Inklaren douane
vrijdag 5 december 2025 om 11:23
Heeft iemand ooit zoiets stupide meegemaakt. Vriendin uit Engeland stuurt klein cadeautje. Ik krijg het verzoek van PostNL om aanvullende gegevens, anders wordt het terug gestuurd.
O.a. : wat zit er in het pakket? Wat is de waarde?
Hallo, het is een cadeautje, dan ga ik toch niet vragen aan de afzender wat ik van haar krijg en hoeveel het kost?
O.a. : wat zit er in het pakket? Wat is de waarde?
Hallo, het is een cadeautje, dan ga ik toch niet vragen aan de afzender wat ik van haar krijg en hoeveel het kost?
"Boring conversation anyway"
vrijdag 5 december 2025 om 11:31
Dat is al zo sinds Brexit. Ik stuurde jarenlang kerstcadeautjes naar vrienden in Engeland en zij naar mij. Sinds Brexit moeten wij invoerrechten betalen die - samen met de verzendkosten - hoger zijn dan de aarde van de cadeautjes zelf en inderdaad: een zeer gespecificeerde lijst met inhoud, de prijs van ieder cadeautje etc. Daar zij we dus mee gestopt.
vrijdag 5 december 2025 om 11:33
Tsja, dan heeft de afzender tijdens het verzenden zelf een foutje gemaakt. Je kunt namelijk best van buiten de EU en vooral UK een kado sturen naar NL zonder dat ontvanger nog (veel) extra kosten moet betalen. Je moet dan als verzender alleen wel heel duidelijk allerlei info (wat is het, waarde , materiaal etc) aangeven op de formulieren bij verzending.
Where is my mind?
vrijdag 5 december 2025 om 12:40
Als je iets stuurt via Royal Mail moet je de waarde opgegeven. Dat formulier wordt op het pakje geplakt. Doe je dat niet, dan kan het zo zijn dat de ontvanger inderdaad vragen moet beantwoorden.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 5 december 2025 om 15:23
Dat hoeft niet per se zo te zijn. Landen kunnen ook onderling afspraken maken. Zo heeft de US jarenlang helemaal geen VAT of invoerkosyen gevraagd aan bijna de meeste landen bij pakketjes uit het buitenland met een waarde tot zo 800 dollar. En vanaf dit jaar eisen ze juist torenhoge en niet transparante tarieven.
Where is my mind?
vrijdag 5 december 2025 om 16:02
Maar dat verschilt dus per land. Betalen is al vervelend maar verschillende regels per land maakt het extra vervelend.SurferRosa schreef: ↑05-12-2025 15:23Dat hoeft niet per se zo te zijn. Landen kunnen ook onderling afspraken maken. Zo heeft de US jarenlang helemaal geen VAT of invoerkosyen gevraagd aan bijna de meeste landen bij pakketjes uit het buitenland met een waarde tot zo 800 dollar. En vanaf dit jaar eisen ze juist torenhoge en niet transparante tarieven.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in