Geld & Recht alle pijlers

Ik heb een huurschuld! ..... van 23 cent

10-04-2011 08:18 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg gisteren een brief van mijn verhuurder. Het blijkt dat ik een huurschuld heb en gesommeerd wordt om het bedrag binnen 2 werkdagen te betalen. Als ik de huurschuld binnen die termijn betaal, voorkom ik dat ze de vordering in handen van de deurwaarder geven, waardoor de schuld met minimaal (ik dacht altijd maximaal?) 15% incassokosten wordt verhoogd.

Ik kon mij hiervan niets herinneren en schrok me het apelazerus.

Blijk ik een openstaand saldo van 23 hele eurocenten te hebben En daar gaan ze mij zo'n dreigende brief voor schrijven? De postzegel is al 2 keer zo duur......

De verleiding om te wachten op de deurwaarder is groot, ik hoop dat deze wisselgeld bij zich heeft.....
Incassokosten is een standaard bedrag, 45 euro ofzo, maakt niet uit hoe hoog de schuld is, dus daar zou ik niet op wachten!

Ik vermoed dat dit een standaardbrief is,maar ik zou ze even bellen of ze het voortaan normaal kunnen vragen...is natuurlijk belachelijk dit!
Ik kreeg er laatst ook 1.. van 10(!!) cent!!

Had al lolly bij de deur klaargelegd omdat ze mijn huis zouden komen leeghalen ofzo haha, nog overwogen een betaalregeling aan te vragen, een cent per maand ofzo.

Heb het wel gewoon betaald, binnen de tijd, want anders word het echt veel verhoogd!
Metéén een deurwaarder?

Hebben ze je niet eerder een normale, neutraal opgestelde brief gestuurd?

Wat ik zou doen is maandagochtend als eerste naar de wbv gaan, met twee dubbeltjes en drie losse centen, contant betalen en dan om een bewijs vragen dat het openstaande bedrag voldaan is.
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 10 april 2011 @ 08:30:

Ik kreeg er laatst ook 1.. van 10(!!) cent!!

Had al lolly bij de deur klaargelegd omdat ze mijn huis zouden komen leeghalen ofzo haha, nog overwogen een betaalregeling aan te vragen, een cent per maand ofzo.

Heb het wel gewoon betaald, binnen de tijd, want anders word het echt veel verhoogd!

Inderdaad, je krijt opeens hele rare gedachtenkronkels over dingen van 23 cent

En natuurlijk ga ik het wel overmaken, ik wil geen gedoe. Maar come-on, ik heb een keer gezien dat ik op moment vd automatische afschrijving te weinig saldo had omdat ik autoverzekering per jaar betaal en dat eraf was, toen heb ik dat handmatig overgemaakt en me blijkbaar vergist achter de komma.
Maar wat ik me afvraag, hebben jullie je dan vergist met het bedrag van de overschrijving?
quote:Perel schreef op 10 april 2011 @ 08:33:

Metéén een deurwaarder?

Wat ik zou doen is maandagochtend als eerste naar de wbv gaan, met twee dubbeltjes en drie losse centen, contant betalen en dan om een bewijs vragen dat het openstaande bedrag voldaan is.Ik heb er eerder geen brief over gehad, dus ja. Misschien voor de zekerheid maar even naar de balie gaan
quote:Perel schreef op 10 april 2011 @ 08:34:

Maar wat ik me afvraag, hebben jullie je dan vergist met het bedrag van de overschrijving?Ja, dat heb ik. Normaal wordt het automatisch afgeschreven en een keer 3 maanden geleden had ik even te weinig saldo en heb ik dezelfde week het bedrag via internetbankieren zelf overgemaakt, blijkbaar per ongeluk ietsjes te weinig.
quote:Perel schreef op 10 april 2011 @ 08:34:

Maar wat ik me afvraag, hebben jullie je dan vergist met het bedrag van de overschrijving?Ja ik heb blijkbaar achter de komma een foutje gemaakt.. weet het ook niet precies meer haha (zwangerschapsdementie )
Het kan erger., Ik heb eens een incassobureau aan mijn broek gehad om een rekening die als hoofdsom ¤0,00 had. Ik heb gevraagd op welke rekening men wilde dat ik geen geld zou overmaken.
quote:Botervliegje schreef op 10 april 2011 @ 08:58:

Het kan erger., Ik heb eens een incassobureau aan mijn broek gehad om een rekening die als hoofdsom ¤0,00 had. Ik heb gevraagd op welke rekening men wilde dat ik geen geld zou overmaken.

Hilarisch.

Nu ik er over nadenk, is het natuurlijk prima dat mijn verhuurder mij van deze kleine achterstand op de hoogte brengt (hij had het ook kunnen verrekenen met het glasfonds, waar ik jaarlijks ongeveer 1 euro van terugkrijg en ook een aparte brief over krijg). Maar deze toon, terwijl het duidelijk om een tikfoutje gaat, is wel een beetje overdreven.
Dat zijn gewoon standaard brieven, die geautomatiseerd uit de systemen rollen. Ik werk op een dergelijke afdeling en hoewel we proberen te voorkomen dat dit soort brieven de deur uit gaan, kan het gebeuren. De wbv zal nooit een deurwaarder inschakelen voor 23 cent.
Oh ik zou t op de rechter aan laten komen. Enwel mevrouwtje, waarom heeft u die 23 cent niet betaald.

Ach (wenen) rechter, ik kon mijn kinderen al geen eten geven...

Maar jammer dat je dan ook nog de gerechtskosten moet betalen.

Ik zou ook maandag met 23 losse centen naar de woningbouw gaan, het uitgebreid uit je portemonnee krabben en uit gaan staan tellen, en om n gespecificeerde rekening vragen.
quote:Perel schreef op 10 april 2011 @ 08:33:

Metéén een deurwaarder?

Wat ik zou doen is maandagochtend als eerste naar de wbv gaan, met twee dubbeltjes en drie losse centen, contant betalen en dan om een bewijs vragen dat het openstaande bedrag voldaan is.ik zou met 25 cent langsgaan en erop staan dat je 2 cent terugkrijgt.
Ik zou in termijnen betalen
I only get one shot at life - so I shoot to kill
ja, ja!! een verzoek indienen om het in 7 termijnen te mogen betalen.
quote:julia_van_henegouwen schreef op 10 april 2011 @ 09:12:

Oh ik zou t op de rechter aan laten komen. Enwel mevrouwtje, waarom heeft u die 23 cent niet betaald.

Ach (wenen) rechter, ik kon mijn kinderen al geen eten geven...

Maar jammer dat je dan ook nog de gerechtskosten moet betalen.

Ik zou ook maandag met 23 losse centen naar de woningbouw gaan, het uitgebreid uit je portemonnee krabben en uit gaan staan tellen, en om n gespecificeerde rekening vragen. HAHAHAHA DOEN!
hahaha grappig topic
..popcorn?
quote:Starshine schreef op 10 april 2011 @ 09:14:

[...]

ik zou met 25 cent langsgaan en erop staan dat je 2 cent terugkrijgt.Doe dan een briefje van 100 euro .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik kreeg van de agis een brief dat ik 1.10 euro teruggestort krijg omdat ik te veel had overgemaakt
Het is hilarisch natuurlijk een huurschuld hebben van ¤ 0,23 cent én vooral omdat er meteen een dreigende brief hiervoor is verstuurd. Echter 'vermoed ik' dat het systeem waaruit alle brieven worden uitgedraaid van de huurders die een huurachterstand hebben waarschijnlijk geen rekening met het feit of er een huurachterstand is van ¤ 0,23 cent of ¤ 203,30.

Knullig maar ik vermoed dat de vork zo in de steel zit.
Hahahaha ja je vraagt je af of ze niets beters te doen hebben als ze dat soort brieven versturen.

Mijn neef heeft dat ooit met de stufi gehad, kreeg een brief dat hij nog 8 cent verschuldigd was. Hij heeft een brief naar de IBG verstuurd met het verzoek om een betalingsregeling... Nooit meer iets op gehoord.
Ik kan binnenkort ook een brief van het incassobureau verwachten. Heb in augustus 2010 0,06 cent te weinig betaald aan aflossing studielening
quote:Pink83 schreef op 10 april 2011 @ 12:08:

Ik kan binnenkort ook een brief van het incassobureau verwachten. Heb in augustus 2010 0,06 cent te weinig betaald aan aflossing studielening

0,06 cent, of 0,06 euro?

TO; ik zou inderdaad naar de balie gaan. Briefje van 50 mee, vragen om wisselgeld tot op de cent "Ik heb nog wel 3 cent, helpt dat?" en vragen om een betalingsbewijs
Ik zou meteen ¤ 0,50 ct betalen en over een maand een mail sturen dat je p.o. teveel heb betaald. of ze dat even z.s.m. kunnen terug storten binnen twee weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven