Geld & Recht alle pijlers

kerstzegels 2011 nog geldig?

30-08-2012 23:00 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of je oude kerstzegels nog kunt gebruiken? Ik kwam tijdens het opruimen een paar velletjes tegen, maar hier staat dit niet op. Ik weet dat het vroeger wel kon, dan moest je dubbel frankeren. Maar of dit nog steeds zo is?!
ja hoor, kan nog steeds, zolang je het goede bedrag plakt is er niets aan de hand
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik gebruik het hele jaar al kerstzegels van 2011, geen klachten gehad tot nu toe . Inderdaad wel even een zegel extra plakken.
Ze hebben nu de waarde die op de zegel staat, je moet dus inderdaad bijplakken.
Tegenwoordig staat er toch 1 of 2 op de postzegels en niet meer een bedrag?
ik heb laatst zelfs nog kerstzegels uit 2009 opgemaakt.
Ik plak nog zegels uit het guldentijdperk!
Even bewaren tot kerst Heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Trouwens, ze controleren nauwelijks, brieven met een kinderstikkertje komen ook altijd aan.
Ik plak ze nog van voor de tweede wereld oorlog!!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Oftewel: Geen probleem
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Kerstzegels (net als gewone zegels) staat een 1 op, die vertegenwoordigen een waarde van 0.36ct (dit jaar)

Als je ze nu gebruikt moet je ze bij frankeren tot de waarde van de gewone zegel, die momenteel 0.50ct bedraagt.

Je kunt ze echter aankomende kerst wel weer gewoon gebruiken zonder bij te frankeren.
Zegels? Gewoon met de duif toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 30 augustus 2012 @ 23:10:

Zegels? Gewoon met de duif toch?Of met een postkoets.
Je mag postzegels die niet ouder zijn dan uit 1977 nog gebruiken las ik op http://www.geldenrecht.nl ... ls-nog-jaren-te-gebruiken
quote:exces schreef op 30 augustus 2012 @ 23:08:

Trouwens, ze controleren nauwelijks, brieven met een kinderstikkertje komen ook altijd aan.

Hoe weet je daf? Heb je dat uitgeprobeerd?
Ik kreeg laatst een kleitablet in de brievenbus, met frankering in spijkerschrift.

Was wel kapot gevallen op de vloer natuurlijk.
quote:Whympysinger schreef op 30 augustus 2012 @ 23:14:

Ik kreeg laatst een kleitablet in de brievenbus, met frankering in spijkerschrift.

Was wel kapot gevallen op de vloer natuurlijk.
telegram kan ook

Guldenzegels vanaf de jaren '70 20e eeuw mag je ook nog steeds gebruiken mits je bijfrankeert.
quote:Enn schreef op 30 augustus 2012 @ 23:13:

[...]

Ik wel, vroegah..

Heb als kind een brief aan mezelf gestuurd met een getekende koningin in de rechterbovenhoek van de envelop. Kwam keurig aan. Alleen wel met extra briefje van de PTT of ik even strafport wilde betalen..
quote:Whympysinger schreef op 30 augustus 2012 @ 23:14:

Was wel kapot gevallen op de vloer natuurlijk.Ik had vorige week iets vergelijkbaars in hiërogliefen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:maryni83 schreef op 30 augustus 2012 @ 23:17:

[...]

Ik wel, vroegah..

Heb als kind een brief aan mezelf gestuurd met een getekende koningin in de rechterbovenhoek van de envelop. Kwam keurig aan. Alleen wel met extra briefje van de PTT of ik even strafport wilde betalen..

Leuk!
quote:Enn schreef op 30 augustus 2012 @ 23:13:

[...]

Yep. Was een discussiepunt op een verjaardag. Hebben we alemaal elkaar tekeningen van de kinderen gestuurd met stikkertjes ipv postzegels. Alles is aangekomen zonder boetepapiertje.

Is wel alweer een jaar of 5 geleden.
quote:exces schreef op 30 augustus 2012 @ 23:28:

[...]

Yep. Was een discussiepunt op een verjaardag. Hebben we alemaal elkaar tekeningen van de kinderen gestuurd met stikkertjes ipv postzegels. Alles is aangekomen zonder boetepapiertje.

Is wel alweer een jaar of 5 geleden.

Leuk verhaal.
In het penvriendinnentijdperk plakten we tape over de postzegels,zo kon je de stempel bij aankomst eraf vegen en weer hergebruiken!
Met een kaars over een postzegel wrijven, dan komt er geen inkt op en kan de geadresseerde hem opnieuw gebruiken.

Hebben kinderen tegenwoordig nog "penvriendinnetjes" ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven