Geld & Recht alle pijlers

Leven van een bijstandsuitkering

28-02-2012 14:31 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de opdracht voor mijn opleiding om aan mensen te vragen hoe het is om rond te moeten komen van een bijstandsuitkering. Wat ik graag wil weten is met hoeveel personen je van de uitkering moet leven en wat je na aftrek van de vaste lasten overhoud. Ik hoop dat er mensen willen reageren uit verschillende gezinssamenstellingen, zodat ik een goed overzicht kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Denise16 schreef op 28 februari 2012 @ 15:28:Maar aan de reacties te zien heb ik me daarin vergist. Ik volg de post HBO opleiding "geld en schulden".

En waarom neem je dan niet even de moeite om een fatsoenlijke OP te schrijven? Vier regels vage intro, en de respondenten mogen de moeite nemen om "alles" op te schrijven wat mogelijk interessant voor jou zou kunnen zijn.

Heb je wel eens van het principe van wederkerigheid gehoord? Dus dat je jezelf even netjes voorstelt, welke opleiding je doet, in het kader waarvan je opdracht is, wat je van de mensen verwacht, een mailadres waar mensen hun verhaal heen kunnen sturen als ze het niet op het forum willen plempen etc etc.

Afgezien daarvan is het sowieso niet de bedoeling dit forum voor je huiswerk te gebruiken, maar als je dan toch de regels aan je laars lapt, neem dan verder wat elementaire beleefdheid in acht.
Lees het berichtje van Snormel goed, ik vind het echt leerzaam voor je.

Dit topic had ook heel interessant kunnen worden als je een goede OP en voorbeelden had.
Ga je straks ook een topic openen om te polsen hoe de iets beter verdienenden die 52% van hun hard verdiende centen mogen afstaan aan lapzwansen en crimineel tuig denken over het meer dan de helft van hun inkomen dus af te moeten staan maar zich wel een slag in de rondte werken voor dat inkomen in blote tegenstelling tot lieden die er niet eens over peinzen om 6 uur hun nest uit te komen, laat stáán "werk"(vies woord) te gaan zoeken, op kosten van alle belastingbetalers. En al die hardwerkenden die het teveel betaalde belastinggeld liever dáár willen zien waar het nodig is, nl voor chronisch zieken, onze ouderen die zich altijd het schompus gewerkt hebben en anderen welke BUITEN hun schuld om in de bijstand zitten?

Ik ben benieuwd.

Benieuwd wat er gebeurd als uitkeringsMISbruikers ook eens 52% moeten gaan afstaan aan anderen, moet je zien hoe snel dat ze werk hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven