Geld & Recht alle pijlers

Ik maak mij zorgen

14-06-2012 20:51 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mij een beetje zorgen.

Mijn spaarrekening is nou niet echt goed gevuld met 2000 euro en ik ben van plan om over een paar jaar uit huis te gaan.

Ik gok dat ik dan rond de 4000 euro heb op mijn spaarrekening.

Misschien heb ik dan een relatie en ga ik samen wonen.

Maar misschien ben ik ook wel alleen en wil ik een eigen huisje.

Over 3 jaar ben ik klaar met mijn opleiding en kan ik gaan werken.

Het probleem is dat je nu nergens meer een vast contract krijgt, misschien voor een jaar of twee maar langer ook niet.

Dat betekent dus dat ik geen hypotheek kan krijgen toch?

En wat als ik die niet kan krijgen?

Hoe moet ik dan in godsnaam een huis betalen en inrichten en leven?

Betekent dat nu dat ik gewoon niet meer op vakantie mag nu? Geen leuke dingen meer kan doen? Omdat ik moet sparen voor later?

Ik maak mij echt zorgen dat het er allemaal niet zo roze uit gaat zien en dat ik in een huurhuisje moet wonen
huur je toch een groot huis.
wij slapen nooit.
Hoezo kan je niet op vakantie als je huurt?
Legio mensen wonen in een huurhuis, dat is niets om op neer te kijken. En je hoeft toch niet meteen als je uit huis gaat een koopwoning met alles erop en eraan te hebben?
Het is Bloem55 mensen
Wat is er in hemelsnaam mis met een huurhuis ? !
Een huurhuisje is natuurlijk wel een heel erg afschuwelijk vooruitzicht....sjongejongejonge.....

Wat voor opleiding volg je? Sportschool?
Wat een armoe, je zal maar in een huurhuis moeten wonen...
Of doe je de OLO?
Wie is bloem55, xal?
Sjeez... welkom in de ECHTE wereld! De meeste mensen gaan vanuit het ouderlijk huis eerst huren. Daarbij kun je van 4000,- euro echt wel een huis inrichten. En vaste contracten worden echt nog wel gegeven hoor. Met jouw kijk op de wereld kan het niet kwaad om eens zelfstandig te worden, misschien leer je dan nog wat..
Ik zou willen dat ik een huurhuis had.
Meid je bent wel erg pessimistisch.

Tuurlijk bestaan er nog vaste contracten, maar ergens moet je beginnen. Ervaring op doen, je draai vinden op de arbeidsmarkt.

En je HOEFT niet gelijk te kopen!

Mijn dochter studeert ook, is op een kamer in een studentenhuis begonnen en heeft nu een echt heeeele leuke eigen verdieping in een huis. Heeft twee medebewoners op de andere verdiepingen maar zit zo vrij als een vogeltje, ingericht met goedkoop maar leuk spul. Supergezellig.

Straks heeft ze ook diploma's in haar pocket en zal het financieel alleen maar beter worden.

Mischien niet gelijk een koophuis, ook niet gelijk de nieuwste meubels maar dat is de charme van op eigen benen komen te staan!
Je gaat over een paar jaar uit huis.. Hoe oud ben je?

Jonger dan 25: Huur een kamer! Werk wat bij zodat je verder kan sparen.

Ouder dan 25: woon je nu nog bij je ouders of begrijp ik het verkeerd?
ik ook rozenstruikje.
wij slapen nooit.
quote:Cici25 schreef op 14 juni 2012 @ 20:57:De meeste mensen gaan vanuit het ouderlijk huis eerst huren.Onderhuur in een achterbuurt, dat waren nog eens tijden. Ik had het niet willen missen Serieus: moet er niet aan denken dat ik direct uit het ouderlijk huis in een huisje-boompje-beestje-huis was terechtgekomen.
In 'mijn tijd' begon iedereen in een huurhuis. Dat is tien jaar geleden. Nu terugkijkend zou ik willen dat ik er nog woonde. Driehonderd euro huur per maand! Dat is niks! (Net voor de crisis een huis gekocht...)

Moraal van het verhaal: niet zeuren, er is niks mis met een huurhuis.
Sta je ingeschreven bij een woningbouwvereniging?
quote:bloem55 schreef op 14 juni 2012 @ 20:51:

Ik maak mij echt zorgen dat het er allemaal niet zo roze uit gaat zien en dat ik in een huurhuisje moet wonen Meid, dan verf je je huurhuisje toch gewoon roze? Dat mag tegenwoordig allemaal hoor.
En het probleem is?
Als je loept dan weet je het wel.
quote:bammetjebamie schreef op 14 juni 2012 @ 21:01:

[...]

Meid, dan verf je je huurhuisje toch gewoon roze? Dat mag tegenwoordig allemaal hoor.
Mobiel, geen loep. Vertel..?
Ik zal blij zijn als ik over twee jaar een huurhuisje zou kunnen krijgen. Dan ben ik namelijk klaar met mijn studie.

Dat of ik ga bij mijn vriend wonen. Hoe dan ook sparen is heel verstandig (doe ik ook). Maar ik zou me niet te druk maken over dat je neit gelijk een hypotheek kan krijgen.
Bloem, van de ruim 750 berichten welke je gepost hebt, was er niet een op een ander topic dan die van jezelf.

Volgensmij ben je een beetje teveel met jezelf bezig.

Absoluut niet nodig om nu al te gaan stressen als het nog lang niet van toepassing is. Als je alleen gaat wonen is een huurhuis regelmatig een plus punt. Bij een koop woning zal je alle reparaties en verbeteringen zelf moeten bekostigen. Bij een huurhuis kan je als er iets is lekker naar de woningbouw bellen.

Mijn motto is; zolang ik niet veel zelf kan fixen, of een partner heb die dat kan, blijf ik lekker huren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven