan je administratie te gaan doen lijkt me.
quote:warmwaterbadeendje schreef op 04 januari 2012 @ 12:23:

[...]

Zag net dat ik bij een online aangifte alleen kan kiezen uit vermissing of diefstal. Dus dan is het vermissing lijkt mijKun je geen vraag stellen daarover bij de gemeente? Ik kan me namelijk voorstellen dat je in het geval van diefstal of vermissing vooral misbruik van het document wilt voorkomen en dat daar dan ook kosten aan verbonden zijn. Voor een verbrand document gaat dat niet op.
Is het niet meegenomen tijdens de aangifte van die brand?

Val je dan niet onder een andere regeling?
Nee echt?
quote:warmwaterbadeendje schreef op 04 januari 2012 @ 12:23:

[...]

Ja staan gewoon ingeschreven, maar denk dat het probleem ligt in het feit dat het een nieuwe buurt is. Is ook niet bekend bij tomtoms of op google earth.Wat Thekla zegt....
quote:Thekla schreef op 04 januari 2012 @ 12:25:

En bij welke gemeente ga je nu een nieuw paspoort aanvragen?

Blijkbaar sta je in je nieuwe gemeente niet ingeschreven anders stuurt je oude gemeente je geen bericht.

Tijd om eens wat aan je administratie te gaan doen lijkt me.ik sta wel ingeschreven bij de nieuwe gemeente, ben ook uitgeschreven bij de oude gemeente. Daar heb ik ook een formulier van. Geen idee waar het fout is gegaan. Misschien omdat ik in de tussentijd getrouwd ben en een andere achternaam heb. Alhoewel mijn meisjesnaam natuurlijk nog hetzelfde is !
heb even gebeld met de gemeente, moet we aangifte doen bij het politiebureau. Daar aangeven dat het om een verbrand document gaat, dat komt dan in de aangifte en dan zal ik waarschijnlijk de boete niet hoeven te betalen. De boete is trouwens verlaagd naar 10-,. Dus dat is te overzien en kan ik gelukkig betalen !

Dankjewel voor jullie reacties.
quote:warmwaterbadeendje schreef op 04 januari 2012 @ 12:30:

[...]

ik sta wel ingeschreven bij de nieuwe gemeente, ben ook uitgeschreven bij de oude gemeente. Daar heb ik ook een formulier van. Geen idee waar het fout is gegaan. Misschien omdat ik in de tussentijd getrouwd ben en een andere achternaam heb. Alhoewel mijn meisjesnaam natuurlijk nog hetzelfde is !Ik zou daar maar eens achteraan gaan, want het klinkt niet alsof dat goed is gegaan. En je kan dan belangrijke post missen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven