Geld & Recht alle pijlers

Id weg, paspoort verlopen nu boete ?

04-01-2012 12:13 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie jaar geleden heeft mijn moeder een woningbrand gehad, mijn ID lag in bewaring bij haar. Ze heeft niets uitgekeerd gekregen, maar dat is een ander verhaal. Ik kon me in de tussentijd legitimeren met mijn paspoort. Nu is mijn paspoort verlopen en wil ik een nieuwe aanvragen, maar moet ik nu ook mijn (inmiddels verlopen) ID laten zien op de gemeente ? Dat kan ik namelijk niet, omdat deze dus verbrand is. En op het moment heb ik even geen geld om de boete te betalen omdat ook mijn man een nieuwe pas en rijbewijs moet. Duur grapje zo net na de feestdagen ! Had natuurlijk eerder een nieuwe pas kunnen aanvragen, maar je let er eigenlijk niet op totdat je die brief op de mat krijgt dat die verlopen is.
Ik zit in dubio, ik ga deze week een nieuw paspoort aanvragen en mijn id kaart kan ik echt nergens vinden. Ik weet wel dat mijn id echt al een paar jaar verlopen is en heb dat ding nooit weggegooid oid maar door een verhuizing en 60 dozen in mn gang weet ik echt niet waar ik moet zoeken. Je moet zeker ook aangifte doen van een vermissing van een verlopen id kaart voordat je een nieuw paspoort kan aanvragen?
@ Elizaar,

Ik heb bij de gemeente gewerkt. En hoe vervelend ook: ja dat moet.

En ook al is hij al heel ver verlopen...is het een vermissing(en dus geen bewezen diefstal of dergelijke) moet je ook de boete betalen.

Kreeg hier regelmatig hele boze mensen over, maar helaas zo zijn de regels en wij moesten ze uitvoeren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven