Geld & Recht alle pijlers

Liddl/Aldi

01-05-2012 16:51 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien we moeten bezuinigen (ook gewoon omdat we teveel geld uitgeven aan boodschappen) wil ik ipv Jumbo/Plus?Ah-boodschappen bij Aldi en Liddl gaan kijken.

Heeft iemand tips?

Wij zijn met 2 vw en 3 kinderen.

Dus vooral op zoek voor ontbijt naar:

- yoghurt, muesli, diepvries- en blikfruit, melk, cereals voor de kinderen;

voor lunch naar:

- brood, beleg, vis, pakjes drinken, tussendoortje kinderen

voor avondeten naar:

- gehakt, kipfilet, verse groente (sla, komkommer, paprika, tomaat ed), pasta, rijst,

Verdere wasmiddel, vaatwastabletten, water, poetsazijn etc

Waar slaag ik dan beter en wat zijn tips en wat is minder goed te doen in deze supermarkten?
De consumentenbond heeft onderzoek gedaan naar de supermarkten. Bij de lidl ben je nog altijd 22% goedkoper uit dan de huismerken van andere winkels.

http://lidl.host-masters.eu/download/Pr ... arkten.pdf
Je moet gewoon goed op de aanbiedingen letten en een beetje rondshoppen. Daar bespaar je pas echt geld mee, en natuurlijk de markt aan het einde van de dag!
wij zijn juist overgestapt van de lidle en aldi naar de ah.Euroshopper is hardstikke voordelig en wij vinden bijna alles lekker daarvan plus dat ze daar merkproducten hebben en anders zou ik voor sommige dingen toch naar een andere supermarkt moeten.

Wel vind ik het vlees en groente en fruit lekker bij de ah en ook voordelig en hebben ze ook veel lekkere dingen!
Wij kopen ALLES bij de ah hier op de hoek,vroeger reed ik 1x per week om naar de aldi voor wc/keuken papier,suiker,pasta,kattevoer etc,en wat bleek euroshopper is goedkoper.

We eten het vlees dat die week in de bonus is,en uit de vriezer .

Ook douchegel,shampoo etc bleek goedkoper in de bonus dan bij de drogist.

Ik kijk elke week het ah bonus krantje na,en maak dan een weekmenu/boodschappenlijst.

Wij eten&drinken met 2 volw, en 2 kinderen voor 100 euro pw en kopen alles bij ah.

coca cola is hier een enorme kosten post, 6 lessen per week,maar we gaan echt niet over op huismerk,cassis,sinas dan weer wel van huismerk.

Verder wel calve pindakaas,ruijter vruchten&choco hagel,DE koffie.
Ja daar zeg je het al han, huismerken maar er bestaat ook zo iets als euroshopper merk en die is nog goedkoper dan het huismerk ;)

drinken is bij de aldi goedkoper dan bij de ah de rest halen we wel bij de ah.
Hier zit de Lidl naast de AH, en ik weet inmiddels precies wat bij welke winkel goedkoper is. Meestal ga ik dan dus naar beide winkels voor boodschappen. Bij de Lidl haal ik veel groenten en fruit en koop ik dingen als wasmiddel en mondwater e.d.
Ik kom bij verschillende winkels, vooral bij Lidl en AH en ook wel bij C1000 (als ze goede aanbiedingen hebben)

Bij Aldi kom ik niet meer zo vaak, ik heb het idee dat ze een stuk duurder geworden zijn, en ik vind de kwaliteit / prijs verhouding van groenten en fruit slecht, dus die haal ik meestal bij Lidl en AH. Ik vind sommige dingen van Lidl lekkerder dan Euroshopper, bijv. Cola zero, dus daarom koop ik niet alles bij AH. Ik denk dat de verhouding 50/50 is.
Hier ook AH/ Lidl, de Lidl is intussen net zo duur als de meeste supermarkten. Alleen groenten en fruit zijn nog goedkoper.

Toilet/ afwas etc haal ik ook van de euroshopper

En vlees wat in de bonus is, en bij stoofvlees van euroshopper. Hier vinden ze die het lekkerst.
vlees (kip/rund/lamsvlees) haal ik meestal bij de turkse slager, is een stuk goedkoper dan bij de supermarkt en erg lekker. Het gehakt wordt ter plekke voor me gedraaid, dus supervers.
Ik woon nu vlakbij de Lidl en omdat ik hoorde dat de groente en fruit daar zo goed is (en ik dat nogal veel eet) ging ik daar boodschappen doen. En ja het is goedkoop en gf is goed, maar voor de rest hadden ze zoveel dingen niet... Zoiets simpels als sojasaus was nergens te vinden. Dus voortaan ga ik alleen voor gf naar de Lidl en haal ik de rest bij de AH.

Overigens zijn alle markten en Turken waar ik ben geweest, vaak duurder dan de AH (daar heb ik gewerkt, dus ik weet veel prijzen uit mijn hoofd)

Mijn moeder gaat eens per maand naar de Aldi om daar pakken ijsthee en multivitamine te halen. Echt dozen vol neemt ze mee. En chocolade van de Aldi is erg lekker!
Vlees is bij mijn turk echt niet duur, ik betaal bijv. voor een kilo kipkarbonades of drumsticks 2,65 per kilo. Rundergehakt kost 5 euro per kilo, maar is wel een stuk lekkerder dan de supermarkt. Kipfilet kost altijd 5,95 per kilo. Tuurlijk zijn er ook wel regelmatig aanbiedingen in de supermarkt, maar ik vind het vlees niet zo lekker als van de turk.
Volgende week is de kipfilet in de aanbieding bij Albert Heijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven