Geld & Recht alle pijlers

Kosten promotiefeest

20-12-2012 16:33 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben een promotiefeestje aan het plannen en vroeg mij af wat mensen hier zo gemiddeld voor uitgeven. Prijzen lopen natuurlijk uit een en de een is de ander niet, dus er zullen wel veel verschillen zijn, maar wat geeft men gemiddeld uit?

Groetjes,

Woensdag
Wat je te besteden hebt, wat je er voor over hebt, wat je wilt doen, hoeveel mensen.

Echt hoor, ga jij je promotiefeestje plannen aan de hand van de antwoorden die hier worden gegeven?

Dan hier mijn antwoord: ¤ 3.327,92
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 20 december 2012 @ 16:34:

Dan hier mijn antwoord: ¤ 3.327,92Ook als morgen de wereld vergaat?
Echt de hele promotie? Inclusief de boekjes? Is er sprake van een vergoeding?
quote:himalaya schreef op 20 december 2012 @ 16:34:

Wat je te besteden hebt, wat je er voor over hebt, wat je wilt doen, hoeveel mensen.

Echt hoor, ga jij je promotiefeestje plannen aan de hand van de antwoorden die hier worden gegeven?

Dan hier mijn antwoord: ¤ 3.327,92

vind ik aan de magere kant hoor, Hima, ik denk dat to toch wel op ¤ 5.623,54 uitkomt.

Anders ff polletje doen?
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Iets van 2250 euro geloof ik, inclusief receptie.
Dat was exclusief de boeken. Die waren ook zoiets.
Ik vraag me eigenlijk daaarbij ook af of prijzen die ik hoor voor bepaalde ruimtes en drinken aan de dure kant zijn of niet.
Het is wel gebruikelijk om met genodigden te gaan eten, soms ben je dan al snel met 60 man. En dat is wel duur.

Maar het hoeft niet per se, als je minder geld wilt uitgeven ga je eten met je ouders broers/zussen en partners en dan huur je een kroeg af met drinken tot 12 uur gratis voor gasten.

Dan kun je voor 1000 euro wel klaar zijn.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Hangt een beetje af waar je promoveert, er zit per stad nogal verschil in de gewoontes. Ga je een lunch of een diner geven voor iedereen die bij je promotie betrokken was (collega's, familie etc.) of alleen voor je promotoren en mede auteurs?

En ga je daarna iets drinken in de kroeg of geef je een echt feest en hoeveel mensen nodig je daar voor uit? Koop je alle drank in een keer af of betaal je per glas. Komen er bitterballen bij of niet?

Kortom je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Bel anders een aantal locaties op die je aanspreken en vraag om een vrijblijvende offerte.
quote:DeeDee86 schreef op 20 december 2012 @ 16:40:

[...]

vind ik aan de magere kant hoor, Hima, ik denk dat to toch wel op ¤ 5.623,54 uitkomt.Ik ben Opperlid van de Vrekkenclub, dus heb een on-a-budget bedrag genoemd. Heur.
quote:Daydream schreef op 20 december 2012 @ 16:40:

[...]

Ook als morgen de wereld vergaat?Dat ligt er aan of je het vanavond nog wilt vieren, dan is er een laatste-avond-feest-toeslag van 71%. In de meeste gelegenheden dan he?
Ligt er helemaal aan, ook aan de locatie.

Was laatst op een feest waar flink uitgepakt werd, iedereen mocht blijven eten, drank van 15.00 tot 03.00 uur onbeperkt.

Maar de locatie was de sociëteit van een studentenvereniging en daardoor relatief lage kosten.

Paar duizend euro begreep ik. En dan wel met goede wijn.
Voor die 2250 had ik:

Receptie 80 man, drank en sneue hapjes op de uni, duurde een uur ongeveer.

Pasta-buffet 50 man, inclusief drank, tot een uurtje of 00. Pasta en salades waren heel erg lekker, maar misschien had ik gewoon honger na die sneue hapjes
Ik was vrij goedkoop uit, als ik zo met collega's vergelijk. Ik was ongeveer 700 euro kwijt voor de receptie (aftrekbaar van de belasting) en 1200 voor etentje en feest (niet aftrekbaar).

Ik ben doordeweeks gepromoveerd aan het begin van de vakantie, waardoor veel collega's niet kwamen omdat ze of al op vakantie waren of enorme werkstress hadden om alles nog op tijd af te krijgen. Financieel gezien was dat wel gunstig. (wel een beetje jammer). Mijn paranimfen hebben trouwens zelf nootjes en zo neergezet. Dat mocht gelukkig. Hapjes kosten echt kapitalen!

Er waren ook behoorlijk veel acts, het leek wel een bruiloft. Ik denk wel een uur in totaal. Daardoor werd er niet zo veel gedronken, mensen waren te druk aan het luisteren/kijken!

Drukkosten van het boekje (grotendeels wel aftrekbaar) waren ook nog iets van 2000. Let op: je kunt kiezen tussen printing on demand (vaste prijs per boekje) en offset drukken (hoge opstartkosten, daarna heel lage prijs per extra boekje). Je mag officieel alleen van de belasting aftrekken wat de universiteit aan boekjes verplicht stelt. Meestal zijn dat er maar 10 of 15. Bij printing on demand kun je dan maar een relatief laag bedrag aftrekken want je wilt waarschijnlijk wel iets van 250 boekjes. Bij offset drukken mag je de volledige opstartkosten aftrekken en dat is dus veel gunstiger.

Dan heb je de belangrijkste kostenposten wel afgedekt.

Maar waarom vraag je je collega's niet? Neem aan dat daar aardig wat gepromoveerde mensen tussen zitten.
Ach ja, laat ook maar.
Huh? Hoezo: ach ja laat ook maar?

Het lijkt me dat er toch voldoende serieuze berichten tussenstaan.
quote:Woensdag schreef op 20 december 2012 @ 16:53:

Ach ja, laat ook maar.

?

Volgens mij heb je aardig wat reacties gekregen hier. Ik typ nota bene een heel verhaal!
Wat macaronnetje zegt dus
Tja puur naar de OP kijkend, niemand hier weet wat het gemiddelde is...
Waarom zo'n flauwe reactie zeg... Ik zou het niet meer weten wat ik kwijt was, de receptie uni ongeveer 500 euro? Het feest buffet en drinken hebben mijn ouders mij geschonken
En aan gemiddelden heb je ook niet zoveel Belangrijker is wat jij er voor over hebt. De een wil een klein bescheiden dranken doen terwijl een ander groots uitpakt. Net waar jij je gelukkig bij voelt en natuurlijk wat je je kunt veroorloven.
Bij mij was de receptie iets van 600 euro, geloof ik. TO, als je de kans ziet om zelf je hapjes te regelen, zou ik dat doen. Ik vond ze vrij prijzig voor wat je ervoor krijgt.
Vond ik ook, ik had wel iets van bittergarnituurtjes voor de uni receptie maar was behoorlijk prijzig.
En controleer je bonnen na afloop. Bij mij klopte er niks van de rekening op de uni. Er waren veel te veel drankjes opgeschreven. Gelukkig kon ik aantonen dat de rekening niet klopte waardoor de prijs bijna halveerde. Scheelt nogal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven