Geld & Recht alle pijlers

Ik maak mij zorgen

14-06-2012 20:51 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mij een beetje zorgen.

Mijn spaarrekening is nou niet echt goed gevuld met 2000 euro en ik ben van plan om over een paar jaar uit huis te gaan.

Ik gok dat ik dan rond de 4000 euro heb op mijn spaarrekening.

Misschien heb ik dan een relatie en ga ik samen wonen.

Maar misschien ben ik ook wel alleen en wil ik een eigen huisje.

Over 3 jaar ben ik klaar met mijn opleiding en kan ik gaan werken.

Het probleem is dat je nu nergens meer een vast contract krijgt, misschien voor een jaar of twee maar langer ook niet.

Dat betekent dus dat ik geen hypotheek kan krijgen toch?

En wat als ik die niet kan krijgen?

Hoe moet ik dan in godsnaam een huis betalen en inrichten en leven?

Betekent dat nu dat ik gewoon niet meer op vakantie mag nu? Geen leuke dingen meer kan doen? Omdat ik moet sparen voor later?

Ik maak mij echt zorgen dat het er allemaal niet zo roze uit gaat zien en dat ik in een huurhuisje moet wonen
Ik begrijp het heel goed. Ik ben ook bang dat mijn spaargeld straks onvoldoende is voor een familiegraf en een goede eikenhouten kist. En hoe moet dat dan.
En een hypotheek op een startersalaris is sowieso geen vetpot.
"Bloem, van de ruim 750 berichten welke je gepost hebt, was er niet een op een ander topic dan die van jezelf."
Ik weet ook wel dat ik mij daar eigenlijk nu nog niet druk over moet gaan maken.

En met een huurhuis is niks mis hoor.

Maar ik zie zo veel jongen mensen die al een huis bouwen
Het wijst zich vanzelf wel.
it's a big club and you ain't in it
Apart dat er in deze tijden van restschulden, onduidelijkeheid over hypotheekrenteaftrek, en er een eeuwigheid over doen je huis te verkopen als je dat wilt, nog mensen zijn die zich zo blindstaren op woningbezit en neerkijken op huren.

Bloem55, je hebt nog tijd om te sparen, maar hopelijk ook om nog wat wijzer te worden.
dubbel
Oh grote horror! Een huurhuis!
quote:bloem55 schreef op 14 juni 2012 @ 21:15:

Ik weet ook wel dat ik mij daar eigenlijk nu nog niet druk over moet gaan maken.

Lego?

Er zijn in deze tijd juist heel erg weinig jonge mensen die een huis bouwen/kopen. Maar het zou best kunnen dat er in jouw omgeving toevallig een paar in het oog springen.
quote:dubbelvla schreef op 14 juni 2012 @ 21:12:

Bloem, van de ruim 750 berichten welke je gepost hebt, was er niet een op een ander topic dan die van jezelf.Dit is dan meteen het antwoord op de vraag uit een van je andere topics: "Ben ik oppervlakkig?"

Ja, en heel veel van die jonge mensen liggen krom voor de hypotheek -- in plaats van lekker wat ruimer te leven. Raken in de problemen als ze hun baan kwijtraken of andere financiële tegeslag hebben.

En heel veel van die mensen gaan uit elkaar en kunnen dan hun huis niet verkopen, zitten daardoor nog tijden 'aan elkaar vast', en hebben vervolgens allebei een knoepert van een restschuld.

Klinkt dat nou zou aantrekkelijk?
Maak eerst je opleiding maar. Kun je je dan altijd nog zorgen maken!
.
it's a big club and you ain't in it
Schrijf je vast in bij een woningbouwvereninging, dan kan je straks van je 4000 euro makkelijk een huurhuisje inrichten.
Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag wat het probleem met huren is. Dat zijn toch prima huizen?
Ach joh, idd. Iedere 18 jarige heeft toch al zijn eerste nieuwbouw woning zelf laten bouwen? Inclusief luxe keuken met kookeiland en dubbele badkamer met bubbelbad en sauna?

Je komt er echt niet hoor, met die 4000 euro. Tokkie!
quote:Vl43inder schreef op 14 juni 2012 @ 20:56:

Wat voor opleiding volg je? Sportschool?
quote:rionyriony schreef op 14 juni 2012 @ 21:18:

[...]

Voor 4000 euro heb je geen begrafenis en zeker geen steen.Hier! Dat bedoel ik! Is er straks niet eens cake voor de mensen en krijg ik een lullig houten paaltje met een paar schelpen op m'n graf. Ik ga er een krantenwijk bij nemen.

Maar ik zie zo veel jongen mensen die al een huis bouwenIk zie ze nergens en ik zit in de leeftijdscategorie 20-30, allemaal goed opgeleide, redelijk verdienende vrienden, amper koophuizen, en als ze een koophuis hebben vaak een echte starterswoning.
quote:achnein schreef op 14 juni 2012 @ 21:20:

Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag wat het probleem met huren is. Dat zijn toch prima huizen?Huren is geld weggooien. Kopen is een investering, zo'n huis wordt alleen maar meer waard. Ehm, wacht even...
Tsja. Ons koophuis is inderdaad veranderd van waarde. Onze nieuwe buren hebben zo'n 10.000 euro minder voor hetzelfde huis betaald.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je komt vrij jong over. Huur gewoon een kamer? Doe ik ook en ik ben 30. Mijn studiegenoten zijn ook allemaal rond de 30 en wonen ook op kamers. Niks mis mee en je kunt wellicht wat sparen.
quote:rozenstruikje schreef op 14 juni 2012 @ 21:21:

Ach joh, idd. Iedere 18 jarige heeft toch al zijn eerste nieuwbouw woning zelf laten bouwen? Inclusief luxe keuken met kookeiland en dubbele badkamer met bubbelbad en sauna?

Je komt er echt niet hoor, met die 4000 euro. Tokkie!Nou, nou... Wat een harde reactie...
quote:bloem55 schreef op 14 juni 2012 @ 20:51:

Ik maak mij echt zorgen dat het er allemaal niet zo roze uit gaat zien en dat ik in een huurhuisje moet wonen Euh, dat meen je echt serieus???
quote:Cici25 schreef op 14 juni 2012 @ 20:57:

Sjeez... welkom in de ECHTE wereld! De meeste mensen gaan vanuit het ouderlijk huis eerst huren. Sterker nog, legio mensen gaan eerst op KAMERS wonen (jeweetwel, 12 m2 voor je beschikking a 500 euro p.m. waarbij je een vieze wc en keuken mag delen met 5 anderen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven