Geld & Recht alle pijlers

Ik ben er klaar mee!

20-08-2013 14:13 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er zo klaar mee! Ik sta op het punt om tegen mijn advocaat en die van ex te zeggen dat ik geen kinderalimentatie meer hoef te ontvangen.

Vandaag een brief ontvangen dat ex de alimentatie wil herzien ivm gewijzigde omstandigheden. Nouja prima, kan gebeuren. Vanaf november vorig jaar kreeg ik een bedrag van zo'n 450 euro voor 3 kinderen. Elke keer als hij had betaald deed hij net of het een enorme gunst was voor mij. Hij was God dat hij zoveel voor zijn kinderen over had. Volgens hem kon ik daardoor op mijn 'luie' reet zitten en niks doen. Dat ik ook gewoon werk en 3 kinderen verzorg dat vergeet hij voor het gemak maar even.

Wij hebben in maart een auto gekocht (11 jaar oud, dus geen nieuwe) en zijn dit jaar voor het eerst weer eens echt op vakantie geweest. Nu krijg ik daar weer verwijten over. Hij heeft niks en moet elke keer alles afdragen aan de kinderen. En nu dus weer die brief voor de herziening. Ik word zo moe van dit alles, het vreet gewoon energie.

Ik kan wat meer uren draaien op mijn werk waardoor ik het financieel wel voor elkaar kan boksen thuis. Maar dat druist wel in tegen mijn gevoel. Hij is net zo goed verantwoordelijk voor de kinderen als ik. Maar dat gedoe erover, daar ben ik gewoon helemaal klaar mee. Dan liever geen alimentatie dat dit elke keer. Moet ik nog even doorvechten voor de kinderen, of het gewoon laten voor wat het is? Ik weet het even niet meer.
quote:Artemis schreef op 20 augustus 2013 @ 14:38:

Die brief, is die van een advocaat? Of van ex zelf?van een advocaat. Die verzoekt om mijn financiele gegevens binnen 2 weken. Maar ik zal eerst nog een advocaat moeten zoeken.
Niet opgeven gelebus.

Een bekende van mij heeft dat wel gedaan. En zorgt nu zelf voor haar kids zonder bijdrage van man. Ze redt het wel maar met die bijdrage zou ze net wat extra voor de kids kunnen doen. Dus doe het lekker voor je kinders.
Ik kan me voorstellen dat je zoiets hebt van 'steek het waar het donker is'

Maar je hebt het wel over 5400 euro per jaar, als je zonder kan dan kun je het mooi nog opzij zetten voor grote uitgaven, toekomstuge studies van kinderen etc.

Ik denk vooral negeren wat hij zegt, misschien houd hij een keer op met klagen?!

Succes
Ik probeer vandaag ook maar weer door te gaan. Maar ik merk dat de tranen me in de ogen staan. Ik ben helemaal op. Ik zie het nu gewoon even niet meer zitten.
quote:gelebus schreef op 20 augustus 2013 @ 14:40:

[...]

van een advocaat. Die verzoekt om mijn financiele gegevens binnen 2 weken. Maar ik zal eerst nog een advocaat moeten zoeken.Niet reageren. Die advocaat kan verzoeken wat hij wil. Als hij iets wil aanpassen, laat hem maar een procedure starten.
En je advocaat van de vorige procedure? Was dat een goede?
Ja daar zijn exen goed in he? Drammen dat ze finaal uitgekleed worden door hun ex na de scheiding. Maar ondertussen vergeten ze dat de moeder vaak nog meer kwijt is aan het onderhoud dan zij zelf.

Ik heb het ook gehad hoor. Mijn ex moest gebaseerd op zijn inkomen net iets meer dan 100 euro per maand betalen voor onze zoon. Nou hij deed me toch zielig.

Hij ging toch te keer. Hij is zelfs uit Nederland gevlucht om mij maar niet te hoeven betalen.

Dus als ik jou was zou ik gewoon niet toe geven aan zijn kinderachtige houding naar jou toe want hij is net zo goed verantwoordelijk als jij.
quote:Artemis schreef op 20 augustus 2013 @ 14:44:

En je advocaat van de vorige procedure? Was dat een goede?Ja, maar die doet helaas geen familierecht meer.
Ik zou sowieso zorgen dat die vent je huis niet meer inkomt. Heel kinderachtig maar kan hij ze niet bij een buurvrouw of bij het tuinhekje afzetten? (dat deed de ex van mijn ex -volgen we het nog?- ook omdat ze mij niet kon luchten) Ik snap dat je nog contact moet hebben om de kids maar ik zou dat echt tot een minimum beperken. Jij staat in je volle recht als je hem niet meer over de vloer wil hebben en bovendien is dit ook schadelijk voor de kinderen als ze steeds met dat getier geconfronteerd worden. Hij moet gewoon lappen en zijn muil houden daar komt het op neer.
Let love rule!
quote:gelebus schreef op 20 augustus 2013 @ 14:45:

[...]

Ja, maar die doet helaas geen familierecht meer.He bah... Als je wil aangeven in welke omgeving je een advocaat zoekt en of je er een op toevoegingsbasis kan krijgen, wil ik wel even kijken of ik in jouw buurt een goede weet?
quote:Artemis schreef op 20 augustus 2013 @ 14:49:

[...]

He bah... Als je wil aangeven in welke omgeving je een advocaat zoekt en of je er een op toevoegingsbasis kan krijgen, wil ik wel even kijken of ik in jouw buurt een goede weet?Ik kan er 1 op toevoegingsbasis krijgen.
quote:gelebus schreef op 20 augustus 2013 @ 14:43:

Ik probeer vandaag ook maar weer door te gaan. Maar ik merk dat de tranen me in de ogen staan. Ik ben helemaal op. Ik zie het nu gewoon even niet meer zitten.Je doet ook wel heel erg moedeloos. Kan het me voorstellen hoor, maar al dat gezeik van hem laat je toe. Je hoeft geen contact meer met hem te hebben. Afspraken over de kinderen bij wie, wanneer wat en waar, en verder niets. Hij hoeft niet de keuken in te komen met commentaar, maar je laat hem toe. Deur dicht, doei! Laat maar lullen. Dat zorgt voor rust. En betreft die brief, zorg voor een advocaat en ga niet zo maar jouw gegevens naar zijn advocaat sturen. Laat eerst maar eens nagaan of je dat verplicht bent. Hij wil een herziening, laat hem en zijn advocaat maar dat hele gezeik doorwerken. Niet jij. En een aanvraag wil nog niet zeggen dat hij die herziening krijgt. Nothing lost yet. Zet je schouders eronder, en praat niet meer met hem voor je eigen gemoedsrust!
quote:Artemis schreef op 20 augustus 2013 @ 14:43:

[...]

Niet reageren. Die advocaat kan verzoeken wat hij wil. Als hij iets wil aanpassen, laat hem maar een procedure starten.

Zo is het.

Lekker laten klagen je ex.

Jullie zijn elkaars ex en niet voor niks. Hou het, als het zo vervelend is, vooral zakelijk en negeer zijn gezeur over wat hij allemaal moet betalen voor de kinderen. Als jullie nog samen waren geweest had hij waarschijnlijk net zo veel of misschien wel meer aan ze uitgegeven per maand.
Privacy van TO.
quote:juniper213 schreef op 20 augustus 2013 @ 14:55:

[...]

Je doet ook wel heel erg moedeloos. Kan het me voorstellen hoor, maar al dat gezeik van hem laat je toe. Je hoeft geen contact meer met hem te hebben. Afspraken over de kinderen bij wie, wanneer wat en waar, en verder niets. Hij hoeft niet de keuken in te komen met commentaar, maar je laat hem toe. Deur dicht, doei! Laat maar lullen. Dat zorgt voor rust. En betreft die brief, zorg voor een advocaat en ga niet zo maar jouw gegevens naar zijn advocaat sturen. Laat eerst maar eens nagaan of je dat verplicht bent. Hij wil een herziening, laat hem en zijn advocaat maar dat hele gezeik doorwerken. Niet jij. En een aanvraag wil nog niet zeggen dat hij die herziening krijgt. Nothing lost yet. Zet je schouders eronder, en praat niet meer met hem voor je eigen gemoedsrust!Ik ben vandaag ook heel erg moedeloos. Waarschijnlijk zal het morgen weer een stuk beter gaan. Maar vandaag ben ik even helemaal op. Verder heb je gewoon gelijk. Moet weer even mijn schouders vinden om ze eronder te zetten.
Hoeveel werk je eigenlijk en kan je meer uren werken om zo zelf meer te verdienen en minder afhankelijk te zijn van zijn geld?
quote:Artemis schreef op 20 augustus 2013 @ 14:58:

Gezien, Gelebus.

Ik haal het zo ook weer weg. Sorry, ik ken er geen een van...Dankje, ik heb het gezien. Ik heb het opgeslagen en zal vanavond eens wat beter gaan kijken.
quote:Bammetjebam schreef op 20 augustus 2013 @ 15:01:

Hoeveel werk je eigenlijk en kan je meer uren werken om zo zelf meer te verdienen en minder afhankelijk te zijn van zijn geld?Ik werk 3,5 dag in de week. Ik zou nog wat meer uren kunnen werken zodat ik het ook zonder alimentatie zou kunnen redden.
Ik heb mijn bericht weg gehaald, Gelebus. Moet je het zelf alleen even aanpassen in mijn berichtje dat je quote.
quote:gelebus schreef op 20 augustus 2013 @ 15:04:

[...]

Ik werk 3,5 dag in de week. Ik zou nog wat meer uren kunnen werken zodat ik het ook zonder alimentatie zou kunnen redden.Sorry, ik vind dat een rare opmerking over dat meer gaan werken. Je verzorgt drie kinderen in je uppie en werkt ook nog eens veel. Of jij nou full time werkt of niet, de vader heeft verantwoordelijkheden naar zijn kinderen. Het gaat niet om JOUW afhankelijkheid of onafhankelijkheid, maar om ZIJN verantwoordelijkheid naar zijn eigen kinderen! Het siert je dat je denkt over meer uren, en als je dat zelf zou willen moet je het doen, voor jezelf. Niet voor geld voor je kinderen, daar heeft hij aan bij te dragen, lamlul.
Nee gelebus, niet opgeven. Je hebt het zo goed gedaan!

Denk inderdaad aan de regen waar ze niet doorheen hoeven nu, pak de vakantiefoto's er nog eens bij....

Hou vol hou vol
Lorem Ipsum
Wat een rare opmerking bammetjebam. Je doet alsof TO profiteert van haar ex. Maar hij betaalt gewoon van zijn kinderen. Zou een beetje mooi worden: en bijna volledige zorg, fulltime werken en geen kinderalimentatie. NIET opgeven die kinderalimentatie. Of je geeft hem de keuze: doe maar Co. Ouderschap of gewoon betalen. En geen gegevens geven aan die advocaat. Als hij het bedrag wil veranderen kan een procedure gestart worden.
Heb net even rondgevraagd bij een aantal moeders op het schoolplein. Ze gaan even voor mij navragen voor een goede advocaat hier in de buurt.

Ik dacht eigenlijk dat ik verplicht was om zijn advocaat te antwoorden, maar dat is blijkbaar niet. De advocaat wil in ieder geval een hoop van me weten. En dan dikgedrukt erbij in de brief binnen 2 weken de papieren aanleveren.
Fruttie, ze zegt dat het haar frustreert en haar energie opslurpt. Ik zou in haar plaats dan meer gaan werken om minder afhankelijk van ex te zijn.

Na een scheiding parttime willen blijven werken is een luxe die nou eenmaal gepaard blijft gaan met getouwtrek om alimentatie, tenzij je voldoende verdient met parttime werk. Wat als de vader ook besluit om parttime te willen werken, gewoon omdat het kan? Ik vind het nogal gevaarlijk om voor zo'n aanzienlijk bedrag afhankelijk te blijven.
quote:gelebus schreef op 20 augustus 2013 @ 15:46:

Heb net even rondgevraagd bij een aantal moeders op het schoolplein. Ze gaan even voor mij navragen voor een goede advocaat hier in de buurt.

Ik dacht eigenlijk dat ik verplicht was om zijn advocaat te antwoorden, maar dat is blijkbaar niet. De advocaat wil in ieder geval een hoop van me weten. En dan dikgedrukt erbij in de brief binnen 2 weken de papieren aanleveren.Blaffende honden... Hij kan een hoop vragen, maar dat is het: vragen. Aan jou de keus hierop te reageren. Of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven