Geld & Recht alle pijlers

Mag dit? (parkeerbon)

10-07-2010 12:14 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst (in Den Haag) per ongeluk mijn auto geparkeerd langs een gele stippelstreep. Wist niet meer zeker wat het betekende en dacht: er staan meer auto's dus het zal wel mogen.

Niet dus.

Bij terugkomst een bon onder mn ruitenwisser: 60 euro parkeerbon.

Nu krijg ik vandaag 3 enveloppen van het CJIB in de bus (oh wat haat ik die, met dat paarse stukje). 1 voor te snel rijden en 2! voor parkeren.

Allebei van die dag, eentje om half 3 s middags en eentje om half 11 s avonds.

Nu is mijn vraag natuurlijk: mag dat?? Moet ik die allebei betalen of kan ik hiervoor bezwaar aantekenen?
quote:Zomaareenvent schreef op 14 juli 2010 @ 19:29:

[...]

In China sturen ze de nabestaanden van mensen die zijn geëxecuteerd een rekening voor de kogel.

De 6 euro administratiekosten bovenop boetes in Nederland zijn hiervan afgekeken. Het is een soort vriendelijke poldervariant hierop. Het achterliggende cynisme is wel ongeveer van hetzelfde soort.

Hahaha, dit kan ik toch echt niet serieus nemen.
quote:Zomaareenvent schreef op 14 juli 2010 @ 15:53:

[...]

Het valt me op dat mensen sowieso wat spastisch reageren als je het een keer oneens bent met bepaalde wetten of regels.We reageren niet zo omdat je het niet eens bent met regels: natuurlijk hoef je het niet met alle regels eens te zijn! Wij reageren zo geshokeerd omdat jij dat blijkbaar genoeg reden vindt om je dan maar niet aan die regels te houden en het dan ook nog onterecht vindt dat je een boete krijgt daarvoor...
Blij dat ik een discussie heb opgestart

Heb net al het geld overgemaakt, nog wat navraag gedaan en lijkt idd gewoon te mogen, dus vaarwel 2 x 66 euro.. pfff
lijkt mij op het eerste gezicht in stijd met Ne bis in idem, dat je niet twee keer gestraft mag worden voor hetzelfde feit.
waren de boetes trouwens even duur?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven