Geld & Recht alle pijlers

Iets kopen in de USA, extra kosten?

07-04-2012 14:54 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil iets gaan kopen (kleding) in de USA via internet, en het bedrag exclusief verzendkosten is 52,00 dollar (39,70 euro) en verzendkosten zijn 30,00 dollar (22,90 euro) totaal dus 62,61 euro.

Ik vraag me af of hier nog extra kosten bij komen zoals invoerrechten of btw. En hoeveel is dat dan? Ik kan het nergens vinden. Is het eventueel gunstiger om het als gift te laten verzenden?
Ik heb van horen zeggen, dat als je 't als kado laat verzende dus in een kadoverpakking, dat je dan geen btw hoeft te betalen.

Hou er wel rekening mee dat de douane alles openmaakt!

Ik had onlangs drie naaipatronen besteld en de envelop kwam bestickerd en bestempeld aan. Al mn patronen waren uit de verpakking gehaald. Gelukkig nog wel bruikbaar.
Oke, dan kan ik vragen of ze het als gift versturen.

Klopt het dat je tot 150,00 geen invoerrechten hoeft te betalen?
Even zoeken op de site van de belastingdienst tot hoeveel je vrij mag invoeren.... anders komt er ongeveer 25% bij.
Beelicious, de douane maakt helemaal niet alles open. Tot nu toen zijn alle pakketjes die ik uit de USA (+- 50 stuks) heb gehaald ongeopend bij mij aangekomen.
Ik moest 35 euro invoerrechten betalen voor iets wat 180 euro heeft gekocht.
Dan zit je dus boven de 150 euro, eronder is het gratis. Maar er kunnen wel kosten overheen komen als btw en douanekosten begreep ik; erg onduidelijk allemaal.
Is ook onduidelijk. Ik wilde ooit een verkleedpakje kopen. 15 euro. In totaal kwamen er 65 euro aan kosten bij. Ik heb het niet gedaan! Vs is alleen leuk als het echt iets speciaals is of te downloaden.
heb net iets via ebay besteld van 19 euro, wordt gratis verzonden en er komen ook verder geen kosten bij.
Ik koop weleens iets bij Victorias secrets en dan komen er toch echt invoerkosten overheen die ik bij de postbode mag afrekenen. En dan bestel ik onder de EUR 150,00.
quote:zonnetje59 schreef op 07 april 2012 @ 17:16:

heb net iets via ebay besteld van 19 euro, wordt gratis verzonden en er komen ook verder geen kosten bij.Tot de postbode bij je op de stoep staat en je je pakketje pas krijgt als je de invoerkosten hebt betaald....
quote:beelicious schreef op 07 april 2012 @ 15:04:

Ik heb van horen zeggen, dat als je 't als kado laat verzende dus in een kadoverpakking, dat je dan geen btw hoeft te betalen.

???

Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Heb nog nooit iets aan de postbode hoeven te betalen KarendeGroot. Het is dus absoluut niet altijd het geval. Het meeste van mijn spul komt ook ebay.
quote:nellaaa schreef op 07 april 2012 @ 17:28:

Heb nog nooit iets aan de postbode hoeven te betalen KarendeGroot. Het is dus absoluut niet altijd het geval. Het meeste van mijn spul komt ook ebay.

Dan heb jij mazzel, omdat het meestal steekproefgewijs gaat. De grens is 22 euro voor geen extra betalingen en tot 150 euro voor alleen btw, geen invoerrechten.

Belastingdienst/douane

In de link er boven kun je weer een link krijgen naar hoeveel je invoerrechten bedragen.
quote:Ristretto schreef op 07 april 2012 @ 15:13:

Oke, dan kan ik vragen of ze het als gift versturen.

Klopt het dat je tot 150,00 geen invoerrechten hoeft te betalen?ja, maar wel btw en ook over de verzendkosten.
Hier inderdaad ook ongeveer 23 Euro voor een pakket van 90 Euro. Als je iets bij een bedrijf besteld, is de kans groot dat dit erbij komt, dan is aan de zending meestal nl al te zien dat het een bestelling is Zeker grote bedrijven zullen het niet 'als geschenk' verzenden, omdat dat gewoon belastingontduiking is, en ze enorme boetes op kan leveren.
quote:beelicious schreef op 07 april 2012 @ 15:04:

Ik denk dat je 'sample' bedoelt, als het een monster is hoef je geen invoerrechten te betalen. Maar de douane is natuurlijk ook niet gek en weten dat dit foefje wel vaker gebruikt wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven