Geld & Recht alle pijlers

jaarlijks terug vragen KOT

13-06-2012 12:37 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb een vraagje waar iemand van jullie misschien het antwoord op kunnen geven.

Ik heb gelijktijdig met mijn belastingpapieren van 2011 ook de kinderopvangtoeslag terug gevraagd voor 2011. Wij betalen dit bruto en vragen dan aan het einde van dat jaar het bedrag in een keer terug. Tot op heden heb ik nog geen bericht ontvangen. Geldt hier ook bericht voor uiterlijk 1 juli of kan dit nog langer duren?

Alvast bedankt
Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil wel opmerken dat je per 1 januari 2012 de kinderopvangtoeslag niet meer aan het eind van het jaar kunt terugvragen, je moet dit maandelijks doen. Evt. wijzigingen moet je ook direct doorgeven aan de belastingdienst, omdat je het anders niet meer terugkrijgt. Ik hoop dat je dit gedaan hebt, anders zou ik even contact opnemen met de belastingdienst.
Normaal gesproken, als je de KOT hebt aangevraagd voor 1 april, zou je binnen 8 weken bericht moeten hebben volgens mij. Anders even een belletje doen richting de BelTel :-)
Dit kan miv 2012 niet meer per jaar. Zou dus heel erg goed oppassen als ik jou was.
Je kan nu zelfs alleen voor de voorgaande maand nog terugvragen met terugwerkende kracht. Nu dus alleen voor mei en juni. Januari, februari, maart en april kan dus niet meer.
Voor 2012 heb ik het maandelijks geregeld! Ik heb inmiddels met de belastingdienst gebeld, ze hadden wel mijn aangifte binnen maar nog niet een reactie teruggegeven. Waarschijnlijk komt deze zo snel mogelijk, ik krijg iig binnen 2 dagen bericht.
Gelukkig! Dat zou anders wel heel vervelend zijn geweest. Hopelijk komt deze teruggave ook snel, altijd leuk om geld te krijgen van de belastingdienst
quote:layla1969 schreef op 13 juni 2012 @ 12:41: