Geld & Recht alle pijlers

keukenvraag

06-07-2010 16:08 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
vraag:

in 2004 keuken besteld en later geannuleerd. Hierop niets meer gehoord.. Geen bevestiging, geen herinnering, geen brieven niets. Ik ben er zelf ook niet meer achteraan gegaan, domweg aangenomen dat het goed was. Krijg ik vandaag een brief met hierin het verzoek om 30% annuleringkosten te betalen of binnen 2 jaar een keuken af te nemen van het bedrag wat we toen hadden besteld..

Ik bewaar mijn administratie "slechts" 5 jaar dus mijn brieven heb ik niet meer. Maar wat moet ik hiermee ? Ik heb wat lopen zoeken en voor zover ik het kan bepalen zou het verjaard moeten zijn.

Ik vind het natuurlijk niet handig dat ik er niet meer achteraan ben gegaan destijds maar we zaten toen nogal in de tijdsdruk rondom verhuizing etc. maar dan nog. Heeft het bedrijf niet de plicht om daar zelf ook achterheen te zitten. ? Hoe pak ik dit aan ?
Inderdaad niet zo slim om alle papieren weg te doen, maar dat had je zelf ook al bedacht.

Lijkt me dat de keukenzaak niet heel sterk staat na 6 jaar. Misschien kun je eens informatie inwinnen bij een juridisch loket?
Wat een rotstreek om er ineens op terug te komen zeg! Zou ook juridisch loket even vragen.
TJa weet je.. Ik bewaar alles keurig 5 jaar, bankafschriften (toen ze er nog waren) en belastingdingen bewaar ik 10 jaar.. Dit valt bij mij onder normale administratie zeg maar.. dus bewaar ik dat allemaal neit meer.. Ik schoon mijn pc dan netjes op en klaar.. Ik heb het echt nog nooit meegemaakt dat ik het nodig had.. En dan zal je net zien..

Ik denk zelf ook dat het keukenbedrijf niet erg sterk staat maar ik baal er gewoon van. Die 30% is een groot bedrag en ik heb geen zin in gemier.

Misschien dat een viva jurist het weet ?
Lijkt me sterk. Voor veel dingen zijn er verjjaringstermijnen van 5 jaar. Maar ga naar het juridisch loket...
ik heb de vraag daar inmiddels neergelegd en dit vond ik op het internet.

Eea aan vordering verjaart naar 2 jaar en dat zou ook gelden voor annuleringskosten, tenzij zij eerder aanmaningen hebben gestuurd. En dat is niet gebeurd. Art. 728
ik denk dat het bedrijf een nieuwe eigenaar heeft of in geldnood zit.

is ons zakelijk ook wel eens overkomen, dat we zo'n onzinrekening kregen.

komen ze ineens op het idee om de oude administratie door te ploegen en dan komen dit soort dingen tevoorschijn en ach ja, niet geschoten is altijd mis.
Ik zou ze bellen en vragen waarom ze hier na 6 jaar mee komen?

Daarnaast staan ze waarschijnlijk niet sterk!
Het is een groot keukenbedrijf dus in die zin zullen ze niet failliet gaan. Ik vermoed dat er eea 6 jaar geleden niet goed is geadministreerd ofzo. Maar wat zet ik dan in die brief ? Ik ben daar nooit zo goed in ..

Zoiets ?

Geachte...

Op 6 juli jl. ontvingen wij u brief waarin u aangeeft dat wij binnen 8 dagen het bedrag ad.. moeten betalen OF binnen 2 jaar een keuken moeten afnemen twv het zelfde bedrag.

De betreffende keuken is in 2004 al geannuleerd en hierna hebben wij niets meer van uw bedrijf vernomen. Nu bijna 6 jaar na dato uw factuur.

Wij zullen niet tot betalen overgaan na overleg met onze rechtsbijstand verzekering daar de vordering verjaard is.

Met vriendelijke groet

Poldervrouw

Of moet het netter ?
Laat me eens raden......Keukenconcurrent?
nee wel een DMG-er ...
quote:poldervrouw schreef op 07 juli 2010 @ 07:31:

Het is een groot keukenbedrijf dus in die zin zullen ze niet failliet gaan. Ik vermoed dat er eea 6 jaar geleden niet goed is geadministreerd ofzo. Maar wat zet ik dan in die brief ? Ik ben daar nooit zo goed in ..

Zoiets ?

Geachte...

Op 6 juli jl. ontvingen wij u brief waarin u aangeeft dat wij binnen 8 dagen het bedrag ad.. moeten betalen OF binnen 2 jaar een keuken moeten afnemen twv het zelfde bedrag.

De betreffende keuken is in 2004 al geannuleerd en hierna hebben wij niets meer van uw bedrijf vernomen. Nu bijna 6 jaar na dato uw factuur.

Wij zullen niet tot betalen overgaan na overleg met onze rechtsbijstand verzekering daar de vordering verjaard is.

Met vriendelijke groet

Poldervrouw

Of moet het netter ?

Zeker niet netter! Wellicht juist wat feller...

Geachte.....

Op (datum) jl. ontvingen wij uw schrijven waarin u aangeeft dat dat wij binnen 8 dagen het bedrag ad.. moeten betalen OF binnen 2 jaar een keuken moeten afnemen twv het zelfde bedrag.

Wij zijn hierover zeer ontstemd en u zult begrijpen dat wij niet aan u verzoek zullen voldoen. Enerzijds omdat wij toentertijd aan onze verplichtingen hebben voldaan door de keuken keurig te annuleren. Anderzijds omdat de kwestie reeds verjaard is.

Wij vertrouwen erop dat de kwestie hiermee is afgedaan.

(afzender)
En dit (heb contact gehad met jurist)

Op 6 juli ontvingen wij uw brief inzake ordernummer xxx. Hierin stelt u dat wij of 30% annuleringskosten moeten betalen of een keuken binnen 2 jaar moeten afnemen.

Na overleg met onze rechtsbijstand verzekering delen wij u het volgende mede . De keuken hebben wij vlak na de aankoop op de telefonisch geannuleerd (contact gehad met de desbetreffende verkopende vestiging , xxx) en hierna niets meer van u mogen vernemen. Toen wij in 2005 een schrijven ontvingen over de afroepdatum hebben wij wederom telefonisch contact gehad en bleek dat e.e.a. niet juist was verwerkt in de administratie. Hierna hebben wij geen verdere aanmaningen, rekeningen of wat dan ook ontvangen van jullie.

Conform BW7.28 beroepen wij ons dan ook op de verjaringstermijn voor een Consumentenkoop te weten 2 jaar. Tevens heeft verjaring mede betrekking op de zogenaamde annuleringskosten , die na ongedaanmaking van zo’n consumentenkoop verschuldigd mochten blijken. Teneinde verjaring te voorkomen had deze tijdig moeten zijn gestuit door een schriftelijke aanmaning of door een schriftelijke mededeling waarin xxx zich ondubbelzinnig haar recht op nakoming voorbehield. Aangezien wij pas op 5 juli 2010 een verzoek hiertoe hebben ontvangen is daarvan in deze zaak echter geen sprake daar dit over een consumentenaankoop gaat uit 2004.

Uw firma kan dan ook geen betaling meer afdwingen en gaan wij er vanuit dat deze zaak verder als afgehandeld kan worden beschouwd.

Klinkt het ?
Alhoewel ik t heel raar vind dat ze er na zoveel jaar pas op terugkomen, vind ik t raar dat je telefonisch heb geannuleerd! Er staat niets op papier en bewijs dat maar eens.....

Ik heb zelf ook eens n keuken moeten annuleren helaas en daar gingen ze niet accoord met n mondelinge annulering. Moest ook schriftelijk. (was trouwens ook bij DMG)
Volgens mij hebben we het schriftelijk bevestigd maar ik kan dat niet meer terugvinden omdat ik mijn adminstratie maar 5 jaar bewaard. De spullen van die keuken heb ik dan ook netjes versnipperd na die tijd.. Toen wij erachter aan hebben gebeld bleek dat het niet goed in hun adminstratie was verwerkt is mij toen gezegd.. MAar ja.. als ik toen wist wat ik nu weet.. had ik laten bevestigen op papier. Ik ben wel al bij de bank geweest om de afschriften van rond die tijd op te laten zoeken want we hebben volgens mij ook eea betaald toen. Maar dat loopt nog. Maar goed.. sowieso beroep ik mij op verjaring
update:

Bericht gehad van keukenbedrijf met excuses.. dossier is gesloten.
Gelukkig maar Poldervrouw, ik kan me voorstellen dat het toch een opluchting is nu het zwart op wit staat.
jazeker.. en geleerd om dit soort dingen dus langer dan 5 jaar te bewaren..
Nav een telefoontje dat ik net heb gehad van de keukenconcurrent wil ik me hier ook even melden. Wij waren in 2009 op huizenjacht en op een saaie zondag zijn wij de keukenboeren afgegaan. We hadden toen wel een huis op het oog en daar zou toen een nieuwe keuken in geplaatst moeten worden. Bij keukenconcurrent hebben we toen advies gevraagd en we hebben toen wat papieren meegenomen, geheel vrijblijvend...DACHTEN WE TOEN! Uiteindelijk hebben we er nooit meer wat mee gedaan omdat het ook allemaal fictief was (en het huis ging ook niet door, wonen nu ergens anders), maar nu hangt er opeens een dame aan de telefoon dat we ff 30% annuleringskosten moeten betalen omdat we toen een keuken besteld hadden!!!!! Ik zit hier echt met een hartslag van 180 achter mn bureau (ben op mn werk). Ik heb helemaal geen keuken besteld...want we hadden ook helemaal geen maten enzo (en ook geen huis)...het was toch een actie? Ohhhhhhhh ik weet het niet meer....straks eerst maar eens kijken of ik die folder nog heb...

Zo...dit moest ik echt ff kwijt...zijn er mensen met een soortgelijke ervaring???
Heb je ergens je handtekening onder gezet, dat je kunt herinneren? Is er een overeenkomst afgesloten?
Wat eten we vanavond?
keukenconcurrent wil dit nog wel eens vaker uithalen. Laat hen maar met bewijs komen... hebben ze toch niet. Google ook eens, want wat ze wel op papier hebben gezet, is in rechtszaken vaak weerlegd vbv
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3406
http://juridischdagblad.nl/content/view/7832/53/

http://keuken.startpagina ... nt-oplichters#msg-5734024

http://www.consumentenbon ... ic.php?f=11&t=311&start=0
Die vrouw aan de telefoon zei de hele tijd nadrukkelijk: maar uw handtekening staat hier toch echt!!! Dus blijkbaar wel:S ik kan het me echt heel vaag herinneren, juist omdat het allemaal zo vrijblijvend ging toen. Wat ik me wel voor de geest kan halen was dat die man er nog iets met de pen bij op had gezet...maar wat dat was, weet ik niet meer. Typisch gevalletje weer van dom en naief gedrag van onze kant. Het was trouwens iets van een actie, dat als je in 2010 een keuken ging kopen, dat je dan kortingen kreeg ofzo. Maar wij wilden niets vast hebben, omdat wij dat huis immers nog niet hadden...juist daarom leek die actie toen leuk voor ons...omdat we nergens aan vast zaten...maar goed, blijkbaar was het toch een overeenkomst...anders bellen ze niet..nu zouden ze het hoofdkantoor inschakelen ofzo! Echt K*T dit:(
Google het maar eens, dit is een vuile verkooptruc die ze gebruiken. Maar ze moeten dan maar aantonen hoe zij schade door jouw annulering hebben geleden en dat kunnen ze niet. Dus komt wel goed, maar mogelijk heb je er buiten wat boze brieven ook je rechtsbijstandverzekering of bureau rechtshulp bij nodig. Sterkte!
Bedankt voor die linkjes! Zoiets wat daar staat is ons min of meer ook overkomen...Ik ga straks eerst kijken of ik die spullen van KC nog heb!!!!

Thanks for the support in ieder geval;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven