Geld & Recht alle pijlers

Kan dit zomaar #2

13-08-2012 20:55 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft binnenkort een rechtzaak met zijn ex, die een absurd bedrag aan alimentatie eist omdat zij geen zin heeft om te werken en hij dus het onderhoud van haar en de kinderen moet betalen (zie nummerzoveel in "Kan dit zomaar?")

Nu kreeg mijn vriend zojuist een mail van zijn advocaat met daarin een brief die die ex geschreven had. Het is een hele lange brief, met allemaal redenen waarom zij in het gelijk gesteld moet worden. In die brief wordt mijn vriend helemaal de grond in geboord. Hij zou haar en de kinderen mishandeld hebben bijvoorbeeld, en de reden dat de kinderen in therapie zijn is door hem, en zeker niet door haar (is dus wel door haar). Het is een heel zielig verhaal, waarin mijn vriend wordt afgeschilderd als de bad guy, en zij als een liefdevolle moeder die daar de dupe van is en enkel het beste wil voor haar kinderen. Het zijn een en al leugens, maar die ex kan geweldig acteren en de brief is dus ook enorm geloofwaardig geschreven.

Ik zie helemaal gebeuren dat zij nu in het gelijk gesteld gaat worden, op basis van die leugens. Zij kan goed acteren en zal dat verhaal zeker volhouden in de rechtszaak, terwijl mijn vriend waarschijnlijk boos zal worden door al die leugens en dan gaat hij nogal schreeuwen meestal, wat waarschijnlijk gezien zal worden dat die ex gelijk heeft (mijn vriend wordt afgeschilderd als extreem gewelddadig). Ze hebben allebei wel een advocaat, maar toch... Die leugens in de brief van de ex zijn niet te bewijzen. Niet dat het waar is, niet dat het onwaar is. Dat is het lastige eraan. Er mag verder niemand bij aanwezig zijn, dus familie/vrienden van mijn vriend kunnen niet als getuige een verklaring afleggen of iets.

Het moet toch niet zomaar kunnen dat deze leugens zomaar geaccepteerd kunnen worden? Is er ook maar iets wat we hier tegen kunnen doen?
quote:paperchase schreef op 13 augustus 2012 @ 20:55:

Mijn vriend heeft binnenkort een rechtzaak met zijn ex, die een absurd bedrag aan alimentatie eist omdat zij geen zin heeft om te werken en hij dus het onderhoud van haar en de kinderen moet betalen Gaat de ex in opdracht van de sociale dienst naar de rechter, dan moet je daar zijn.
Paperchase, je hebt nu flink wat topics geopend over jou en je vriend, met alle goede bedoelingen

Je vriend heeft zijn relatie nog niet eens verwerkt, en jij neemt de boel al over.
quote:paperchase schreef op 13 augustus 2012 @ 22:12:

[...]

Zij ging er vandoor met een ander, zie niet hoe mijn vriend daar schuld aan heeft. Hij behandeld haar met alle respect, ondanks alles wat ze hem en de kinderen flikt. Zowel zij zelf als alle familie en vrienden in haar omgeving zeggen dat ze een lieve vrouw is, maar tijdens een psychose echt your worst nightmare. En daarbuiten is ze ook niet helemaal 100

Het is altijd de schuld van de ex. Of ex man of ex vrouw,.

Wees wijs en ga geen drama er van maken. Je trekt straks aan het kortste eind en kan verhuizen.
quote:paperchase schreef op 13 augustus 2012 @ 21:21:

[...]

Die vrouw is psychisch totaal niet in orde. Ze heeft het grootste deel ban haar leven in een inrichting gezeten en is nog steeds in behandeling. Haar leven is een grote fantasie, want bestaat een en al uit leugens

Hoe weet je dat? Heeft je vriend je dat wijsgemaakt of heb je dat van haar zelf gehoord?

Misschien heeft hij ze wel echt mishandeld. Jij was er toch niet bij?
En tussen die opnames en gekte door heeft je vriend kans gezien en het een goed idee gevonden om daar 3 kinderen mee te maken? Als jij straks achterblijft met een hok vol jongen waar geen cent voor betaald wordt dan ben je iig gewaarschuwd.
Paperchase, met alle respect, maar ik krijg steeds meer de indruk dat jouw verhalen niet helemaal kloppen. Het wordt allemaal wel erg ongeloofwaardig, wanneer je het op een rijtje zet. Zijn jullie echt zulke slachtoffers van de maatschappij, of kan het zijn dat jouw partner en jij de zaken ook niet altijd handig aanpakken?
quote:Dickens schreef op 14 augustus 2012 @ 20:08:

En tussen die opnames en gekte door heeft je vriend kans gezien en het een goed idee gevonden om daar 3 kinderen mee te maken? Als jij straks achterblijft met een hok vol jongen waar geen cent voor betaald wordt dan ben je iig gewaarschuwd.

Hij betaald alles voor de kinderen, het enige wat zijn ex hoeft te betalen, is eten en kleding voor de dagen dat ze bij haar zijn. Ze hebben co ouderschap, dus deie kosten heeft mijn vriend net zo. Ik vind het echt absurd dat je als vrouw zijnde gewoon kan stoppen met werken, en dat het dan ook nog volstrekt normaal is dat je ex gewoon je complete levensonderhoud moet voorzien. Ik vind het niet meer dan logisch dat zij lekker haar eigen woonkosten betaald. Waarom moet mijn vriend woonkosten ( huur/ hypotheek, g/w/l, boodschappen, kleding) voor 2 huishoudens gaan betalen?

Dan ga ik ook maar gauw trouwend, zwanger worden en er gelijk vandoor. Hoef ik de rest van mijn leven niet meer te werken....
quote:paperchase schreef op 15 augustus 2012 @ 12:07:

[...]

Hij betaald alles voor de kinderen, het enige wat zijn ex hoeft te betalen, is eten en kleding voor de dagen dat ze bij haar zijn. Ze hebben co ouderschap, dus deie kosten heeft mijn vriend net zo.

Ik vind het echt absurd dat je als vrouw zijnde gewoon kan stoppen met werken, Nou nee hoor, als je door eigen schuld als alimentatiegerechtigde zonder inkomen komt te zitten, dan wordt dat zeker niet zomaar geaccepteerd. Een rechter moet daar dan natuurlijk wel van op de hoogte zijn.

en dat het dan ook nog volstrekt normaal is dat je ex gewoon je complete levensonderhoud moet voorzien. Als ex dat niet had gewild, dan had ex niet moeten trouwen. Naast een leuk feestje is dat ook gewoon een zakelijke overeenkomst waar een alimentatieverplichting aan hangt!

Ik vind het niet meer dan logisch dat zij lekker haar eigen woonkosten betaald. Waarom moet mijn vriend woonkosten ( huur/ hypotheek, g/w/l, boodschappen, kleding) voor 2 huishoudens gaan betalen? Nou, vanwege die zakelijke overeenkomst met alimentatieverplichting dus, die hij met haar was aangegaan.

Dan ga ik ook maar gauw trouwend, zwanger worden en er gelijk vandoor. Hoef ik de rest van mijn leven niet meer te werken....

Zoek dan wel eerst een andere man uit, want deze die je nu hebt is er al eerder ingetrapt en heeft dus niet zoveel meer over om te betalen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven