Geld & Recht alle pijlers

Inschrijven bij de KvK?

23-12-2011 11:00 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het opzetten van een website/blog over visagie. Ik heb al een leuke naam voor mijn website etc. In de toekomst wil ik misschien wel een bedrijf beginnen met deze naam.

Nu mijn vraag: Aangezien ik (voorlopig) nog geen bedrijf ga beginnen maar waarschijnlijk wel in de toekomst, is het verstandig om mij al in te schrijven bij de KvK? Om ervoor te zorgen dat over een tijd niemand die naam van mij af kan pakken als het ware?

Graag jullie mening.
Ik geloof dat als je je inschrijft bij de KvK je binnen korte tijd al wel een actief bedrijf moet hebben. Je moet ook belastingaangifte doen.
Ik zou zeggen: even naar de Kamer van Koophandel ! Je kunt ze altijd even bellen om te informeren.

Het kost geloof ik ca. 90,- om je in te schrijven, dus dat is het probleem niet. Maar je zult misschien ook bepaalde verantwoordelijkheden erbij krijgen, belastingtechnisch en dergelijke.

Dus: gewoon even bellen, zij kunnen jou dit het beste uitleggen!
Als je je inschrijft bij de kvk wil dat niet zeggen dat er niemand een bedrijf mag starten met jouw naam.

Ik heb een bedrijf en kan drie bedrijven opnoemen met dezelfde naam. Je moet dan wel in een andere sector werkzaam zijn etc. maar het is dus niet zo dat je dan per definitie eigendomsrecht hebt op je naam.
Naam veilig stellen heeft niets met KvK te maken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je kunt beter de domeinnaam alvast reserveren.
Als jij het alleenrecht wilt hebben op de naam van je toekomstige bedrijf moet je eens naar een merkenbureau bellen. Die kunnen voor jou de naam, het logo, de kleuren en de huisstijl vastleggen.

Let wel; dit zou ik doen als de plannen heel concreet zijn en er ook echt een termijn is waarbinnen jij het bedrijf gaat opstarten.
Niet om heel vervelend te doen, maar zijn er niet al heeeeel veel sites en blogs over visagie en makeup?
Ohja, en die stomme KvK spamt je helemaal kapot. Want dat is ongeveer het enige wat de KvK doet voor je: je bedrijfsgegevens doorspelen aan bedrijven en instanties, die jou vervolgens doodgooien met ongewenste post en reclame.
@SeptemberGirl Dat klopt, er zijn er al heel veel maar ik vind het heel leuk om dit te doen en het is voor nu nog een hobby
Maar hoe en waarom wil je er een bedrijf van maken dan, eigenlijk?
SG, Betaald bloggen! Er zijn echt blogsters die enorm veel geld verdienen en dit als fulltime werk beschouwen. Als je het goed doet, word je vanzelf gevonden door de bedrijven.
Echt waar?

Enorm veel geld??

Wist ik niet!
Reclame op de site, je laten betalen om bepaalde producten de hemel in te prijzen, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

Je moet natuurlijk wel de doelgroep aanspreken en populair zijn als blogger, wil je er geld mee verdienen.
Jaaa, als je het goed doet kun je er echt veel geld mee verdienen. In Amerika is het nog erger dan in NL, hier lopen wij geloof ik achter in dat opzicht.
@toffifee Ook in NL hebben we een paar internationale blog beroemdheden, kijk maar naar nikkietutorials!
Nikkie Ze zat laatst nog bij DWDD en vertelde daar dat ze hiermee kan rondkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven