Geld & Recht alle pijlers

Kinderbijslag 2014

08-01-2013 21:17 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelezen dat de kinderbijslag in 2014 wordt verminderd. Alle kinderen t/m 17 jaar krijgen dan het bedrag van kinderen tussen 0 en 5. Dat zou betekenen dat we er volgend jaar ongeveer 160 euro ( 2 kinderen boven de 12) per kwartaal op achteruit gaan! Gaat deze regeling zeker door of niet. Wie weet dit?
Daar staat in het regeer akkoord, dus zolang deze regering zit gaat het hoogstwaarschijnlijk door.
Geen idee, ook niet of het schoolgeld voor het VO betaald moet gaan worden en of er een sociaal leenstelsel (i.p.v studiefinanciering ) gaat komen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Vorig jaar april is de kinderbijslag ook al 9 euro per kind per kwartaal naar beneden gegaan hoor. Dus de daling zet door.
Ach waarschijnlijk is het kabinet voor die tijd allang weer gevallen...laten we het hopen. Zoveel vertrouwen heb ik niet in deze regering.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Zou het niet gek vinden in ieder geval. Kinderbijslag is een extraatje en daar wordt juist op bezuinigd.
Een belangrijk kabinetsvoorstel op het gebied van zorg: de zorgpremie wordt inkomensafhankelijk, wat automatisch betekent dat de zorgtoeslag verdwijnt. Ook het bestaande eigen risico wordt per 2014 omgezet in een inkomensafhankelijk eigen risico. In de praktijk komt dat neer op een eigen bijdrage van ¤ 180, ¤ 350 of ¤ 595 per persoon. Het eigen risico is voor 2013 reeds vastgesteld op een vast bedrag van ¤ 350 voor iedere Nederlander.

Dan gaat dit dus ook door?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
we moeten blij zijn dat we iets krijgen, zat landen waar dat niet zo is!

In principe moet je toch zelf je kind kunnen onderhouden?

dit jaar is bij ons de zorgtoeslag al gestopt en het kindgebonden budget ook, er zal straks waarschijnlijk niks meer overblijven.

indien nodig een paar uur extra werken en het is weer opgelost
quote:Tuorrebout schreef op 08 januari 2013 @ 21:32:

Zou het niet gek vinden in ieder geval. Kinderbijslag is een extraatje en daar wordt juist op bezuinigd.Alles is wat je krijgt is een extraatje dus daar houdt voor mij de term 'extraatje' wel op.
quote:blondie33 schreef op 08 januari 2013 @ 21:33:

we moeten blij zijn dat we iets krijgen, zat landen waar dat niet zo is!

In principe moet je toch zelf je kind kunnen onderhouden?

dit jaar is bij ons de zorgtoeslag al gestopt en het kindgebonden budget ook, er zal straks waarschijnlijk niks meer overblijven.

indien nodig een paar uur extra werken en het is weer opgelostDaar gaat het toch niet om hier? Er wordt gevraagd of het definitief vast staat.
Inkomensafhankelijke zorgpremie is al geschrapt.
Ik snap niet waarom er 'zeik niet zo' berichten geplaatst moeten worden als iemand zich dus afvraagt of het nu dan ook vast staat dát al die veranderingen er gaan komen.
Te verwachten, op het viva forum moet je vooral niet klagen over je kinderen of aanverwante zaken.
quote:Penelope_ schreef op 08 januari 2013 @ 21:38:

Te verwachten, op het viva forum moet je vooral niet klagen over je kinderen of aanverwante zaken.Nou dan google ik zelf wel verder want ik heb dezelfde vragen als TO. Heb een fijn topic verder.
quote:Louba schreef op 08 januari 2013 @ 21:27:

Vorig jaar april is de kinderbijslag ook al 9 euro per kind per kwartaal naar beneden gegaan hoor. Dus de daling zet door.

Ik vind 9 euro of 160 euro per kwartaal wel een heel verschil!
volgens mij gaat het wel door, want het staat in het regeerakkoord.
wij slapen nooit.
He, ik bedoel niet mezelf hè, ik heb zelf twee kinderen!
heb zelf ook kinderen hoor!

maar hoef daar idd niet over te klagen!
quote:bian1970 schreef op 08 januari 2013 @ 21:41:

[...]Ik vind 9 euro of 160 euro per kwartaal wel een heel verschil!

Ik geef daarmee een tendens aan. Geen oordeel.
@blondie; maar TO vraagt toch alleen iets?
quote:blondie33 schreef op 08 januari 2013 @ 21:42:

maar hoef daar idd niet over te klagen!TO klaagt niet, ze vraagt wat. Jij zeurt.
quote:blondie33 schreef op 08 januari 2013 @ 21:42:

maar hoef daar idd niet over te klagen!Waarom niet? Daar is iedereen toch vrij in om te kunnen klagen over wat voor onderwerp dan ook. Wij zijn er de laatste 10 jaar al erg achteruit gegaan qua financiën en het wordt er allemaal niet beter op. Daar maak ik me dan best zorgen over en moet ik af en toe over kunnen klagen.
quote:bian1970 schreef op 08 januari 2013 @ 21:48:

[...]

Waarom niet? Daar is iedereen toch vrij in om te kunnen klagen over wat voor onderwerp dan ook. Wij zijn er de laatste 10 jaar al erg achteruit gegaan qua financiën en het wordt er allemaal niet beter op. Daar maak ik me dan best zorgen over en moet ik af en toe over kunnen klagen.Met klagen los je toch niks op, je kunt er beter wat aan doen.
Niet iedereen heeft die mogelijkheid hè, om zo maar even meer inkomsten te genereren.
Hier 370 euro per kwartaal er op achteruit, Vind dat wel een reden tot klagen hoor. Kinderbijslag is overigens niet in het leven geroepen als zijnde luxe maar ter ondersteuning bij het onderhoud van de kinderen. Dus daar wordt het hier voor gebruikt.

En ja ik probeer er wat aan te doen.Hoop maar dat we niet te lang hoeven wachten voor weer nieuwe verkiezingen.

En intussen zit er niets anders op om nog maar weer meer uren te gaan werken. Maar tegenwoordig moet je al blij zijn als je uberhaupt werk hebt.

Dus voor vele gezinnen zal dit samen met de andere financiele tegenslagen (huurverhogingen, hogere zorgkosten etc) echt een ramp zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven