Kosten griffierecht bij scheiding on/mindervermogenden
woensdag 7 december 2011 om 20:02

woensdag 7 december 2011 om 21:16
Bij een rechtbank zijn de griffiekosten voor een echtscheiding ¤ 192, - dit bedrag gedeeld door beide partijen, dit geld alleen bij een gezamenlijk verzoek. Wordt het verzoek door een van de partners ingediend, dan dient ¤192, - per persoon te worden betaald. Mocht u het niet eens zijn met de uitspraak van de rechter en u gaat een hoger beroep aan, dan kost deze ¤244, - per persoon.
woensdag 7 december 2011 om 21:23
Hoi, www.rechtspraak.nl kan je de griffierechten vinden. Als je op basis van toevoeging procedeert wordt een deel in mindering gesteld, dus hoef je dat niet te betalen, staat ook op de site, moet een advocaat je trouwens ook kunnen vertellen.
donderdag 8 december 2011 om 21:15
quote:Marahbloem schreef op 07 december 2011 @ 20:48:
Dat is afhankelijk van je inkomen. Ik denk dat je op de site van de Raad voor Rechtsbijstand misschien meer informatie kunt krijgen. Maar volgens mij is het 125,00.Die 125 Euro is de laagste eigen bijdrage voor de rechtsbijstand. Het kan trouwens 50 Euro lager worden als je eerst langs het JL gaat en daar een diagnosedocument meekrijgt (dat is overigens geen garantie dat je een toevoeging krijgt).
Dat is afhankelijk van je inkomen. Ik denk dat je op de site van de Raad voor Rechtsbijstand misschien meer informatie kunt krijgen. Maar volgens mij is het 125,00.Die 125 Euro is de laagste eigen bijdrage voor de rechtsbijstand. Het kan trouwens 50 Euro lager worden als je eerst langs het JL gaat en daar een diagnosedocument meekrijgt (dat is overigens geen garantie dat je een toevoeging krijgt).