Geld & Recht alle pijlers

Is dit stalken ?

03-08-2012 19:55 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_156675 wijzigde dit bericht op 05-10-2012 20:39
Reden: Het is inmiddels gestopt
% gewijzigd
Ja dIt is stalken. Wat doet de politie als je belt?
Dit is zeker stalken.

Luister naar de politie niet open doen en bellen.
.
Of je het na een week al stallen kan noemen weet ik niet, maar vervelend is het zeker. Hoe merkt hij dat je belt eigenlijk?
Ga in therapie!
.
Ja, dit is zeker het begin van stalken. Het beste is vast te beginnen met het bijhouden van een dagboek, hoevaak hij aan de deur staat, wat hij doet, hoevaak hij belt etc. Het is niet te hopen dat het zover komt, maar beter teveel voorbereid....
Verliefd op de vrijheid en jij mag me vangen!!
dubiootje vroeg geloof ik hoe je ex vriend merkt dat jij de politie belt. kan hij dat zien door het kamerraam? misschien een keer onopvallend bellen zodat je ex het niet ziet en er niet vandoor gaat en de politie hem dus voor jouw deur aantreft.
.
Is hij niet gewoon heel erg verdrietig? Ik heb in het eerste jaar (!) dat het uit was met mijn ex-vriend heel domme dingen gedaan (langskomen, veel bellen, etc.) en gelukkig is mijn ex er altijd goed mee om gegaan. Hij besefte dat ik het heel moeilijk had, dat ik verschrikkelijk veel van hem hield en hem miste en hij heeft mij altijd heel rustig en vriendelijk te woord gestaan en me getroost als ik echt buiten mezelf was van verdriet.

Ik zeg niet dat jij dat ook moet doen, want ik weet niet hoe jullie relatie en break-up was en in hoeverre je al gesprekken met hem hebt gevoerd, maar misschien is het de moeite waard een keer open te doen, uit te spreken dat je begrijpt dat hij verdriet heeft en dat je dat heel naar vindt, maar zelf écht verder moet. Dat 'de drugsdealer je niet van je drugsprobleem kan afhelpen' en dat hij dus zelf een manier moet vinden om zonder jou met zijn verdriet om te gaan, omdat het niet minder zal worden als hij jou steeds maar blijft zien.

En als antwoord op je topic-vraag: na zo'n week zou ik het niet direct stalken noemen. Het verdriet van zijn kant heeft wat tijd nodig om te slijten. Zo snel nadat het uit is ben je vaak niet voor reden vatbaar zijn en besef je niet hoe 'onhandig' je bezig bent, dat is althans mijn ervaring...
Een jaar? Das pas echt stalken en niet echt normaal gedrag
quote:feeks schreef op 03 augustus 2012 @ 20:45:

Een jaar? Das pas echt stalken en niet echt normaal gedragNiet een jaar lang elke dag natuurlijk. Ook niet elke week of elke maand. Het kon maanden heel goed met me gaan, maar ik heb het pas na een klein jaar écht helemaal af kunnen sluiten. En voor die tijd waren er nog wel momenten dat ik hem belde. Al werd het natuurlijk wel steeds minder extreem, omdat het verdriet slijt.
quote:gojohnnygo schreef op 03 augustus 2012 @ 20:49:

[...]

Niet een jaar lang elke dag natuurlijk. Ook niet elke week of elke maand. Het kon maanden heel goed met me gaan, maar ik heb het pas na een klein jaar écht helemaal af kunnen sluiten. En voor die tijd waren er nog wel momenten dat ik hem belde. Al werd het natuurlijk wel steeds minder extreem, omdat het verdriet slijt.Ok, ik zag je al elke dag voor het huis staan, 100x per dag bellen enz
.
Inderdaad, ben het wel een beetje eens met gojohnygo. Ik weet natuurlijk niet of je een nare relatie achter de rug hebt en of je iets te vrezen hebt van hem. Maar doorgaans zijn mensen na een verbreking van een relatie erg verdrietig tot op het wanhopige af. Zeker als de breuk van een kant komt.

Het blijft vervelend, maar dan zou iets meer begrip voor zijn gevoel wel op z'n plek zijn. Pak het aan zoals go Johny. Ik denk dat dat wat humaner is dan meteen de politie bellen.
Ik denk ook dat hij denkt dat je weet voor de bijl gaat. Dat is immers ook zijn ervaring.

Als iemand stalkt dan is vaak de andere partij dit gedrag in stand aan het houden. Jij hebt dit gedaan om hem steeds weer in huis te nemen. HOOP dus voor hem.

Je Zulu dit kunnen uitspreken. Dat je eerder hem zielig vond en hem dus weer wilde helpen maar dat deze keer echt de maat vol is. Als je dit hebt gezegd mag je van hem ook echt verwachten dat hij stopt.

Ook zou ik een ander nummer nemen . Verhuizen is natuurlijk te veel gevraagd Maar je telefoonnummer veranderen kan makkelijk. Heb je in elk geval 1 communicatie middel uitgeschakeld .

Succes ermee en zorg dat je in al jouw communicatie goed laat merken dat het menens is en niet dat je angst hebt.
Oké, het is dus wel een heel andere situatie dan de mijne ooit, maar toch is het pas een weekje uit en is het inderdaad humaner hem even te laten uitrazen en hem desnoods te troosten, dan direct de politie te bellen. Hij is immers geen gevaar voor je, toch? Wees duidelijk en resoluut, maar zoals het uit jouw verhaal blijkt, lijkt het me niet nodig hem te behandelen als een halve crimineel

Ook je nummer veranderen lijkt me nu nog wat drastisch. Geef hem even zeg! Hij heeft vast ook maar gewoon verdriet. Heeft hij inmiddels wel een plek om naar toe te gaan trouwens?
Kun je niet gewoon tegen hem zeggen/mailen/sms : laat me met rust?

Als hij niet weet dat jij wil dat hij je met rust laat dan word het moeilijk he. Hij kan immers geen gedachte lezen.

al is natuurlijk dat wat jij omschrijft in je OP natuuelijk veel te overdreven en stalkerig.
.
.
Ik heb ook een ex gehad die mij heeft gestalkt, je voelt je niet veilig en meestal is dat ook zo. Noteer alles en maak meldingen bij het politiebureau het dichtst bij je. Misschien kan een politieagent hem even bellen en zeggen mevr. Die en die maakt nu een melding van stalken en we willen nog even wachten met aangifte doen maar laat dit een waarschuwing zijn ( liefst een ervaren oudere agent) en dan hopen dat het overgaat want het is heel intimiderend. Mijn ex stond steeds op de stoep als ik uit mijn werk kwam of als ik ergens op de bus stond te wachten kreeg ik een sms met goh wat zie je er weer leuk uit met die rode blouse brr.. Noteer alles en bewaar sns' jes
Bah, wat erg voor je zeg ! Is hij ondertussen gestopt ? En was dat na zo'n gesprek ?

Ik ga sowieso noteren,..
waar zo'n man z'n motivatie vandaan haalt..
it's a big club and you ain't in it
Hij is gestopt, dit speelde een paar jaar terug, er was in mijn huis ingebroken op een gegeven moment en ik wist zeker dat hij het was geweest, waarschijnlijk sleutels gekopieerd en toen werd ik wel echt bang en toen ik politie over de vloer had voelde ik me niet serieus genomen en ben naar het bureau gegaan en daar trof ik een oudere agent die het juist heel serieus nam en heeft de melding gemaakt, maar helaas werdt hij weggeroepen en nam een andere agent het over die het niet serieus nam en die heeft mijn ex gebeld en gezegd dat op moest houden maar toen zei mijn enge ex: zeg maar dat ik van haar hou, en toen zei de agent.. Ik moet even zeggen dat hij van je houdt. Idioot natuurlijk en het is toen nog een tijd doorgegaan en ik voelde me echt onveilig. Maar melding maken helpt echt voor als er echt wat gebreurt, mij werdt op het bureau verteld dat hij wel meer op zijn kerfstok had, wat het precies was mochten ze niet zeggen maar het was wel iets soortgelijks
Je moet iets doen (telkens weer) wat een beloning voor hem is; anders was hij er mee opgehouden. Je kan een tijdlang tegen een steen praten maar als die steen geen blijk van een reactie geeft dan is daar niks aan en dan houd je er vanzelf mee op.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven