Geld & Recht alle pijlers

Knallen op het platteland, in hoeverre mag dat?

02-09-2012 11:00 44 berichten
?
Het lijkt er haast op dat of het apparaat defect is of dat het totaal iets anders is. Ben je al op zoek gegaan naar de bron van het geluid?
Alle reacties Link kopieren
Geluid draagt snachts erg ver. Het kan dus best een heel eind bij jou uit de buurt zijn.
?
?
En je woont niet vlakbij een kazerne?
Geen kazerne tenminste niet dat ik daar ooit eerder van heb gehoord in deze buurt. Maar het voelt wel een beetje alsof ik op een militair oefenterrein woon nu :@
Je zou eens kunnen gaan klokken om te kijken of er echt een systeem zit in de knallen. Als er telkens vaste tussenposes zijn, dan kun je er vanuit gaan dat het niet handmatig gebeurt.

Legale jagers kun je ook uitsluiten, die schieten 's nachts niet. Is ook een beetje lastig schieten in het donker
Legale jagers schieten dan met een lichtbak en soms met zn nachtvissier. Bij ons in de buurt schieten ze juist snachts op vossen en zwijnen. Zijn echt periodes dat je ze de hele nacht hoort knallen.
En oordopjes helpen niet?
?
Spreeuwenkanon? Vooral omdat het uit (de buurt van|) een boomgaard schijnt te komen.
verba volant, scripta manent.
Hoe lang woon jij op deze plek?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
?
Ik vind dat Randstedelingen. (ik denk dat je niet van het Platteloand komt, TO?) eens weg moeten blijven van het Platteland als ze niet tegen koeienstank, paardedrollen, loslopende kippen en knallen in de kersen/appel/perengaard kunnen.

Belachelijk dat elke men een woning koopt op het Platteloand en vervolgens gaat klagen over Plattelandgeluid.

Hetzelfde als dat ik in Amsterdam ga zaniken over verkeer 's nachts.
quote:Nastik schreef op 02 september 2012 @ 19:48:

Ik vind dat Randstedelingen. (ik denk dat je niet van het Platteloand komt, TO?) eens weg moeten blijven van het Platteland als ze niet tegen koeienstank, paardedrollen, loslopende kippen en knallen in de kersen/appel/perengaard kunnen.

Belachelijk dat elke men een woning koopt op het Platteloand en vervolgens gaat klagen over Plattelandgeluid.

Hetzelfde als dat ik in Amsterdam ga zaniken over verkeer 's nachts.Heb je de post direct voor de jouwe wel gelezen?
quote:dubbelma schreef op 02 september 2012 @ 16:01:

Ik woon hier een jaar, hiervoor ook altijd in landelijke omgevingen gewoond. Ik ben geen zeur uit de stad die zeikt over de stank van bemeste akkers enzo, maar s nachts knallen daar word ik wel pissig van

Ik ken een boerenmeisje die niet kon slapen in de stad omdat ze gek werd van het verkeer, mensen die praten als ze snachts langs kwamen fietsen, etc.

Dat heeft zeker een half jaar geduurd voordat die eraan wende.

Het is gewoon een kanon die idd de vogels uit de boomgaard/akkers houdt.

Bedenk wel als je hierover gaat klagen je verstandhouding met de buren meteen slecht is want het is vaak hun bron van inkomsten.

en eens met wat hierboven is gezegd, als je er niet tegen kunt dan niet naar het platteland.
Ja daaaaaaaaaaag, ik woon in een stad en zou er ook niet tegen kunnen dat er groepen mensen 's nachts voor mijn huis blijven hangen om gezellig bij te kleppen. Gelukkig begrijpen ze dat allemaal wanneer ik netjes vraag om het wat stiller te doen. Nog nooit een groepje gehad dat bleef staan.

Regels zijn er ook in dorpen. En alleen omdat het een dorp is wilt niet zeggen dat mensen zich er niet aan hoeven te houden.

En sinds wanneer heb je in de nacht overlast van vogels?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Het is gewoon een kanon die idd de vogels uit de boomgaard/akkers houdt.Nou, ik weet niet waar jij woont, maar hier staan die dingen snachts uit. Overdag hoor ik ze, snachts niet.
quote:dubbelma schreef op 02 september 2012 @ 15:55:

Morgen maar de gemeente bellen en eventueel vannacht de politie. Want dit is echt gekmakendEn wat zeiden ze bij de gemeente en de politie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven