Geld & Recht alle pijlers

Jaarrekening in een studentenhuis.

07-08-2011 17:53 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds juli 2011 woon ik in een studentenhuis.

Nou heeft ons huis de jaarrekening ontvangen van 2010, hiervoor moet nog een flink bedrag van enkele honderden euro's worden betaald.

Ik kan niet terugvinden of ik op dit moment verplicht ben om dit te betalen, aangezien ik daar toen nog niet eens woonde.

Weet iemand hoe dit wettelijk is vastgelegd?
Alle reacties Link kopieren
quote:kwestievanlef schreef op 07 augustus 2011 @ 19:13:

Het gaat om ongeveer 700euro, en wij zouden dus elk 100euro moeten gaan betalen.

Ik vind het zo lullig tegenover mijn huisgenoot, zij neemt de taak al op zich om al die rekeningen te regelen en nu zit zij met deze rekening die zo snel mogelijk betaald moet worden. Als ik haar dan ook nog zo tegenwerk heeft zij alleen maar meer extra werk.

Ik kan me voorstellen dat zij geen zin heeft om al die oude bewoners te gaan verzoeken om geld over te maken en zoiets krijgt van, dan regelt iemand anders het maar.

i

Er zou toch iemand moeten zijn die die zaken regelt.

Dus jij stelt dat omdat jouw HUISGENOOT geen zin heeft om mensen na te bellen en geld te vragen, JIJ voor een oplossing moet zorgen door dan maar een deel te betalen???

Dat is wel een heel vreemde gang van zaken.

Er moet inderdaad iemand zijn die de zaken regelt, en het lijkt me het meest logisch dat dan dus je huisgenooot is omdat jij niks te maken hebt met die rekening omdat je er nog gewoon niet woonde in 2010. Klaar.

Bovendien hoeveel moeite is het nu werkelijk, om die mensen te informeren? Persoonlijk zou ik er een halve middag bellen voor over hebben als ik anders 700 euro in mijn eentje moet betalen.

Ik zou je echt niet in de luren laten leggen en je laten overhalen doordat zij zo zielig is (al kan ik niet uit je post opmaken of zij dat zelf vindt, of dat jij vind - dat ze zielig is)

Een oja, je kan ook gewoon de energiemaatschappij bellen en vragen om een betalingsregeling, dan hoef je de hele hap niet in één keer te betalen en heeft ze dus wat speling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven