Ik wil ook een topsalaris welk beroep
donderdag 24 januari 2019 om 13:38

donderdag 24 januari 2019 om 17:02
Wat een grappig topic, ik ben wel benieuwd TO; ga je echt jezelf omscholen naar het beroep wat het meest verdient puur op basis van het salaris?
Ik zie meerdere keren voorbij komen dat ZZP’ers een hoop meer verdienen.. nu is dat niet altijd zo. Bruto jaarinkomen is hier flink gestegen maar na alle kosten, pensioen sparen en belasting wordt er niets meer overgehouden dan in loondienst. Zal ook liggen aan het werkgebied, maar in dit geval ben je ook niet elke minuut declarabel voor de uren die je in loondienst wel betaald krijgt.
Ik zie meerdere keren voorbij komen dat ZZP’ers een hoop meer verdienen.. nu is dat niet altijd zo. Bruto jaarinkomen is hier flink gestegen maar na alle kosten, pensioen sparen en belasting wordt er niets meer overgehouden dan in loondienst. Zal ook liggen aan het werkgebied, maar in dit geval ben je ook niet elke minuut declarabel voor de uren die je in loondienst wel betaald krijgt.

donderdag 24 januari 2019 om 17:09
Geen bronnen in de zin van 'die studie' of 'dat boek'. Maar wel één bron: HET LEVEN.
Ik verduidelijk:
- ik heb al mensen geweten die toen ze vertelden wat ze verdienden, er het kindergeld voor hun 3 kinderen bijtelden, ja, dan zit je snel aan een hoog bedrag.
- mensen uit mijn persoonlijke entourage. Oh, ze verdienden zo goed, maar na iets meer dan een jaar gingen ze op zoek naar een andere job 'omdat ze het zout op hun patatten niet verdienden'.
- de prostitutie, inderdaad, daar kan geld 'als slijk' worden verdiend. Door call-girls, die mee met de klant op zakenreis gaan. Maar ik lees ook dat 'er voor 50 euro (of minder) van bil kan gegaan worden'. Tel maar uit hoeveel klanten je daarvoor moet afwerken en dan heb je nog geen enkele kost in rekening gebracht.
- Wel keihard werken in zijn functie., zie post van Thuis-in-eigen-huis over haar vader.
- Mijn man werkt in de ICT maar die verdient echt geen €3000 per maand hoor! , zie post Sproetieface.
Denk je echt dat bazen meer geven dan ze willen? In hun ogen is elke job 'maar heel gewoon' en elke werknemer 'vervangbaar door een andere die niet zeurt'.
Neen, diegenen die denken dat de vetbetaalde jobs voor het oprapen liggen, die moeten mij hun bron geven. En natuurlijk, chirurg, tandarts, …. hoeveel jaar hebben die mensen geïnvesteerd vooraleer ze eindelijk begonnen verdienen.
Het gras, het gras, het gras …….
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 02-02-2019 00:21
26.85% gewijzigd
donderdag 24 januari 2019 om 17:19

donderdag 24 januari 2019 om 17:21
Ook buiten ICT, techniek en zakenleven is 3000 netto per maand nou ook weer niet zo uitzonderlijk
. Ik vang het ook, maar heb wel 20 jaar ervaring, ik ben nogal goed in wat ik doe, en ik doe wat meer dan gemiddeld is in dit werkveld. Als starter verdiende ik een stuk minder.
Dus ook in functies die niet zo de naam van 'grootverdiener' hebben kun je die 3000 netto wel halen. Als je goed bent in wat je doet, als mensen kunnen zien dat je echt iets bij te dragen hebt (itt je uren vol te kloppen), en niet verwacht dat je als beginner de hoofdprijs binnensleept.

Dus ook in functies die niet zo de naam van 'grootverdiener' hebben kun je die 3000 netto wel halen. Als je goed bent in wat je doet, als mensen kunnen zien dat je echt iets bij te dragen hebt (itt je uren vol te kloppen), en niet verwacht dat je als beginner de hoofdprijs binnensleept.

donderdag 24 januari 2019 om 17:38
Ik wil niet kwetsend overkomen, maar aan jouw avatar te zien, sta JIJ inderdaad nog vooraan in het leven.
Ik zeg niet dat 'het leven' de enige bron van wijsheid is. Maar ik ken tientallen mensen die met dikke diploma's op zak lopen en nog niet aan de enkels komen van hun buurman die maar tot zijn 16 naar school is gegaan.

donderdag 24 januari 2019 om 19:55
Een eerstegraads docent in het VO verdient dit, ook parttime (maar dan wel 0.8, geen 0.5). Dat is een tip voor veel mensen: kies een mooi tekortvak uit, doe een opleiding (mijn voorkeur gaat uit naar de academische variant, maar eerstegraads aan het hbo is ook afdoende) en tadaa: altijd vakantie en een heel fijn inkomen.
donderdag 24 januari 2019 om 19:57
Je komt niet kwetsend over, wel grappigmammezel schreef: ↑24-01-2019 17:38Ik wil niet kwetsend overkomen, maar aan jouw avatar te zien, sta JIJ inderdaad nog vooraan in het leven.
Ik zeg niet dat 'het leven' de enige bron van wijsheid is. Maar ik ken tientallen mensen die met dikke diploma's op zak lopen en nog niet aan de enkels komen van hun buurman die maar tot zijn 16 naar school is gegaan.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

donderdag 24 januari 2019 om 20:00
Mijn opa heeft alleen lagere school en is een van de intelligentste mensen die ik ken. Hij heeft ons altijd gestimuleerd zo veel mogelijk te studeren. Ik denk dat hij gelijk had.mammezel schreef: ↑24-01-2019 17:38Ik wil niet kwetsend overkomen, maar aan jouw avatar te zien, sta JIJ inderdaad nog vooraan in het leven.

donderdag 24 januari 2019 om 20:03
De chemie inderdaad. Farmaceutische chemie betaalt overigens wel beter dan petrochemie. Helaas wel keihard werken.Thuis-in-eigen-huis schreef: ↑24-01-2019 17:00Chemie ingaan.
Mijn vader was chemisch ingenieur bij internationaal oliebedrijf en zat wel ruim boven dat bedrag, in Nederland maar bij functies in buitenland nog meer want dat was belastingvrij verdienen.
Wel keihard werken in zijn functie.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 20:06
3.15% gewijzigd

donderdag 24 januari 2019 om 20:06

donderdag 24 januari 2019 om 20:10
JonathanStrange schreef: ↑24-01-2019 20:09Wat bedoel je hier nou mee? Niet om af te zeiken, hoor, maar ik begrijp de zin gewoon echt niet...

(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

donderdag 24 januari 2019 om 20:10
Klopt. Mijn tante zat er ook bijna aan, en die heeft alleen mavo. Mijn vader was operator (drukker) in de grafische industrie. Hij is al lang met pensioen maar verdiende destijds ruim bovenmodaal.

donderdag 24 januari 2019 om 20:13
Ja, Jolly is nog nat achter z’n oren.mammezel schreef: ↑24-01-2019 17:38Ik wil niet kwetsend overkomen, maar aan jouw avatar te zien, sta JIJ inderdaad nog vooraan in het leven.

donderdag 24 januari 2019 om 20:15
En er worden er zat gezocht maar er zijn er weinig. Vrouwen al helemaal niet.
Je moet tegen ploegendienst kunnen (voor avondmensen makkelijker dan ochtendmensen) en niet perse iedere zaterdag op t voetbalveld willen zijn.
En ik krijg een salaris gebaseerd op fulltime (36uur) en werk gemiddeld 33,6 uur per week.
Je moet tegen ploegendienst kunnen (voor avondmensen makkelijker dan ochtendmensen) en niet perse iedere zaterdag op t voetbalveld willen zijn.
En ik krijg een salaris gebaseerd op fulltime (36uur) en werk gemiddeld 33,6 uur per week.

Been there, done that, got the T-shirt.

donderdag 24 januari 2019 om 20:23
Ik heb geen wisselende uren.
Maar ik hoor wel van mensen die met wisselende ploegen werken (deze week van 6 tot 14 uur, volgende week van 14 uur tot 22 uur, en dan sommigen nog in een derde ploeg van 22 uur tot 6 uur in de morgen), dat het iets is waar je nooit aan went. Je bioritme, weet je.
Om dan nog maar te zwijgen van de rest van het gezin dat in die mallemolen wordt meegesleurd.
Van mij mogen die mensen een flinke ploegentoeslag hebben.
Maar ik hoor wel van mensen die met wisselende ploegen werken (deze week van 6 tot 14 uur, volgende week van 14 uur tot 22 uur, en dan sommigen nog in een derde ploeg van 22 uur tot 6 uur in de morgen), dat het iets is waar je nooit aan went. Je bioritme, weet je.
Om dan nog maar te zwijgen van de rest van het gezin dat in die mallemolen wordt meegesleurd.
Van mij mogen die mensen een flinke ploegentoeslag hebben.
donderdag 24 januari 2019 om 20:25
Dit dus. Niet als starter overigens, maar na een jaar of 5 wel bij fulltime, na een jaar of 10 ook bij 0.8 fte (als je een paar stappen op de promotieladder doet) De meeste van mijn collega’s zijn chemisch ingenieur of een ander soort ingenieur. Ik ben een gepromoveerd chemicus.Thuis-in-eigen-huis schreef: ↑24-01-2019 17:00Chemie ingaan.
Mijn vader was chemisch ingenieur bij internationaal oliebedrijf en zat wel ruim boven dat bedrag, in Nederland maar bij functies in buitenland nog meer want dat was belastingvrij verdienen.
Wel keihard werken in zijn functie.
Overigens werk ik wel hard en is de werkdruk hoog, maar ik weiger heel veel uren te maken, dus bij mij is het niet zo dat ik alleen maar aan het werk ben.

donderdag 24 januari 2019 om 20:26
.
Ja, maar, dat kán toch niet? Er ís toch niets af te zeiken?? Je bent een eenhoorn, nota bene...
donderdag 24 januari 2019 om 20:28
JonathanStrange schreef: ↑24-01-2019 20:26.
Ja, maar, dat kán toch niet? Er ís toch niets af te zeiken?? Je bent een eenhoorn, nota bene...

(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)