Geld & Recht alle pijlers

Iemand ervaring met (deposito van) Leaseplanbank

17-09-2012 11:51 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topictitel zegt het eigenlijk al.

Binnenkort loopt een spaardosito af en ik zag dat Leaseplanbank het meest aantrekkelijke aanbod heeft op het gebied van deposito's.

Omdat ik nog een vraag had, belde ik de klantenservice en werd daar op een dusdanige manier te woord gestaan over de voorwaarden, dat ik me afvroeg of ze überhaupt wel op (nieuwe) klanten zitten te wachten.

"wij verificeren alle rekeninghouders apart, dus bij een gezamelijke rekening duurt dat twee keer zo lang".

Hoezo dat? Dat kan toch gewoon parallel lopen? Nou, blijkbaar niet.

Verder kreeg ik nog een hele preek over wat er allemaal van mij verwacht wordt.

Heb ik simpelweg de 'verkeerde' getroffen aan de telefoon. Of zijn ze daar echt zo klantonvriendelijk?
Ik heb begin dit jaar een deposito afgesloten bij de LeasePlanBank. Het is dat de rente toen erg aantrekkelijk was (3,75%) anders had ik het echt niet gedaan. Eerst had ik paar keer een e-mail gestuurd, maar geen reactie gekregen. Het openen van de rekening ging ook niet over rolletjes, maar is uiteindelijk gelukt. Belangrijk is echt de ten naam stelling van de rekening waar het geld afgaat. Deze moet echt volledig identiek zijn aan de ten naam stelling bij de rekening bij LeaseplanBank.

Normaal gesproken had ik het dan ook lekker laten gaan, maar ja die relatief hoge rente was wel interessant. Nu afwachten hoe het gaat bij het aflopen van het deposito. Ze vallen onder het Nederlandse garantiestelsel, anders had ik het uiteraard niet gedaan.
Maandagochtendhumeur van de telefoniste?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Hier geen enkel probleem gehad, ze belden zelfs zelf op om te vragen of alles goed ging omdat alles zo lang openstond. Ik had geen bankafschrift met tenaamstelling, dus had even geen actie ondernomen verder (was hoogzwanger, vandaar). Na een tip van hun kant (getekende verklaring van mijn bank) is alles netjes geregeld.
Dat kreeg ik dus ook te horen. Vind het allemaal maar erg vreemd en omslachtig. Dat je je moet legitimeren vind ik heel normaal. Maar je moet ook nog eens een klein bedrag van de tegenrekening overmaken ter verificatie en daarbovenop bij een en/of rekening ook nog een afschrift opsturen.

Ik krijg al jaren geen afschriften meer!!

Toen ik vroeg waarom dat allemaal nodig was, kreeg ik als antwoord dat dat nou eenmaal zo is.

Heb een aantal jaar geleden bij een andere bank nieuwe rekeningen geopend; daar werd totaal niet gevraagd om dit soort dingen.

Daarnaast kun je geen rekening voor je kind openen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven