Geld & Recht alle pijlers

Is dit nou normaal?

15-08-2011 14:04 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het antwoord ken ik eigenlijk al, nl het is niet normaal...Maar wat moeten we ermee?

Hier gaat het om:

Mijn man werkt al jaren bij zijn oom in de zaak. Er werken totaal drie mensen: mijn man en oom dus en een parttime adminstratief medewerkster.

De zaak draait redelijk, dwz ze gaan niet failliet, de rekeningen en salarissen kunnen net betaald worden, maar geld voor grote investeringen of uitbreiding is er niet (en de banken zijn ook niet zo happig op geld lenen tegenwoordig).

Door deze situatie heeft mijn man al heel lang geen loonsverhoging meer gehad, ze vallen nl niet onder een CAO dus een loonsverhoging gaat niet automatisch omdat de bonden dat bedongen hebben. Ondertussen stijgen onze lasten wel elk jaar en ik begin het nu echt te merken dat we te weinig binnenkrijgen.

Tweede punt is dat hij heel moeilijk vrij kan nemen. Officieel heeft hij nu vakantie opgenomen, maar is vandaag toch op het werk. Want er is een grote order en zijn oom redt dat niet alleen....

Snap het wel, maar wat nou als we een vakantie geboekt hadden??? Dan zaten we nu met onze kont aan het strand ergens.

Ik begrijp best welke belangen meespelen, als de zaak failliet gaat, is mijn man zijn baan kwijt en zijn oom dus ook.

Ik heb hem wel eens gezegd dat hij toch beter iets anders zoekt, omdat dit een onzekere baan is (kan bij wijze van spreken elke maand failliet gaan) en hij krijgt geen loonsverhogingen en geen 5 weken vakantie

Mijn man heeft echter geen geweldige opleiding genoten en is bang niet gemakkelijk een andere baan te krijgen. ook is hij bang voor gedoe in de familie als hij opzegt, wnat dan zit hij zonder werknemer..ja denk ik dan, dan zet oom maar een vacature uit....

Ik werk zelf 28 uur en ondanks mijn inspanningen om meer uren te krijgen (om zijn gebrek aan loonstijging op te vangen) krijg ik ze niet. Misschien volgend jaar 2 uur erbij, maar dat moeten we nog maar zien.

Zoals het er staat lijkt het alsof mijn man een soort van uitgebuit wordt, maar zo is het nou ook niet. Oom geeft zichzelf ook geen loonsverhoging en neemt ook amper vrij. Hij en zijn gezin 'lijden' er dus net zo goed onder. Ik geloof best dat er gewoon geen geld is voor extra salaris.

Maar ik baal er ondertussen goed van...ik neem buiten de zomer zoveel mogelijk vakantie op in de schoolvakanties voor de kinderen en de rest lossen we op met de opvang, hij heeft dus nooit eens vrij buiten de zomer. Vaak gaat hij op zaterdag nog even dit en dat voor de zak doen en werkt 's avonds over (allemaal onbetaald en ook geen tijd-voor-tijd).

Ik probeer extra te werken om het financiele plaatje rond te krijgen...Als ik die 2 extra uren krijg, verdien ik meer dan hij met zijn 40 uur....dat is toch niet normaal?

Dus...hoe pak je zoiets nou handig aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:mamimo schreef op 15 augustus 2011 @ 19:09:

Zit je er nou nog steeds mee dat je erop gewezen werd dat je twee keer over bepaalde informatie heengelezen hebt? nee, dat deed ik misschien niet zo aardig, maar reageren op een topic zonder je behoorlijk ingelezen te hebben, komt ook niet echt, uhm, geïnteresseerd over.

Lisa, hij vind het op zich ook vervelend, maar vindt het overwerk ook noodzakelijk om het bedrijf te laten voortbestaan. Wnat inderdaad, anders wacht tijdelijke WW en daarna is ongewis.

Met andere woorden, het is ook een enorm dilemma wat we hier nou mee moeten.

Weggaan met alle risico's van dien (geen baan kunnen vinden, ontslag krijgen bij het minste geringste, gedoe in de familie) of blijven, maar geen steek verder komen qua inkomen en carriere.Hij kan ook eerst op zoek gaan naar een andere baan en dan pas ontslag nemen he..... en als hij dan een andere baan heeft kan hij kijken of het qua tijd/financieen nu wel mogelijk is om een opleiding te gaan volgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven