Geld & Recht alle pijlers

Luxe probleem: wat zouden jullie doen?

29-10-2011 19:58 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een ‘wat zouden jullie doen vraag’.

Elk jaar gaan wij met vrienden op vakantie. En dat is altijd hartstikke gezellig.

We hadden gezamenlijk plannen gemaakt om in de winter (maart) van 2012 op vakantie te gaan naar Curaçao.(nog niet geboekt)

Helaas is mijn man sinds een maand werkloos geworden. Ik werk nog wel fulltime, maar de inkomsten zijn logischerwijs gehalveerd. In december krijgt hij een ‘oprotpremie’ uitgekeerd en ik een dertiende maand. Dit bedrag samen, komt ongeveer overeen met de kosten van de vakantie. We kunnen rondkomen van mijn salaris als we alle andere ‘luxe dingen’ laten.

We hebben een klein bedrag op de spaarrekening staan. Verder ook geen schulden.

Ik denk wel dat het lastig wordt om weer in een nieuwe baan te vinden in de sector waar hij voor heeft gestudeerd. Namelijk vastgoed en makelaardij. De woningmarkt ligt behoorlijk op z’n gat.

Als het langer duurt dan we hopen, voordat hij een baan vindt kan ik dat geld beter opzij zetten.

Vrienden gaan sowieso op vakantie. Met of zonder ons. Hebben wel aangeboden het geld te willen lenen aan ons. Van dat aanbod gaan we absoluut geen gebruik maken. Wij zijn beiden opgevoed met het motto ‘geld dat je niet hebt, kunt je niet uitgeven’. Zodoende lenen wij ook nooit en hebben we geen dubbeltje schuld.

Het is een luxe probleem, dat realiseer ik me heel goed.

Een Jezus wat ben jij een verwend poppetje topic.

Maar toch. Aan de ene kant denk ik:

‘Lekker de vakantie boeken, iets positiefs om naar uit te kijken. Waar maak je je druk om, je kunt rond komen van een salaris, wellicht vindt hij wel op korte termijn een baan en je kunt een nieuwe wasmachine kopen als de oude kapot gaat.’ Bovendien kan ik niet te lang wachten met het indienen van de vakantie aanvragen gezien de roosters tot januari al af zijn en maart populair is bij collega’s in verband met de wintersport.

Aan de andere kant denk ik:

‘Als het wel allemaal tegen zit hij vindt niet tijdig een andere baan, geeft dat extra geld wel een beetje meer lucht. We kunnen er namelijk zes (!!!) maanden de huur van betalen! Als hij werk vindt wat niet naast de deur is, moeten we ook op zoek naar een auto.

Dus wat zouden jullie doen?
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Fijn dat je iets aan het forum hebt gehad.

Mij heeft het in het verleden ook wel eens de ogen geopend waardoor ik zaken van een andere kant ging bekijken na alle reacties op het forum. Soms heb je dat gewoon even nodig.

Ik wens jouw man veel succes bij zijn sollicitatie!
Bedankt allemaal!

Ik laat jullie via dit topic weten of het gelukt is wa betreft de baan.

Hij vond het zelf een heel prettig gesprek. We hopen er maar het beste van. Hij is via de man van zijn ex-collega aan deze vacature gekomen. Echt super lief, dat ze aan hem hebben gedacht.

Hou jullie op de hoogte. Inmiddels sta ik er zo in dat zelfs al krijgt hij de baan we niet zeker weten of we gaan. Heb toch wel veel dingen gelezen waar ik over na heb gedacht.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Ik zou het nog even niet doen. Het beetje spaargeld dat je hebt, heb je misschien nodig voor onvoorziene omstandigheden. En van jouw salaris kunnen jullie het eigenlijk niet betalen. Dus ik zou zeggen: zorg eerst dat je man weer een baan heeft en boek dan die vakantie. Een jaartje niet op vakantie is echt geen ramp. En als je er per se tussenuit wil, zou ik gewoon een weekje Canarische Eilanden boeken, last minute of zo.
Je geeft aan dat jullie van jouw salaris in principe rond kunnen komen, huishoudelijke apparaten kunnen vervangen wanneer deze kapot gaan, geen schulden hebben...

Dan zou ik wel op vakantie gaan. Heb je lekker iets om naar uit te kijken. En voor je vriend zit er daarnaast niets anders op dan keihard op zoek te gaan naar nieuw werk, desnoods buiten zijn vakgebied. Want het lijkt me ook niet prettig voor jullie om (lang) op jouw zak te teren.
Hoi Merel, moet zo nu en dan aan je denken.

Nog niet op de korte termijn goed nieuws begrijp ik, duimen zijn bijna lam
succes met alles!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven