Geld & Recht alle pijlers

Kosten griffierecht bij scheiding on/mindervermogenden

07-12-2011 19:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wat de griffierecht kosten zijn voor on- en mindervermogenden bij een scheiding.

Ik ben niet zo geweldig met google blijkbaar want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt.
Ah know`t, tha shunt
Misschien heb je hier wat aan?

http://www.legallane.nl/a ... e-griffiekosten-2012.html
Heeft dat ook niet te maken met het bedrag? Dat als bijvoorbeeld beslist wordt dat het huis verkocht wordt en daar een overwaarde opzit, je dan meer dan 125 euro kwijt bent. Zoiets staat me bij.
Marahbloem, dat is niet van toepassing. Geen spullen, geen vermogen.

Travis, dank je wel.

Ik weet alleen nog steeds niet welk bedrag ik moet hebben.

Ik heb al bedragen gezien van ¤200, ¤125 en ¤71.
Ah know`t, tha shunt
Zou het kunnen dat het inkomensafhankelijk is wat je betaalt?
Dat is afhankelijk van je inkomen. Ik denk dat je op de site van de Raad voor Rechtsbijstand misschien meer informatie kunt krijgen. Maar volgens mij is het 125,00.
Griffierecht betaal je altijd en is niet inkomensafhankelijk.

Iig niet bij personen- en familierecht
Ik bel morgen de rechtbank wel even
Ah know`t, tha shunt
Bij een rechtbank zijn de griffiekosten voor een echtscheiding ¤ 192, - dit bedrag gedeeld door beide partijen, dit geld alleen bij een gezamenlijk verzoek. Wordt het verzoek door een van de partners ingediend, dan dient ¤192, - per persoon te worden betaald. Mocht u het niet eens zijn met de uitspraak van de rechter en u gaat een hoger beroep aan, dan kost deze ¤244, - per persoon.
Hm ik snap nu wat je bedoelt...met verschillende bedragen op verschillende sites.

Op de site van de rechtspraak staat een bedrag van 260 euro. En 71 euro bij onvermogenden.

Deze site lijkt me het meest betrouwbaar.
Hoi, www.rechtspraak.nl kan je de griffierechten vinden. Als je op basis van toevoeging procedeert wordt een deel in mindering gesteld, dus hoef je dat niet te betalen, staat ook op de site, moet een advocaat je trouwens ook kunnen vertellen.
Als je een toevoeging hebt regelt je advocaat het idd.
Het wordt idd een mediator met toevoeging.

Dank jullie wel voor de antwoorden. Het is zo verwarrend allemaal.
Ah know`t, tha shunt
Zoals Vivagirl81 aangaf is het idd 71 Euro.
quote:Marahbloem schreef op 07 december 2011 @ 20:48:

Dat is afhankelijk van je inkomen. Ik denk dat je op de site van de Raad voor Rechtsbijstand misschien meer informatie kunt krijgen. Maar volgens mij is het 125,00.Die 125 Euro is de laagste eigen bijdrage voor de rechtsbijstand. Het kan trouwens 50 Euro lager worden als je eerst langs het JL gaat en daar een diagnosedocument meekrijgt (dat is overigens geen garantie dat je een toevoeging krijgt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven