Geld & Recht alle pijlers

Knallen op het platteland, in hoeverre mag dat?

02-09-2012 11:00 44 berichten
?
?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor knallen dan? Jagers( stropers ), hagelkanon, vuurwerk??

Voor hagelkanonnen kunnen vergunningen worden afgegeven wanneer en hoelang het mag. Stropen en vuurwerk afsteken mag niet.
Wat voor knallen?
ja mooi man.
?
?
En hoe weet je dat het geen jagers zijn?
Hoelang duurt dat dan? Raar dat je dat nooit eerder hebt gehoord. Er is geen dorpsfeest ergens?
Oordopjes...
?
Het lijkt mij ook vogelverschrikknallen en het lijkt mij dat daar gewoon vergunning voor is afgegeven.

Woon jij net in dit dorp?
Je weet het niet, carbid is nog steeds populair. Maar hoelang duurt het dan?
Maar ik kan dus niets van verleende vergunningen terugvinden hierover, terwijl het buurtfeestjr van tante Truus wel genoemd staat.... Sowieso vind ik dit s nachts wel erg ver gaan
Het is sinds vrijdagnacht aan de gang in ieder geval, misschien ook al overdag vrijdag
Misschien is iemand vergeten die machine uit te zetten?
quote:VotesforLeo schreef op 02 september 2012 @ 11:15:

Je weet het niet, carbid is nog steeds populair. Maar hoelang duurt het dan?Carbid schieten klinkt onregelmatig en zijn doffe klappen toch.
quote:dubbelma schreef op 02 september 2012 @ 11:19:

Het is sinds vrijdagnacht aan de gang in ieder geval, misschien ook al overdag vrijdagIk bedoel midden in de nacht. Je schrijft om de drie minuten, maar duurt dat 2 uur of 30 minuten?
Kan je niet even aan de buren vragen of ze weten wat het is? Dan weet je vast een hoop meer.
Huh? Die knallen gaan normaal snachts uit toch? Overdag hoor ik ze ook. Maar snachts gaan ze niet meer.

Zou er wat met de boer van wie de knallen zijn gebeurd zijn?
Carbid zijn inderdaad hele doffe harde knallen. En jongelui doen dat vaak niet de hele nacht aan 1 stuk door. Dr moet ook nog bier worden gedronken he

Vogelschrikknallen.....slapen vogels snachts niet?

Daarnaast mogen deze apparaten maar een maximaal aantal knallen laten horen. Op internet vond ik terug, max6 knallen per uur. Dus dan zou je dat niet de hele nacht door om de paar minuten kunnen horen. Controle op deze apparatuur is erg hoog, juist vanwege de overlast. Lijkt mij dat als dat het is, dat men er dan allang boven op zit.

Ga ik nog steeds voor de jagers.
Mijn vader heeft ook zo'n knalkanon op het land staan, tegen de vogels. Maar kan me niet herinneren dat wie die ooit 's nachts hadden aanstaan.
Here I am - now what are your other two wishes...
Dit zijn geen jagers. Er mag niet binnen de bebouwde kom geschoten worden namelijk; het jachtseizoen begint pas in oktober, en jagers mogen wel aan schadebestrijding doen zoals schieten op duiven of kraaien maar dit gebeurt overdags.

Ik denk niet dat dit is toegestaan en ik vraag me af of andere buren dan ook geen last hebben van het geknal. Het lijkt mij verschrikkelijk storend.
?
Ja, irritant...

Is het niet de plaatselijke schietvereniging die een leuke buiten activiteit heeft gedaan ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven