Geld & Recht alle pijlers

Kentekenplaten gejat: wat zijn de gevolgen?

16-01-2010 22:00 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk is er hier iemand die het weet...Ik heb nog geen duidelijk antwoord op internet kunnen vinden.

Ik kwam er vandaag achter dat beide kentekenplaten van mijn auto zijn gestolen. Natuurlijk heb ik aangifte gedaan, maar wat ik me nu vooral afvraag is of dit nog andere gevolgen gaat hebben? Waarom zijn ze beide gestolen? Wat kan een dief er precies mee? Wat moet ik doen als er een bekeuring op mijn naam binnen komt? Kan je nog voorkomen dat die boetes op jouw naam binnen komen? Kan je makkelijk bewijzen dat je inderdaad niet de schuldige bent? Moet je elke keer bezwaar aan tekenen?

De agent aan de balie had het vooral erg druk en niet zoveel tijd om vragen te beantwoorden en ik was nog een beetje overdonderd.
De meneer van het kentekenplaatmaakbedrijf zei ook dat het eigenlijk niet mocht maar dat als je ze zelf niet erop kon zetten je toch naar een garage moest met de auto. Ik ben met de auto naar het bedrijventerrein gereden (gelukkig niet aangehouden) en tegenover het platenbedrijf zat ook een garage dus meteen erop laten zetten. Al met al 35 euro lichter (2 platen kost maar 30 euro, dat vond ik best meevallen) en een ervaring rijker . En nu maar afwachten wat de dieven ermee gedaan hebben.

De garage heeft er ook meteen antidiefstal schroefjes in gezet dus hopelijk helpt dat.
anoniem_40852 wijzigde dit bericht op 18-01-2010 12:44
Reden: Schrijffout...
% gewijzigd
Mocht iemand het nog interessant vinden

De dieven hebben de maandag na de diefstal overdag met 75 km te hard (was binnen de bebouwde kom) door rood gereden en zijn dus geflitst. Dus een boete en een beschikking binnen. Ik heb voor de zekerheid gebeld, je dient bezwaar te maken en een kopie van de aangifte mee te sturen. Dat dus gedaan en nu weer afwachten. Volgens de dame aan de telefoon is er geen andere optie en moet ik dus bij elke boete weer bezwaar aantekenen. Jammer maar helaas. Dan kan ik alleen maar hopen dat ze het snel zat zijn en de auto dumpen.
Misschien dat ze kunnen zien (op de foto) op wat voor een auto de platen zitten, misschien is dat ook een gestolen auto..

Wel goed dus dat je aangifte gedaan hebt!!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ja, gelukkig meteen aangifte gedaan. Die was dus ook binnen voordat de overtreding is gemaakt.

Ik gok dat ze specifiek naar mijn soort auto hebben gezocht, ook omdat de overtreding in Utrecht is geweest en ik in de regio Delft woon.
Jij hebt nu als het goed is een getalletje op jouw kentekenplaten staan. Zou dat op een foto van een overteding ook te zien zijn? Kunnen ze daarmee voorkomen dat boetes onterecht op jouw adres komen?

Ik hoop echt voor je dat ze geen gekke dingen doen met je platen verder.... ook al ben je er niet verantwoordelijk voor, je moet toch maar elke keer bezwaar maken en bellen en zo...
quote:Bertrade schreef op 31 januari 2010 @ 20:36:

Ja, gelukkig meteen aangifte gedaan. Die was dus ook binnen voordat de overtreding is gemaakt.

Ik gok dat ze specifiek naar mijn soort auto hebben gezocht, ook omdat de overtreding in Utrecht is geweest en ik in de regio Delft woon.Bepaalde auto's zijn erg geliefd voor diefstal van kentekenplaten werd ons verteld. Wij hebben een VW Golf en dat schijnt ook zo'n geliefd type te zijn....
Ja, het getal is wel op de foto te zien maar die wordt niet gecontroleerd voordat de boete wordt verstuurd. Dus volgens de dame van het CJI moet ik elke keer zelf bezwaar maken helaas.

Ik heb een Hyundai Pony, er zijn er wel veel van verkocht dus dat zal hetzelfde als de Golf zijn.

Overigens heb ik nog een boete binnen. Kennelijk hebben ze 's nachts de platen gestolen en meteen op hun auto gezet want daarna zijn ze op de snelweg richting Utrecht geflitst met "maar" 25 km te hard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven