Geld & Recht alle pijlers

Kapotte kast door lekkende bloempot

27-11-2019 17:10 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva forum leden,

Ik had even een vraagje aan jullie;

Ik heb een tijdje geleden een bloempot gekocht en hier nooit problemen mee gehad. Echter toen ik vanmorgen de kast wou afstoffen en ik de bloempot verplaatste zag ik dat heel het oppervlak van mijn kast wat onder de bloempot stond waterschade had.

Ik heb natuurlijk de winkel gebeld met dit probleem, zij schoven het op te veel water geven, waardoor de plant het niet allemaal op kon nemen. Ik heb echter dit probleem nog nooit gehad en heb mijn hele kast volstaan met planten.

Deze kast was ruim 200€ en ik was niet van plan er nooit wat anders op te zetten dan deze bloempot. Het is een lelijke verkleurde vlek.

Wat vinden jullie van dit probleem? De medewerker zei dat het mijn probleem was, maar ik vind het toch knap lullig. En zouden jullie nog andere oplossingen weten?

Alvast bedankt!
Alecta schreef:
27-11-2019 21:30
Maar hoe giet je dan overtollig water weg?
Ik heb nooit overtollig water. Gewoon niet verzuipen.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
27-11-2019 19:33
Condens kan altijd. Best suf dat je er niets onder hebt gezet.
Ik heb balletjes onder de plant zelf gedaan en er zit een schaal onder al in IN de bloempot
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
27-11-2019 19:52
Nou, daar wil ik bij zijn. Je hebt bij de Blokker voor 1,50 een overpot gekocht en dan kom je na een paar maanden verhaal halen omdat hij water doorlaat, en oh ja, of jullie ook nog even een nieuwe kast voor me willen betalen. Hmmmm...
Het ging over een bloempot van ~50€. Niet bij de blokker ofzo, gewoon bij de bloemenzaak.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
27-11-2019 18:44
Heb je er niet zo'n schotel onder staan, onder die bloempot??

Als het een houten kast is, dan zou je kunnen denken aan kaalschuren en opnieuw beitsen/lakken, maar helemaal weg zal het wel nooit meer gaan.
Het is een niet echt ring, het is echt in het hout zelf getrokken dus er zitten nu een soort bobbels op het oppervlak.
Alle reacties Link kopieren
Is dit wel een echt houten kast? Gezien je het hebt over bobbels, lijkt mij meer een kast van geperst hout met soort van folie erover (ben naam even kwijt). Bij echt hout krijg je geen bobbels.
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
27-11-2019 18:49
ik ken niemand die bloempotten zonder iets eronder op houten meubels zet waar ze zuinig op zijn...

gevalletje "beetje dom"... en niet verhaalbaar op de winkel lijkt me.
Persoonlijk vind ik dat erbij moet worden gezet dat als pot niet waterdicht is, vooral bij een pot van ~ 50€ zou ik dat wel verwachten namelijk. Er zaten balletjes in de pot om eventueel te veel water op te vangen en er is een schaal onder in de pot geplaatst(het is een best grote bloempot)
Alle reacties Link kopieren
Als er bobbels in het oppervlak zitten is je kast niet van hout maar van iets MDF-erigs met fineer erover. De substantie onder het fineer heeft uitgezet en daardoor krijg je bobbels. Dat is alleen op te lossen door de hele plank te vervangen. Ik zou fijn de pot op de lelijke plek laten staan (met een schotel of iets eronder)
Alle reacties Link kopieren
helpmetocheven schreef:
03-12-2019 09:40
Het is een niet echt ring, het is echt in het hout zelf getrokken dus er zitten nu een soort bobbels op het oppervlak.
Ja wat wil je voor een kast van maar 200 euro.. Dat is vast spaanplaat.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
03-12-2019 09:43
Is dit wel een echt houten kast? Gezien je het hebt over bobbels, lijkt mij meer een kast van geperst hout met soort van folie erover (ben naam even kwijt). Bij echt hout krijg je geen bobbels.
Ja geperst hout is het (noem ik persoonlijk ook gewoon hout😂🙈).
Alle reacties Link kopieren
helpmetocheven schreef:
03-12-2019 09:43
Persoonlijk vind ik dat erbij moet worden gezet dat als pot niet waterdicht is, vooral bij een pot van ~ 50€ zou ik dat wel verwachten namelijk. Er zaten balletjes in de pot om eventueel te veel water op te vangen en er is een schaal onder in de pot geplaatst(het is een best grote bloempot)
Ik zou er nooit vanuit gaan dat een pot of vaas waterdicht is. Ik vind ook niet dat je dat kunt verwachten. Zeker op kasten e.d. zet ik de pot altijd op een onderzetter.
Alle reacties Link kopieren
2020Suzuki schreef:
03-12-2019 09:44
Ja wat wil je voor een kast van maar 200 euro.. Dat is vast spaanplaat.
Ik heb hem aan het einde van mijn studenten tijd gekocht (1.5 jaar geleden ongeveer) niet iedereen heeft het geld om een massief houten kast te kopen voor 700€. En ik heb er 2 van en de andere is gewoon prima
Alle reacties Link kopieren
helpmetocheven schreef:
03-12-2019 09:46
Ik heb hem aan het einde van mijn studenten tijd gekocht (1.5 jaar geleden ongeveer) niet iedereen heeft het geld om een massief houten kast te kopen voor 700€. En ik heb er 2 van en de andere is gewoon prima
De kast zal ook prima zijn, gewoon waar naar zijn geld. Maar als het nat wordt gaat het bobbelen. En daar doe je niets aan.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
03-12-2019 09:46
Ik zou er nooit vanuit gaan dat een pot of vaas waterdicht is. Ik vind ook niet dat je dat kunt verwachten. Zeker op kasten e.d. zet ik de pot altijd op een onderzetter.
Ze hebben die korrels en schaal zelf in de winkel erin geplaatst met het verhaal dat het niet zou gaan lekken, misschien is dit niet helemaal duidelijk overgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt eerst dat je van een pot van €50 verwacht dat-ie waterdicht is en dat je vindt dat het erbij moet staan als een pot niet waterdicht is, en nu hebben de medewerkers je ineens gegarandeerd dat de pot waterdicht zou zijn? Als dat laatste inderdaad waar is, dan heb je best een punt. Maar aangezien je daar nu pas mee komt heb ik het idee dat je dat er nog even bij bedacht hebt..
Nou ja, het is allemaal heel sneu, maar je hebt gewoon pech gehad. En het is onzin dat er op een pot van €50 specifiek vermeld moet worden of die waterdicht is.
Alle reacties Link kopieren
Theedoek erop leggen en dan met een hete strijkbout (zonder stoom!) een paar keer over de theedoek strijken. Met een beetje geluk wordt het vocht nog opgenomen door de theedoek dan.
Alle reacties Link kopieren
helpmetocheven schreef:
03-12-2019 09:48
Ze hebben die korrels en schaal zelf in de winkel erin geplaatst met het verhaal dat het niet zou gaan lekken, misschien is dit niet helemaal duidelijk overgekomen.

Dan heb je eventueel recht op nieuwe korrels, andere schaal of nieuwe pot (tenzij jij gewoon echt teveel water geeft, daar kunnen geen korrels en schaal tegenop natuurlijk). Maar zeker niet op vergoeding voor de gevolgschade (de kast).

Hoe dan ook: altijd iets onder een pot zetten én veel minder water gaan geven.
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
03-12-2019 09:51
Je zegt eerst dat je van een pot van €50 verwacht dat-ie waterdicht is en dat je vindt dat het erbij moet staan als een pot niet waterdicht is, en nu hebben de medewerkers je ineens gegarandeerd dat de pot waterdicht zou zijn? Als dat laatste inderdaad waar is, dan heb je best een punt. Maar aangezien je daar nu pas mee komt heb ik het idee dat je dat er nog even bij bedacht hebt..
Nee dat heb ik niet. Ze hebben in de winkel al die dingen in de pot gedaan, mede omdat de plant die ik erbij kocht niet in helemaal in de bloempot paste. Ze hebben toen ook gezegd dat dit extra water zou opvangen mocht ik te veel geven, wat ik totaal niet doe, ik heb in een zaak gewerkt waar ook planten verkocht werden en heb dit hier goed geleerd. Ik ben zeker geen bloemist, maar zoiets is toch geen hogere wiskunde. Ik vind het trouwens ook een beetje raar dat u denkt dat ik hierover lieg.
“Natuurlijk meteen de winkel gebeld”. Haha, je meende het ook echt. Gewoon dom van je, punt. God wat moet je zijn uitgelachen door de telefoniste.
ColeJ schreef:
04-12-2019 13:53
“Natuurlijk meteen de winkel gebeld”. Haha, je meende het ook echt. Gewoon dom van je, punt. God wat moet je zijn uitgelachen door de telefoniste.

Negativiteit kost je meer energie dan positiviteit. Je hoeft niet onaardig te zijn.
Pandax schreef:
27-11-2019 18:48
Is dat niet waar een inboedelverzekering voor is?
Ik mag hopen van niet zeg! Natuurlijk is er kans op waterschade als je een bloempot op je kast zet, je kan er ook gewoon wat onder zetten.
Fitze schreef:
04-12-2019 13:58
Negativiteit kost je meer energie dan positiviteit. Je hoeft niet onaardig te zijn.
Is niet onaardig hoor, gewoon realistisch.
Joh, dat soort dingen gebeuren nu eenmaal tijdens het gebruik. Een nieuwe kast van de bloempot-winkel eisen of het claimed bij je inboedelverzekering lijkt me nogal overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (al jaren geleden) bij Blokker plastic bordjes gekocht ter grootte van een fruitbordje. In een neutrale kleur. Die zet ik onder bloemenvazen, bloempotten, enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
04-12-2019 19:32
Ik heb (al jaren geleden) bij Blokker plastic bordjes gekocht ter grootte van een fruitbordje. In een neutrale kleur. Die zet ik onder bloemenvazen, bloempotten, enz.
Dat is toch lelijk? Er bestaan gewoon speciale onderzetters voor, die passen onder je vaas e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven