Geld & Recht alle pijlers

Kinderbijslag.

16-08-2011 17:17 37 berichten
Tot welke leeftijd ontvangen thuiswonende kinderen kinderbijslag?
Is het niet zo dat in de jaren 80 thuiswonende kinderen tot en met hun 26ste of zo KB ontvingen?
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 19 augustus 2011 @ 03:33:

Is het niet zo dat in de jaren 80 thuiswonende kinderen tot en met hun 26ste of zo KB ontvingen?We zitten nu in 2011!!!!
In 1987 bestond ik al en wil het daarom graag weten.
quote:cynthiao schreef op 17 augustus 2011 @ 06:05:

Tot en met hun 17e ontvangen de OUDERS van kinderen dus kinderbijslag. Dank je wel voor je antwoord.

Is er, in de 80er jaren, ook een periode geweest dat ouders tot aan de 26 jarige verjaardag van hun thuiswonende kinderen kinderbijslag ontvingen van de SVB(=Sociale VerzekeringsBank)?

Hoezo,dan, wil je soms met terugwerkende kracht kinderbijslag ontvangen..

Dat gaat hem echt niet worden,hoor meiske...
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:cynthiao schreef op 20 augustus 2011 @ 01:02:

In 1987 bestond ik al en wil het daarom graag weten.

Huh?

Je bent 51 zeg je, dus in 1987 was je 27. Ik zie de relevantie niet echt.
Ik had je vraag al beantwoord maar lezen is schijnbaar niet je sterkste kant. Open nog maar een paar topics....dat lukt prima.
Niemand hier die weet of in de 80er jaren de Kinderbijslag tot 27 jaar werd gegeven?
volgens mij is dat altijd tot 18 jaar geweest of max tot 21 jaar. Maar Cynthiao waarom wil je dit weten? Lost dit iets op voor je? Gaat dit over je kind die ooit uit huis is geplaatst? Heb je al nagedacht over hulp zoeken?
Of wil je het met terugwerkende kracht van je ouders terugvorderen cynthia
Volgens mij was er wel zoiets, als je geen recht had op studiefinanciering of zo. Staat me heel vaag wat van bij. Ik zou inderdaad bellen naar de SVB, die moeten dat kunnen nagaan.

xYella.
Yella:

ik werkte al vanaf mijn 23ste en studiefinanciering had ik vanaf mijn 18de.

Maar weet je ik wou gewoon weten of een en ander met de jaren veranderd is in Nederland en of dat er nu verlaging is opgetreden in de uiterste kinderbijslagleeftijd.

Zal inderdaad maar een en ander vragen aan de SVB.
Ik geloof dat er voor mindervalide kinderen wel een regeling was om het tot 27 jaar te laten doorlopen, maar die regeling is per 2006 opgeheven.

http://www.st-ab.nl/wetten/0749.htm

Cynthiao: Het is hartstikke goed dat ej zoveel wil weten en ook dat je dat liever aan mensen vraagt ipv te googelen. Maar Ik denk dat je met je manier van communiceren niet visualiseert hoe en wat, en dat je daarom wat irritatie opwekt.

Dit is goedbedoeld advies hoor...

Als je iets van iemand wil, moet je eerst een beetje goodwill kweken, zodat de ander bereid is iets voor je te doen. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar. Je geeft aan dat je veel zelfstudie doet en probeert uit een dal te klimmen. Ik hoop dat je deze tip dan ook ter harte zult nemen, want ik gun het je dat het goed met je gaat.

Misschien zou je dat kunnen proberen bij je volgende topic? Ik weet zeker dat er veel mensen zijn die je dan graag de antwoorden willen geven waar je behoefte aan hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven