Korting vragen vanwege slechte service Wehkamp
woensdag 15 april 2015 om 13:32
Ruim twee weken geleden heb ik een bank besteld bij de Wehkamp. Helaas hebben ze het verkeerde model geleverd. Ik heb toen een afspraak gemaakt om de geleverde bank om te ruilen tegen het model dat ik eigenlijk besteld had, maar door een fout van Wehkamp werd de verkeerde bank wel opgehaald, maar de goede bank niet geleverd.
Ondertussen was ik twee weken verder en best wel chagrijnig, maar ik heb wel kunnen regelen dat ze nu eindelijk de juiste bank komen brengen. Alleen is de bank in de tussentijd wel ruim ¤10 afgeprijsd. Ik had al overwogen om korting te vragen vanwege de slechte service, maar ik ben daar absoluut niet handig in. Nu zou ik eigenlijk dat verschil in prijs terug willen vragen. Maak ik kans? En zo ja, wat kan ik het beste zeggen?
Ondertussen was ik twee weken verder en best wel chagrijnig, maar ik heb wel kunnen regelen dat ze nu eindelijk de juiste bank komen brengen. Alleen is de bank in de tussentijd wel ruim ¤10 afgeprijsd. Ik had al overwogen om korting te vragen vanwege de slechte service, maar ik ben daar absoluut niet handig in. Nu zou ik eigenlijk dat verschil in prijs terug willen vragen. Maak ik kans? En zo ja, wat kan ik het beste zeggen?
woensdag 15 april 2015 om 13:34
zeker! Gewoon de klantenservice bellen en aangeven dat je de juiste bank wil hebben en dat je gezien hebt dat hij nu goedkoper is dus dat je graag het verschil in geld terug wil hebben.
Als ze aangeven dat dat niet kan, vertellen dat je de order annuleert en hem dan wel opnieuw besteld.
Daar gaan ze zeker wel in mee.
Als ze aangeven dat dat niet kan, vertellen dat je de order annuleert en hem dan wel opnieuw besteld.
Daar gaan ze zeker wel in mee.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 15 april 2015 om 13:53
quote:japin schreef op 15 april 2015 @ 13:34:
Volgens mij zijn daar regels voor dat als een product binnen een bepaalde tijd van aanschaf is afgeprijsd, dat je dan terug kan gaan voor het verschil.
Ik heb dit niet verder gegoogled en voor je uitgeplozen, maar een keer gehoord.
Ik dacht t niet...
https://www.consuwijzer.n ... ht-later-in-de-uitverkoop
Volgens mij zijn daar regels voor dat als een product binnen een bepaalde tijd van aanschaf is afgeprijsd, dat je dan terug kan gaan voor het verschil.
Ik heb dit niet verder gegoogled en voor je uitgeplozen, maar een keer gehoord.
Ik dacht t niet...
https://www.consuwijzer.n ... ht-later-in-de-uitverkoop
woensdag 15 april 2015 om 14:01
woensdag 15 april 2015 om 14:05
Besef dat je meer vliegen vangt met stroop dan met azijn, dus blijf gewoon aardig en zeg dat je al een tijd zonder bank zit, erg vervelend, geen visite kunnen ontvangen, zielig kind blabla. En dat je het coulant zou vinden als er wat met de prijs gedaan zou kunnen worden.
10,- vind ik dan wel weer een sneu bedrag
10,- vind ik dan wel weer een sneu bedrag
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 15 april 2015 om 14:11
woensdag 15 april 2015 om 14:15
Ik heb een paar keer meegemaakt dat een product niet werd geleverd gedurende het afgesproken dagdeel. Moest ik een nieuwe afspraak maken en weer wachten. Toen heb ik een mailtje gestuurd dat ik ter compensatie voor het dubbele wachten de verzendkosten teruggestort wilde hebben. En daar gingen ze mee akkoord.
Voor je bank zal dat 29,95 zijn, ik zou het zeker proberen. Succes !
Voor je bank zal dat 29,95 zijn, ik zou het zeker proberen. Succes !
woensdag 15 april 2015 om 14:18
De Wehkamp doet daar niet zo moeilijk over is mijn ervaring. Ik heb daar ook eens een bank besteld en een paar dagen na de levering hadden ze een korting van 15%. Omdat ik al vooruit had betaald kreeg ik die 15% als tegoed op mijn account. Ze hadden toen ergens op hun site staan dat als iets binnen 2 weken na levering is afgeprijsd dat je dan de korting alsnog kan krijgen door contact op te nemen met de klantenservice. Dit hangt natuurlijk ook een beetje samen met de wet koop op afstand, omdat je online bestellingen altijd binnen 2 weken terug kan sturen. Een bedrijf geeft je liever korting dan dat je de bestelling annuleert, want daar verdienen ze niks aan.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
woensdag 15 april 2015 om 14:22
Oké, dus ik sta niet in mijn recht, maar het is het proberen waard. Het is voor mij meer een principe- dan een geldkwestie. Ze hebben al twee grote fouten gemaakt, en nou is die bank verdorie ook nog eens goedkoper.
De eigenlijk korting is trouwens ¤45, maar toen ik hem kocht was het ¤35. De bank is in de tussentijd dus nog verder afgeprijsd. Anders was het inderdaad een sneue korting.
Helemaal mee eens dat ik aardig moet blijven, doch resoluut. Dat eerste is geen probleem, dat laatste wel Helaas heb ik geen kind waar ik zielig over kan doen, maar het is zeker vervelend want ik heb geen andere bank.
Dus: aardig, resoluut en een tikkeltje zielig. Ik ga er even op oefenen
De eigenlijk korting is trouwens ¤45, maar toen ik hem kocht was het ¤35. De bank is in de tussentijd dus nog verder afgeprijsd. Anders was het inderdaad een sneue korting.
Helemaal mee eens dat ik aardig moet blijven, doch resoluut. Dat eerste is geen probleem, dat laatste wel Helaas heb ik geen kind waar ik zielig over kan doen, maar het is zeker vervelend want ik heb geen andere bank.
Dus: aardig, resoluut en een tikkeltje zielig. Ik ga er even op oefenen
woensdag 15 april 2015 om 14:26
quote:blueberrymuffin schreef op 15 april 2015 @ 13:53:
[...]
Ik dacht t niet...
https://www.consuwijzer.n ... ht-later-in-de-uitverkoopOh, weer wat geleerd. Precies verkeerd wat ik dus zei... sorry! Hoop dat je nog wat terugkrijgt!
[...]
Ik dacht t niet...
https://www.consuwijzer.n ... ht-later-in-de-uitverkoopOh, weer wat geleerd. Precies verkeerd wat ik dus zei... sorry! Hoop dat je nog wat terugkrijgt!
woensdag 15 april 2015 om 16:03
Ik heb het gehad met een dolce gusto apparaat. Was de dag nadat ik het besteld had ook goedkoper geworden.
Ik heb Wehkamp gebeld met de vraag of er iets aan de prijs gedaan kon worden.
Nee, zei de mevrouw van de klantenservice. Dat was helaas niet mogelijk. Wel kon ik het apparaat op laten halen en een nieuwe bestellen. Ze zei dat ze snapte dat dat raar was, maar dat was de enige manier. De postbezorger stond wel raar te kijken. Eerst afleveren, dag later hetzelfde apparaat weer ophalen en direct "hetzelfde" apparaat weer afleveren. Over kosten maken gesproken. Die auto rijdt toch niet op water?
Ik had nog niet alles gelezen blijkbaar. Wat een goede service van Wehkamp.
Fijn dat het goed is opgelost.
Ik heb Wehkamp gebeld met de vraag of er iets aan de prijs gedaan kon worden.
Nee, zei de mevrouw van de klantenservice. Dat was helaas niet mogelijk. Wel kon ik het apparaat op laten halen en een nieuwe bestellen. Ze zei dat ze snapte dat dat raar was, maar dat was de enige manier. De postbezorger stond wel raar te kijken. Eerst afleveren, dag later hetzelfde apparaat weer ophalen en direct "hetzelfde" apparaat weer afleveren. Over kosten maken gesproken. Die auto rijdt toch niet op water?
Ik had nog niet alles gelezen blijkbaar. Wat een goede service van Wehkamp.
Fijn dat het goed is opgelost.
bartjes wijzigde dit bericht op 15-04-2015 16:05
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
zaterdag 18 april 2015 om 12:25
zaterdag 18 april 2015 om 18:00
Het verhaal wordt nog mooier: ik was tot laat de middag thuis en ben daarna boodschappen gaan doen. En precies in dat half uur zijn ze langs geweest! Terwijl de klantenservice mij verzekerd had dat het pakket het depot niet verlaten had en vandaag zeker niet meer bezorgd zou worden. Dat ze toch lekker in die bank stikken!