Geld & Recht alle pijlers

Low / no buy challenge

20-05-2019 18:48 1677 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vorige deel zit alweer vol. Om elkaar te blijven stimuleren aan de challenge mee te doen, heb ik een nieuw topic geopend. Omdat het voor mij geen strikte no buy is, heb ik de titel aangepast. Het staat iedereen vrij om de challenge in te vullen zoals je zelf fijn of nodig vind.

Hierbij een link naar het vorige deel.
In this mad house we must all survive
herfstappeltaart schreef:
22-09-2019 11:32
Waar ik ook best consequent in ben is het wisselen van kleding. Als ik op visite ben geweest ofzo gaan mijn goede kleren gelijk uit als ik thuis ben.Netjes op een hangertje voor het open raam om te luchten en ik trek een makkelijke spijkerbroek aan. Zo blijft alles wel langer mooi.
En ook als ik uit m’n werk kom kleed ik me meteen om. Ik zal ook niet koken in mijn kleding van werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag juist bijna alles op elk moment. Als ik dingen voor de mooi bewaar, verslijt het niet en ben ik er na een aantal jaren toch klaar mee en wil ik iets nieuws.
Ik kook dus in mijn goeie kloffie met keukenschort 🤗
Ik lig door ziekte ook vaak overdag op de bank dus dat doe ik ook gewoon met stoffen die kreuken, alhoewel ik wel steeds slimmer koop. Minder strijk en minder kreuken. En ik ga ook een paar keer per dag met hond op pad en trek daarbij alleen ff mijn sneakers aan.
Door mijn noodgedwongen huizerige levensstijl zou ik anders nooit een goede reden hebben om mij leuk te kleden. Ik voel mij daar beter bij 😊
Alle reacties Link kopieren
Boeken.... zeker strikte no-buy hier. Ik heb nog een hele stapel liggen. Daar heb ik nu geen moeite meer mee. In het begin wel.

Het lijkt nu alsof ik heel veel kleding koop en eigenlijk valt dat wel mee. Ik houd niet van zomerkleding en dat koop ik dan ook niet veel. Ik heb afgelopen zomer 2 t-shirts gekocht met korte mouwen (van de H&M) want ik had er geen enkele. Een paar sneakers, een paar Toms en 1 trui waar ik heel veel plezier van heb gehad en die in de herfst ook nog wel kan.

Ik heb al een heel lijstje voor mijn winter capsule klaar dus binnenkort mijn winterkleding van stal halen. Dan kan ik meteen kijken wat er naar de kringloop kan. Gelukkig geen jas en nieuwe schoenen nodig.

Kleding die gestreken moet worden koop ik niet meer. Dat bleef altijd liggen namelijk.

Eigenlijk koop ik alleen nog maar dingen die 'liefde op het eerste gezicht' zijn. Dan zit ik altijd goed. Als ik twijfel doe ik het niet.
oranjetulpen schreef:
22-09-2019 13:36
Ik draag juist bijna alles op elk moment. Als ik dingen voor de mooi bewaar, verslijt het niet en ben ik er na een aantal jaren toch klaar mee en wil ik iets nieuws.
Ik kook dus in mijn goeie kloffie met keukenschort 🤗
Ik lig door ziekte ook vaak overdag op de bank dus dat doe ik ook gewoon met stoffen die kreuken, alhoewel ik wel steeds slimmer koop. Minder strijk en minder kreuken. En ik ga ook een paar keer per dag met hond op pad en trek daarbij alleen ff mijn sneakers aan.
Door mijn noodgedwongen huizerige levensstijl zou ik anders nooit een goede reden hebben om mij leuk te kleden. Ik voel mij daar beter bij 😊

Dat is begrijpelijk en daar geef ik je ook helemaal gelijk in.
Ik bewaar dingen niet voor de mooi en draag alles, maar ik heb veel dingen die naar de stomerij moeten of met de handwas. Dan ga ik daar geen knoflook in staan bakken. Sowieso zit ik liever niet in kokerrok op de bank en als ik naar het park of het café ga wil ik wat anders aan dan naar kantoor.
Alle reacties Link kopieren
Snap ik helemaal Nitflex. Ik koop dus geen stomerijkleding. Toen ik nog werkte had ik ook werkkleding maar dat was dan juist mijn oude kloffie omdat ik voor mijn werk mensen thuis bezocht en 99% daarvan rookte. Einde werkdag was t net of ik in t cafe geweest was 😝
Hmm, ik had mijn fiets een nachtje op het station laten logeren. Tref ik nu zonder zadel aan, haha!
Vorig weekend minitripje Londen. Smaakt naar meer maar op korte termijn (voor de Brexit) heb ik weinig tijd en is de reis minstens twee keer zo duur als afgelopen weekend..... Lang geleden gestopt met proberen iets te snappen van de Brexit, hoop dat ik er tzt als toerist niet teveel verschil zie tussen voor en na........

Ben al ijverig aan het inslaan voor Sint en nog wat verjaardagen. Per saldo zal ik na Sint wel wat ontspult hebben maar momenteel wordt mijn huis niet echt leger geloof ik. Opheffingsuitverkoop die kadotechnisch erg interessant was, geloof dat ik drie euro per minuut heb gespendeerd :-$

Kledingkast vandaag verplaatst, dus leeggehaald, dus komende weken eindelijk eens doen wat ik mezelf al eerder beloofd had: uitzoeken wat ik heb en ontdekken of ik iets mis.....
Alle reacties Link kopieren
Soms ben ik wel eens 'jaloers' op degenen die van mooie kleding houden en het budget hebben om een mooie kledingstijl (is in mijn ogen duur) te kunnen financieren. Jaloers is denk ik niet het goede woord, ik gun het jullie hoor.
Zelf houd ik totaal niet van winkelen en kleding passen vind ik niet prettig. Het voordeel is dat ik me goed kan inhouden om dingen te kopen; soms wacht ik er zelfs te lang mee ;-D Voor mijn werk hebben we deels bedrijfskleding (trui, shirts, jassen, en zo, maar broeken en schoenen moet je zelf kopen), dus dat scheelt so wie so in de kosten. Zou zo graag eens een keer bijvoorbeeld een mooi jurkje willen hebben, maar het winkelen en de kosten staan me gewoon zo tegen. In mijn beleving is mooie kleding duur (als ik hoor wat mijn zus, moeder en wijlen oma uitgeven/uitgaven aan kleding en als ik dan zie wat voor kleding ze kopen/kochten... Daar doen ze wel lang mee overigens).

Het is, vrees ik, ook weer nodig dat ik me meer ga houden aan de low buy die ik voor mezelf voor ogen had. De afgelopen tijd de teugels laten varen, iets teveel naar m'n zin. Heb helaas wat van m'n spaarrekening afgehaald, daar baal ik enorm van. Maar wel een goede les.

Valkuil is op dit moment postcrossing en Ali Express. Heb een tijdje geleden postcrossing ontdekt. Een erg leuke hobby, maar 'prijzig'. Heb laatst op Ali Express ansichtkaarten gekocht en zie nu van alles en nog wat aan leuke kaarten voorbij komen. Moet echt op m'n handen zitten, voel me erg onrustig momenteel, dus dat werkt in mijn nadeel. Ik moet van mezelf er nog een nachtje over nadenken. Ik heb al wat in mijn digitale winkelmandje zitten, maar mag niet alles kopen. Ook voor het aantal kaartjes sturen zal ik een balans moeten vinden.
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 22-09-2019 20:46
Reden: taalfout / aanvulling
2.28% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Postcrossing ben ik (nog) niet aan begonnen. Via postzegelsmetkorting.nl kun je postzegels kopen. Hun verdienmodel is dat het de zegels zijn van paar jaar terug (wel gewoon met 1 of 2 erop zodat ze tot de eeuwigheid bruikbaar zijn) en je een pritstift nodig kunt hebben om ze op je kaart/enveloppe te plakken. omdat de gomlaag erg oud is.
Voor kaartjes kijk ik bij Action, Witte Boekenmarkt en Hema, soms AH. Jaren terug had ik twee schoenendozen vol (dat hadden we thuis ook), maar stuur meestal digitaal dus heb dat grotendeels doorgegeven aan iemand die wel iets postcrossingachtigs doet.
Alle reacties Link kopieren
Watervrouw333 schreef:
22-09-2019 20:50
Postcrossing ben ik (nog) niet aan begonnen. Via postzegelsmetkorting.nl kun je postzegels kopen. Hun verdienmodel is dat het de zegels zijn van paar jaar terug (wel gewoon met 1 of 2 erop zodat ze tot de eeuwigheid bruikbaar zijn) en je een pritstift nodig kunt hebben om ze op je kaart/enveloppe te plakken.
Voor kaartjes kijk ik bij Action, Witte Boekenmarkt en Hema, soms AH. Jaren terug had ik twee schoenendozen vol (dat hadden we thuis ook), maar stuur meestal digitaal dus heb dat grotendeels doorgegeven aan iemand die wel iets postcrossingachtigs doet.
Die site heb ik dus ook al ontdekt (en heb er al gebruik van gemaakt) :$

Waar kan ik de Witte Boekenmarkt vinden? Zit die ook in Rotterdam (ik ben zo'n kluns die dat dan weer niet weet)? Hema heeft ook hele leuke kaartjes, zal binnenkort ook (weer) eens bij de Action bij mij in de buurt kijken, kon laatst niks (geschikts) vinden. Dan is het wel weer een nadeel dat ik (redelijk) dicht bij een winkelcentrum woon, waar ik m'n boodschappen haal (er zitten daar een paar supermarkten, vandaar) en waar zowel een Hema als een Action zit.
In this mad house we must all survive
Oude naam blijft nog steeds bij mij hangen.... het heet (meestal) blijkbaar Boekenvoordeel https://www.boekenvoordeel.nl/winkels/
Alle reacties Link kopieren
Watervrouw333 schreef:
22-09-2019 21:05
Oude naam blijft nog steeds bij mij hangen.... het heet (meestal) blijkbaar Boekenvoordeel https://www.boekenvoordeel.nl/winkels/
Die zit ook bij ons in de buurt. Ze hebben ook leuke kaarten, alleen in de vestiging bij ons hebben ze (vaak) alleen wenskaarten en die heb ik al genoeg.
In this mad house we must all survive
Hier zijn boeken ook een strikte no-buy, heb er nog een pak liggen en ik ga ook minimaal maandelijks naar de bieb (gratis, ik denk in heel Vlaanderen/België). Ik heb er wel twee op m’n sinterklaaslijstje staan :-D

Sinds de zomer heb ik twee korte broeken voor in huis gekocht (oude waren enkele maten te groot...) en twee t-shirts, en ik heb verder niks nodig dus dat probeer ik ook op 0 te houden.

Verder geef ik niet zo veel uit, prullaria geef ik allang niet meer om. Maar we gaan wel eens naar de stad, sauna, stedentrip enzo. Volgende maand gaan we sowieso Japans eten, naar de bios, naar de sauna en ik ga op stedentrip met m’n vader. Dat is toch ook al gauw enkele honderden euro’s als je niet oppast.

Ik heb trouwens ook al pepernoten en chocoladeletters gekocht, maar mijn excuus is dat ik niet in Nederland woon en er dus moeilijker aan kom :P
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht ooit heel veel boeken, zowel nieuw als twedehands. Toen ik voor en paar jaar in het buitenland ginv wonen is het er helemaal afgegaan, ik wilde ze niet meer terug slepen en ik probeer mijn collectie te verklienen. Ik lees graag, maar merk dat ik veel boeen toch echt mer 1 keer lees. Dus ben ik nu gratis lid van de bieb, die ik vooral voor luisterboeken voor ondeweg gebruik. Heel af en toe dat ik nog een boek koop (laatst een dichtbundel van iemand die ik ken, dus meer ook als support voor haar)

Als ik nu echt graag een boek wil vraag ik het kado en dan vind ik het ook heel leuk om te krijgen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik zit afgelopen week niet bepaald goed in mijn vel en ben vreselijk aan het zelfmeelij-shoppen geslagen :| Ik kon me nog weerhouden mijn volgegooide mandje bij Zalando ook daadwerkelijk te bestellen, maar toen ik door de Decathlon aan het dwalen was heb ik wel veel dingen gekocht.
En nu weet ik niet zo goed wat ik ermee moet, het zijn voornamelijk dingen waar ik al langer over twijfelde, maar toen niet zeker wist of ik ze wel echt nodig had. Nu dus allemaal aangeschaft.. Retouren mag 365 dagen, dus ik denk dat ik het nu maar even laat en later een beslissing neem. Mijn beslissingscapaciteiten zijn niet echt top op het moment :nope:
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het stokbootje... mijn grote valkuil.. emo-shopping. Toen ik thuis kwam stonden er ook een aantal dozen met spul. Het meeste stuur ik terug maar ik twijfel over 1 jurkje. Ik heb het niet echt nodig maar ik vind em echt heel gaaf. Gelukkig hanteert Zalando 3 maanden w.b. retouren.
Alle reacties Link kopieren
een heel jaar tijd om te retourneren?? :-o zo dat is wel heel erg lang stokbootje, dat heb ik nog niet eerder gehoord!
ik herken het ook hoor, emoshoppen.. ik schaam me soms gewoon als ik weer es wat terugstuur :-$ lady nou ben ik benieuwd naar je jurk natuurlijk, wil je er een plaatje van laten zien?
Alle reacties Link kopieren
Het is deze:

https://www.zalando.nl/10days-turtle-ne ... 3-a11.html

Maar ik zou er een zwarte suedine of suede legging/broek onder dragen.
Alle reacties Link kopieren
Meh. Nachtje over geslapen en alles behalve 1 trui gaat retour. Alles al weer ingepakt. Vandaag meteen maar naar het postkantoor.

De meeste van mijn kleding zit in de opslag en ik merk dat ik onrustig word omdat het kouder begint te worden. Ik heb een heel kleine capsule momenteel maar op zich zou ik het daarmee moeten redden.
Lady_Day schreef:
26-09-2019 10:16
Meh. Nachtje over geslapen en alles behalve 1 trui gaat retour. Alles al weer ingepakt. Vandaag meteen maar naar het postkantoor.

De meeste van mijn kleding zit in de opslag en ik merk dat ik onrustig word omdat het kouder begint te worden. Ik heb een heel kleine capsule momenteel maar op zich zou ik het daarmee moeten redden.

Snel je herfstkleding tevoorschijn halen dan. :)

Ik heb geen capsule (krijg ik niet goed geregeld op een of andere manier) maar wel een soort basis van kleding. Ik probeer deze winter niets te kopen behalve een nieuwe winterjas. Maar ik heb me wel voorgenomen als er iets versleten is, dat item te vervangen voor iets soortgelijks (voorbeeldje: roomwit vest versleten, op zoek naar een nieuw roomwit vest). Zo blijven mijn combinatiemogelijkheden intact.
Alle reacties Link kopieren
Alles zit in storage, Appeltaart en ik kan daar ook niet heel makkelijk even bij. Ik heb ook kleding bij mijn moeder liggen en wat bij mijn vriend. Dit is heel onrustig zo (heb huis verkocht maar nog niets anders kunnen vinden - ander verhaal) maar ik moet even dimmen. Heb nu alles wat ik hier bij mijn vriend heb even uitgezocht en nu weet ik wat ik eigenlijk nodig heb. Toevallig is dat een roomwit vest. Die ik heb is van katoen. Dat vind ik nu al te koud. Had er 3 besteld. Allemaal megagroot. Nou ja, scheelt weer :)
Lady_Day schreef:
26-09-2019 10:52
Alles zit in storage, Appeltaart en ik kan daar ook niet heel makkelijk even bij. Ik heb ook kleding bij mijn moeder liggen en wat bij mijn vriend. Dit is heel onrustig zo (heb huis verkocht maar nog niets anders kunnen vinden - ander verhaal) maar ik moet even dimmen. Heb nu alles wat ik hier bij mijn vriend heb even uitgezocht en nu weet ik wat ik eigenlijk nodig heb. Toevallig is dat een roomwit vest. Die ik heb is van katoen. Dat vind ik nu al te koud. Had er 3 besteld. Allemaal megagroot. Nou ja, scheelt weer :)

O sorry, daar had ik even geen erg in.
Alle reacties Link kopieren
Het bestelde leren rokje paste mooi en heb ik gisteren zelfs al gedragen. Ik sus mijzelf met de gedachte dat het voor de helft vd oorspronkelijke prijs was en ik de afgelopen week kleding op marktplaats verkocht heb waarmee ik het financier 🥴
oranjetulpen schreef:
26-09-2019 13:29
Het bestelde leren rokje paste mooi en heb ik gisteren zelfs al gedragen. Ik sus mijzelf met de gedachte dat het voor de helft vd oorspronkelijke prijs was en ik de afgelopen week kleding op marktplaats verkocht heb waarmee ik het financier 🥴

:-D Een hele redelijke manier van denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven