Geld & Recht alle pijlers

klacht babykleding

29-03-2017 12:26 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van een bepaald kinderkledingmerk een pakje gehad als kraamkado.

Sinds vorige week kan mijn kindje het aan. Nu het volgende, 2 dagen geleden merkte ik tijdens het verschonen dat 2 drukknoopje van het pakje niet meer dichtgingen. Even verder gekeken en zag dat er 1 helemaal weg was van het pakje en de andere kapot maar nog wel vast aan het pakje. Toen ik mijn kindje optilde zag ik het stukje van het andere knoopje gelukkig liggen. Pakte het op, maar schrok toen hoe scherp het was.

Ik heb het bedrijf een mailtje gestuurd met foto´s en de uitleg van de situatie. Levensgevaarlijk natuurlijk zoiets, maar kreeg nogal een standaard mailtje terug vol met spelfouten. Er stond in dat ik het pakje terug kon brengen naar de winkel en dat ze hoge eisen stellen aan hun producten.

Goed, dat ik mijn geld terug kan krijgen had ik wel verwacht, maar daar gaat het me niet om. Ik zou graag zien dat er een waarschuwing uitgaat voor andere ouders. Of overdrijf ik nu?

Het kledingmerk is echt heel populair momenteel en ik denk dat er veel mensen zijn die dit pakje ook hebben. Als ze het weten kunnen ze iig voorzichtig zijn.

Wat te doen, zo laten of er toch mee verder gaan en hoe dan?
Met mensen neuken in de hoop dat je gevoelens overgaan is echt zooo denken dat glijmiddel anticonceptie is. #Murdoch#
Misschien een mailtje naar de NVWA sturen?
geneet van 't laeve
Maak melding bij de NVWA: https://formdesk.minlnv.nl/kcdv/AA_Keuz ... en_NVWA_v1

De winkelier meldt het mogelijk bij de fabrikant, maar die heeft er belang bij om het in de doofpot te stoppen natuurlijk. Ik zou daar geen wonderen van verwachten. De NVWA is bedoeld om dit soort dingen te onderzoeken en te waarschuwen indien nodig.
Tja ik zou het pakje wegdoen en m'n geld terugvragen en er verder niet zo druk om maken. Misschien gewoon een foutje toevallig in dat pakje? Je kind was nou ook niet bepaald in levensgevaar
Welk merk was het trouwens?
Was het een fabrieksfout of heeft de kleding net verkeerd gezeten in de wasmachine / is het drukknoopje losgeraakt is de centrifuge door een harde metalen knoop van een ander kledingstuk? Kan ook.
Levensgevaarlijk? Hoe dan?
Kan een fabrieksfout zijn. Ze zullen niet van een klacht over de duizenden die verkocht zijn de productie stoppen en ze allemaal laten terugkomen. Dan moeten er meerdere meldingen gemaakt worden.
Waarover moet er precies een waarschuwing uitgaan naar andere ouders?

Dat drukknoopjes kapot kunnen gaan?

Die kans heb je bij elk kledingstuk bij elk merk waar drukknoopjes op zitten helaas, de kans is niet groot, maar die kans is er altijd.

Dat kapotte drukknoopjes scherp zijn?

Dat is bij drukknoopjes altijd zo, die moeten scherpe "pinnetjes" hebben zodat ze door de kleding gedrukt kunnen worden in het productieproces. Als je dat eng vindt dan moet je kleding gebruiken zonder drukknoopjes.

Maar zoals ik al zei de kans dat ze kapot gaan is vrij klein. En een officiële waarschuwing vanuit het bedrijf over het kledingstuk voor andere ouders lijkt mij schromelijk overdreven.

Had je het pakje al gewassen?

Doe je voor het wassen alle drukknoopjes dicht? Zo niet dan kunnen ze in de gaatjes van de wasmachine blijven hangen waardoor ze ook kapot kunnen gaan.
quote:Sosa85 schreef op 29 maart 2017 @ 12:33:

Tja ik zou het pakje wegdoen en m'n geld terugvragen en er verder niet zo druk om maken. Misschien gewoon een foutje toevallig in dat pakje? Je kind was nou ook niet bepaald in levensgevaarEn misschien niet. Knoopjes die los én stuk gaan bij kleding voor babies die alles in hun mond stoppen is wel klachtwaardig.
Het pakje is 2 keer gewassen. Binnenstebuiten en met dichte knoopje. Samen met andere babykleding.

Het zijn 2 drukknoopjes die kapot zijn. Dan kan je niet meer van toeval spreken.

Ik heb 5 kinderen en dus wel enige ervaring met babykleding. Heb eerlijk waar nog nooit eerder meegemaakt dat van babykleding drukknoopjes kapot gingen. Wel bij de kleding als de kindjes wat ouder zijn, maar daar wordt ook veel meer aan getrokken etc.

Ik ga de NVWA toch een mailtje sturen. Gewoon voor mijn eigen gevoel.
Met mensen neuken in de hoop dat je gevoelens overgaan is echt zooo denken dat glijmiddel anticonceptie is. #Murdoch#
Ja misschien. Zoals ik al zei zou dat nooit in mij opkomen. Maar dus wel erg benieuwd welk merk het is, ga ik ff kijken tussen mijn stapel babykleding of het ertussen zit
quote:Tale schreef op 29 maart 2017 @ 12:40:

[...]

En misschien niet. Knoopjes die los én stuk gaan bij kleding voor babies die alles in hun mond stoppen is wel klachtwaardig.Een baby van deze leeftijd kan niet eens zijn handen gecontroleerd bewegen... laat staan iets bewust in zijn mond stoppen.
Welk merk?
Ik denk niet dat ik het merk mag noemen.

Oh en mijn kindje is al ouder dan 3 maanden en zit dus veel met de handjes in de mond. Niet bewust iets erin stoppen misschien, maar onbewust kan wel.
quote:Yabanci_L schreef op 29 maart 2017 @ 13:03:

Ik denk niet dat ik het merk mag noemen.

Oh en mijn kindje is al ouder dan 3 maanden en zit dus veel met de handjes in de mond. Niet bewust iets erin stoppen misschien, maar onbewust kan wel. Ja... maar iets bewust vastpakken met de vingers is echt nog een paar stappen te ver.
quote:ghostly41 schreef op 29 maart 2017 @ 13:09:

[...]

Ja... maar iets bewust vastpakken met de vingers is echt nog een paar stappen te ver.

Dat merk zal vast ook kleding maken (waarschijnlijk dit kledingstuk) voor kinderen die al net iets ouder zijn. Dus als het niet alleen dit individuele kledingstuk is maar een hele batch van die lijn is dat zeker wel kwalijk. En een reactie is die het niet zorgelijk vind dat er bij een kledingstuk 2 drukknopen zijn geraakt zou mij ook weinig vertrouwen geven in dat merk. Of het vaker gebeurt kan je namelijk zelf niet controleren dus moet je hun daar op vertrouwen en als ze het niet erg vinden dat het een keer gebeurt zouden ze het dan wel erg vinden als het vaker gebeurt?

To welk merk is het? Als je het niet hier wil schrijven zou je het dan in een pb willen sturen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven