Geld & Recht alle pijlers

Loonheffingskorting vraag

05-11-2016 13:37 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een maand bij twee werkgevers tegelijk gewerkt. Mijn nieuwe werkgever heeft de loonheffingskorting ook toegepast in die maand (de loonheffingskorting werd ook al toegepast door mijn oud werkgever). Ondanks dat ik op het formulier de juiste ingangsdatum heb aangegeven.

Ik ga er nu van uit dat ik voor die ene maand aan te weinig betaalde belasting terug moet betalen. Wie weet hoe dit zit? Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden? De overige 11 maanden van het jaar was de loonheffingskorting bij 1 werkgever toegepast. Ik ben er bang voor dat ik volgend jaar ineens een mega hoog bedrag moet terug betalen hierdoor. Normaal gesproken krijg ik elk jaar geld terug.
Ja, je zal dan gewoon de verschuldigde belasting die je voor die maand te weinig hebt betaald, moeten betalen aan de belastingdienst. Zal heus geen mega hoog bedrag zijn als het om 1 maand gaat.
Op je loonstrook kun je vinden hoeveel je per maand aan korting hebt gekregen. Die ene maand zul je dus over terug moeten betalen maar nooit meer dan je gekregen hebt.
Ik heb dit regelmatig een vertrekken altijd bij mijn jaarlijkse aangifte. Zolang je niet alles op maakt gaat dat prima.
Moet je inderdaad terugbetalen en gaat via je aangifte.
Zal geen megahoog bedrag zijn hoor door die ene maand. En als je nog wat aftrekposten hebt bij je aangifte wordt het daarmee verrekend en hoef je mogelijk helemaal niets terug te betalen (krijg je gewoon minder terug dan andere jaren).
Is afhankelijk van je loon in die maand bij werkgever 2. Maximaal zal het rond de €180,00 zijn. Als je bruto loon laag was (minder dan €500), zal het minder zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven