IENS echt zo onafhankelijk?
zondag 13 oktober 2013 om 10:56
Ik zet regelmatig een beoordeling over een restaurant op IENS. Tot de een na laatste aan toe allemaal vrij positief. Zoals jullie wel bekend, denk ik, worden de recensies gelezen en beoordeeld alvorens ze geplaatst worden. Al mijn positieve recensies zijn goedgekeurd echter mijn laatste en negatieve recensie werd afgekeurd.
De negatieve recensie was netjes verwoord, in de trant van.. matig welkom, als eten kregen we dit en dit vond ik smaakloos... etc.
Geen onbehouwen recensie in ieder geval.
Het werd tot twee keer afgekeurd. De tweede keer had ik het aangepast omdat ik dacht ik ben misschien te kort geweest maar ook de tweede keer werd de recensie afgekeurd.
Ik heb daar een reactie over gevraagd bij IENS maar die blijft uit.
(wat doe ik dan verkeerd).
Het lijkt erop dat je niet (te) negatief mag zijn over een restaurant omdat je dit restaurant dan kunt schaden..
Maar je moet toch een eerlijke recensie kunnen schrijven??
De negatieve recensie was netjes verwoord, in de trant van.. matig welkom, als eten kregen we dit en dit vond ik smaakloos... etc.
Geen onbehouwen recensie in ieder geval.
Het werd tot twee keer afgekeurd. De tweede keer had ik het aangepast omdat ik dacht ik ben misschien te kort geweest maar ook de tweede keer werd de recensie afgekeurd.
Ik heb daar een reactie over gevraagd bij IENS maar die blijft uit.
(wat doe ik dan verkeerd).
Het lijkt erop dat je niet (te) negatief mag zijn over een restaurant omdat je dit restaurant dan kunt schaden..
Maar je moet toch een eerlijke recensie kunnen schrijven??
zondag 13 oktober 2013 om 11:20
zondag 13 oktober 2013 om 11:31
zondag 13 oktober 2013 om 12:01
zondag 13 oktober 2013 om 12:39
Ik heb ooit maar 1 slechte recensie geschreven over een restaurant en die heb ik bij het restaurant geplaatst bij de Telefoongids/GoudenGids. Weet niet of dat nu nog kan maar destijds kon dat.
Iens vertrouw ik idd niet met hun recensies. Het zou mij niet aansporen of weerhouden om naar een restaurant te gaan.
Iens vertrouw ik idd niet met hun recensies. Het zou mij niet aansporen of weerhouden om naar een restaurant te gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 13 oktober 2013 om 12:44
Je moet een restaurantbezoek niet laten afhangen van de mening van anderen. Per slot van rekening hebben we niet allemaal dezelfde smaak. Jan houdt van spruitjes, Miep loopt er gillend voor weg, ook als iedereen zegt dat spruitjes zoooo lekker zijn. De een vindt 10 minuten wachten een eeuwigheid, de ander maakt zich niet druk, die bestelt nog een drankje of vraagt om stokbrood met een smeerseltje.
verba volant, scripta manent.
zondag 13 oktober 2013 om 12:52
Bij de consumentenbond tests werkt betalen ook. Ik heb bij een bedrijf gewerkt dat niet betaalde en je wordt dan afgemaakt in de tests. Heel krom, dat soort sites en organisaties pretenderen objectief te zijn.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
zondag 13 oktober 2013 om 12:57
quote:beelicious schreef op 13 oktober 2013 @ 11:50:
Wij gaan zeker 3x per week buiten de deur eten. Ik schrijf altijd een review. Deze worden altijd geplaatst ook als ze negatief zijn.
Oohh lekker! Dit zou ik ook willen - 3x per week buiten de deur eten!
On topic: ik heb ook wel eens een matige recensie gestuurd naar IENS, werd wel geplaatst. Waren er wel meer terwijl het restaurant zich profileerde als vrij exclusief. Ik lees ook vaker negatieve recensies op IENS. Jammer dat ze je geen uitleg geven.
Wij gaan zeker 3x per week buiten de deur eten. Ik schrijf altijd een review. Deze worden altijd geplaatst ook als ze negatief zijn.
Oohh lekker! Dit zou ik ook willen - 3x per week buiten de deur eten!
On topic: ik heb ook wel eens een matige recensie gestuurd naar IENS, werd wel geplaatst. Waren er wel meer terwijl het restaurant zich profileerde als vrij exclusief. Ik lees ook vaker negatieve recensies op IENS. Jammer dat ze je geen uitleg geven.
zondag 13 oktober 2013 om 12:57
quote:Suze02 schreef op 13 oktober 2013 @ 11:03:
Zoover schijnt er ook dergelijke praktijken op na te houden.
Ik heb weleens een heel eerlijke maar negatieve recensie geplaatst op zoover. Die staat er gewoon op. Net als vele anderen.
Neemt natuurlijk niet weg dat ze dit gericht zouden kunnen doen.
Maar ik denk van niet.
Zoover schijnt er ook dergelijke praktijken op na te houden.
Ik heb weleens een heel eerlijke maar negatieve recensie geplaatst op zoover. Die staat er gewoon op. Net als vele anderen.
Neemt natuurlijk niet weg dat ze dit gericht zouden kunnen doen.
Maar ik denk van niet.
zondag 13 oktober 2013 om 12:59
Ik heb ook gehoord (van een vriend die een vriend had die werkte bij...) dat het bij de consumentenbond inderdaad niet betrouwbaar ging bij de tests. Tegenwoordig weet ik het niet. Lijkt me ook vrij bizar, dacht ook altijd dat de consumentenbond onafhankelijk was. Moet zeggen dat ik ooit de vaatwasserblokjes van de Lidl heb gekocht omdat die zo werden geprezen door consumentenbond en toch een stuk goedkoper waren, maar die doos staat nu nog half gevuld in de kast. Ben gauw weer overgestapt op Finish.