Geld & Recht alle pijlers

Mag dit? (parkeerbon)

10-07-2010 12:14 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst (in Den Haag) per ongeluk mijn auto geparkeerd langs een gele stippelstreep. Wist niet meer zeker wat het betekende en dacht: er staan meer auto's dus het zal wel mogen.

Niet dus.

Bij terugkomst een bon onder mn ruitenwisser: 60 euro parkeerbon.

Nu krijg ik vandaag 3 enveloppen van het CJIB in de bus (oh wat haat ik die, met dat paarse stukje). 1 voor te snel rijden en 2! voor parkeren.

Allebei van die dag, eentje om half 3 s middags en eentje om half 11 s avonds.

Nu is mijn vraag natuurlijk: mag dat?? Moet ik die allebei betalen of kan ik hiervoor bezwaar aantekenen?
Ik denk dat dat niet mag, maar ik baseer dat alleen op mijn gezonde verstand, en weet niet of hier regeltjes voor zijn.

Maar waarom maak je niet gewoon bezwaar, dan merk je het vanzelf. Ik zou als reden aanvoeren dat 1 fout maar 1x bestraft mag worden.
Ja natuurlijk moet je die betalen muts. Je hebt toch ook twee keer een snelheidsovertreding begaan? Neem anders even contact op met Zomaareenvent, die kan je precies uitleggen waarom hij bestempeld word als goedkope zeiksnor

Aanvulling, niet goed gelezen, ik zie dat je twee keer een parkeerbon hebt gekregen. Allebei voor dezelfde parkeerplaats? Of ben je in de tussentijd weg geweest? Of heb je de bekeuring onder je ruitenwisser vandaan gehaald?
Lijkt mij niet. Vriendin van mij heeft eens zoiets gehad. Had op dinsdag de auto geparkeerd en haalde hem op woensdag op en had toen dus twee boetes. Ik weet niet hoe het zit als je op dezelfde dag twee boetes krijgt. Neem aan dat daar toch wel een paar uur tussen hoort te zitten.
quote:dangeensuus schreef op 10 juli 2010 @ 12:20:

Ja natuurlijk moet je die betalen muts. Je hebt toch ook twee keer een snelheidsovertreding begaan? Neem anders even contact op met Zomaareenvent, die kan je precies uitleggen waarom hij bestempeld word als goedkope zeiksnorHet zijn er twee voor parkeren, hetzelfde parkeren neem ik aan.
zie aanvulling
Misschien eerst lezen en dan gaan schelden Dangeensuus
Heb ik gescholden??? Waar!

Bedoel je muts? Nee toch? Of zeiksnor voor zomaareenvent die een rechtzaak wilde aanspannen omdat hij twee keer een boete had gekregen voor te hard rijden op het zelfde stuk en dus van mening was dat het een lange overtreding was ipv twee aparte

( en lees jij de aanvulling ook even voor je mosterd komt brengen )
Volgens mij mag het. Als je hem de hele dag laat staan op een parkeerkaartje, kost het je ook een godsvermogen in de stad. Ze willen er natuurlijk wel wat aan verdienen, he ;)
Ik ben bang van wel.

Als de parkeerwachter zijn ronde doet, en een parkeerovertreding constateert, gooit hij een bon er op.

Zijn collega, of hijzelf, kan dat, nadat een aantal uren verstreken zijn , zo weer doen.

't Is misselijk, ja helemaal eens.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Bekeuring niet weggehaald (lag er ook maar 1), auto is niet van de plek geweest
Aanvulling had ik al gelezen Suus, maar om TO meteen muts te noemen is een beetje flauw.
Enne, muts kan ik hebben hoor, voelde me ook een muts toen ik naar die gele strepen zat te staren

Er zaten dus 7 uur tussen...
TO, ik zou toch bezwaar maken, tegen die 2e bekeuring.

Nee heb je, ja kun je krijgen.

Succes!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Muts is liefkozend en gekscherend bedoelt, gelukkig vat creabea ( jezus zelfs je naam is muts ) het ook op

In jouw geval Bee, zou ik bezwaar aantekenen omdat jij niet bij de auto bent geweest, en er al een bekeuring opzat. Niet geschoten is altijd mis.
Nou volgens mij is het heel simpel. Als die 2 voor dezelfde tijd en datum voor het parkeren zijn dan is het een foutje.

Die andere overtreding voor te hard rijden moet je gewoon betalen, dat zou lekker zijn dat je een hele dag overtredingen zou mogen maken omdat je om x tijd al voor parkeren een boete zou hebben..

Wel is het anders als je een boete hebt voor te snel rijden als je auto op dat moment op plek x geparkeerd stond waar je een boete voor hebt.

Lijkt me een heel makkelijk gevalletje van even een bezwaarschrift schrijven, succes.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
bezwaar maken. lijkt me niet dat dit zo mag. Staat er iets over vemeld op de bon of bij de parkeerautomaat? (max. parkeertijd oid?)
Ik heb ook eens 2 bekeuringen gehad op 1 dag voor hetzelfde feit in dezelfde straat en er zat 20 minuten tussen.

Opgebeld en men vertelde dat ik dan bezwaar moest aantekenen.Heb ik gedaan,kreeg ik een brief thuis dat ik mijn bezwaar op die dag en tijd in Zwolle kenbaar kon maken voor het gerecht.

Ik heb ff uitgerekend dat die dag vrij nemen van mijn werk,een uur heenrijden,parkeergeld,een uur terugrijden,me net zoveel zouden kosten als de boetes en dan is het nog afwachten of je gelijk krijgt.Dus ik heb de boetes maar betaald.
Bezwaarschrift schrijven. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Je kunt niet twee keer bekeurd worden voor hetzelfde (als in twee bekeuringen voor hetzelfde foutparkeren). Ik had onlangs hetzelfde. 2 bonnen, een een paar uur later uitgeschreven dan de eerste voor dezelfde overtreding. Brief geschreven en hoefde er maar 1 te betalen.
Gewist.

Het modereerbeleid van]Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
ben hier ook wel benieuwd naar. laatst stond er een week lang een (poolse) auto in de straat van een client van mij zonder parkeerbonnetje! daar zat me aan het einde van de week toch een stapel gele velletjes onder! in iedergeval veel meer dan 6 (zondag is vrij parkeren daar)

wel balen, was een duur dagje voor je dus!

groetjes Lotte
[quote]dangeensuus schreef op 10 juli 2010 @ 12:33:

Muts is liefkozend en gekscherend bedoelt, gelukkig vat creabea ( jezus zelfs je naam is muts ) het ook op

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Anders zou het wel goedkoop parkeren zijn natuurlijk. Sta je een volle week op een betaalde parkeerplek zonder parkeerkaartje met slechts 1 bon. Dus ik denk dat het logisch is dat je elke dag een bon kan krijgen. Maar 7 uur ertussen weet ik niet eigenlijk.
quote:creabea85 schreef op 10 juli 2010 @ 12:30:

Enne, muts kan ik hebben hoor, voelde me ook een muts toen ik naar die gele strepen zat te staren

Er zaten dus 7 uur tussen...

Oke

Het zullen de overtijdszwangerschapshormonen wel zijn die mij dwingen om iemand te beschermen

Ik zou zeker bezwaar aantekenen, niet geschoten is altijd mis en ik vind het idioot dat je 2 bekeuringen voor 1 overtreding kan krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven