Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Luci_Morgenster schreef:
14-09-2020 17:24
Want?
Nee, niet per se. Alleen als niemand hem wilde hebben. ;-) En dan opnieuw plaatsen.

Ik doe ook niet aan de hoogste bieder maar aan het eerste redelijke bod. Als iemand bied wat ik minimaal wilde hebben.. weg ermee. Of aan niet bieden vaste prijs.

De meeste MPkopers hebben ook helemaal geen zin om 2 weken te wachten, dan hebben ze het al elders gekocht.
Ik denk vaak: dan ben ik er maar vanaf. ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer een ergernis. Iemand reageert in Juli op een advertentie van mij. Gegevens uitgewisseld maar daarna niks meer vernomen van diegene. Anderhalf maand later opeens een reactie dat ze het heeft overgemaakt( dit was zaterdag). En natuurlijk niks binnen. Sommige mensen vervelen zich echt op mp :bonk:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
14-09-2020 16:22
Ik was vandaag denk ik de ergernis van iemand... ophaalafspraak gemaakt voor vanmiddag en ik had gezegd dat ik vanmorgen het adres zou doorsturen. Dat ben ik dus vergeten en heb dat pas een uur vooraf gestuurd.

Nu is hij mijn ergernis. Geen reactie en bericht ook niet gelezen, dus nog een bericht gestuurd een kwartier voor de afgesproken tijd. Ik zie nu dat mijn berichten gelezen zijn, maar nog steeds geen reactie :-(
Even een vraagje waarom stuur je een bericht om te laten weten dat je later je adres stuurt? Gewoon direct je adres geven is toch sneller dan dit aankondigingsbericht?
Is dit persoon nog gekomen?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
14-09-2020 18:29
Even een vraagje waarom stuur je een bericht om te laten weten dat je later je adres stuurt? Gewoon direct je adres geven is toch sneller dan dit aankondigingsbericht?
Is dit persoon nog gekomen?
Ja ik snap dat ook niet. Maar mensen doen dat om zich te behoeden voor niet-komen-opdagers. Van mij kunnen ze dan de rambam krijgen. Ik had laatst ook een deal met een verkoper die dan op de dag van ophalen zijn adres wel zou doorgeven. Ik heb daar zelf geen zin in, dus deal afgeblazen. Als je zo wantrouwend bent moet je niet op marktplaats gaan handelen.
IBIopviva schreef:
14-09-2020 18:29
Even een vraagje waarom stuur je een bericht om te laten weten dat je later je adres stuurt? Gewoon direct je adres geven is toch sneller dan dit aankondigingsbericht?
Is dit persoon nog gekomen?
Vaak uit schijnveiligheid, dat niet iedereen het adres heeft. Bij afspraken dagen van te voren zijn de afhakers echt groot. En dan heb je je adres nog niet gegeven.
Er zijn er wel meer mensen die dat doen.
Gisteren weer een ergernis.

Ik reageerde op een advertentie met een vraagprijs van €60 die er al een paar dagen stond en gemarkeerd was door veel mensen als favoriet of het nog beschikbaar was. De verkoopster reageerde gelijk met dat er meerder geïnteresseerden zijn en dat ik in de advertentie €65 mag bieden. Ik vond dat een rare reactie, want er staat een vraagprijs, en hoezo bepaalt zij wat ik ga bieden? Dus heb aangegeven dat ik hier niet in meega en een fijne dag gewenst. Ze reageerde nog met hoezo? Ik legde uit dat er een vraagprijs staat en dat ze nu wil bepalen wat ik moet bieden. Ze gaf aan dat de eerste die de vraagprijs biedt het ook mag hebben, en dat ze wilde laten weten dat je ook meer mag bieden dan de vraagprijs. Oké, ja.. dusssss.... Toedeloe!
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
14-09-2020 18:34
Vaak uit schijnveiligheid, dat niet iedereen het adres heeft. Bij afspraken dagen van te voren zijn de afhakers echt groot. En dan heb je je adres nog niet gegeven.
Er zijn er wel meer mensen die dat doen.
Ja, dit eigenlijk en omdat ik het hele weekend weg zou zijn en de koper dat wist (ik kon niet afspreken in het weekend). Maar goed, dat doe ik de volgende keer wel weer anders dus, was eigenlijk voor het eerst dat ik het later gaf. Ik betwijfel eigenlijk of hij anders wel gekomen zou zijn. Ik heb nog 1 berichtje gestuurd of hij nog interesse had, daar reageerde hij wel op met Nee bedankt.

Nu reactie van iemand wat ik er minimaal voor wil hebben... Liefst de vraagprijs natuurlijk :-)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Juultje schreef:
14-09-2020 18:39
Ja, dit eigenlijk en omdat ik het hele weekend weg zou zijn en de koper dat wist (ik kon niet afspreken in het weekend). Maar goed, dat doe ik de volgende keer wel weer anders dus, was eigenlijk voor het eerst dat ik het later gaf. Ik betwijfel eigenlijk of hij anders wel gekomen zou zijn. Ik heb nog 1 berichtje gestuurd of hij nog interesse had, daar reageerde hij wel op met Nee bedankt.

Nu reactie van iemand wat ik er minimaal voor wil hebben... Liefst de vraagprijs natuurlijk :-)
Gewoon de avond ervoor sturen, kan prima in dit geval.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
14-09-2020 18:35
Gisteren weer een ergernis.

Ik reageerde op een advertentie met een vraagprijs van €60 die er al een paar dagen stond en gemarkeerd was door veel mensen als favoriet of het nog beschikbaar was. De verkoopster reageerde gelijk met dat er meerder geïnteresseerden zijn en dat ik in de advertentie €65 mag bieden. Ik vond dat een rare reactie, want er staat een vraagprijs, en hoezo bepaalt zij wat ik ga bieden? Dus heb aangegeven dat ik hier niet in meega en een fijne dag gewenst. Ze reageerde nog met hoezo? Ik legde uit dat er een vraagprijs staat en dat ze nu wil bepalen wat ik moet bieden. Ze gaf aan dat de eerste die de vraagprijs biedt het ook mag hebben, en dat ze wilde laten weten dat je ook meer mag bieden dan de vraagprijs. Oké, ja.. dusssss.... Toedeloe!
Ik geef je groot gelijk :applause: Aan dat soort stomme spelletjes doe ik ook niet mee :nope:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
14-09-2020 18:33
Ja ik snap dat ook niet. Maar mensen doen dat om zich te behoeden voor niet-komen-opdagers. Van mij kunnen ze dan de rambam krijgen. Ik had laatst ook een deal met een verkoper die dan op de dag van ophalen zijn adres wel zou doorgeven. Ik heb daar zelf geen zin in, dus deal afgeblazen. Als je zo wantrouwend bent moet je niet op marktplaats gaan handelen.
Ik begrijp die redernatie niet. Het adres op de dag van de afspraak doormailen voorkomt toch niet dat mensen niet komen opdagen?
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
14-09-2020 16:22
Ik was vandaag denk ik de ergernis van iemand... ophaalafspraak gemaakt voor vanmiddag en ik had gezegd dat ik vanmorgen het adres zou doorsturen. Dat ben ik dus vergeten en heb dat pas een uur vooraf gestuurd.

Nu is hij mijn ergernis. Geen reactie en bericht ook niet gelezen, dus nog een bericht gestuurd een kwartier voor de afgesproken tijd. Ik zie nu dat mijn berichten gelezen zijn, maar nog steeds geen reactie :-(
Ik snap hem goed. Je vergeet zelf iets en stuurt een uur van te voren pas een adres door en verwacht dan dat hij direct reageert. Voor mij zou het ook niet meer hoeven.
Ik zou denken dat je niet serieus bent. En ik zou niet weten waar ik naar toe moet: je hebt je adres immers niet gegeven. Voor hetzelfde geldt is het een uur rijden. Dat wil ik graag op tijd weten ivm de planning. Lijkt me niet gek.

En niet meteen je adres geven is zo’n onzin. Wat voorkomt dat nou? Als ik iets van plan ben met je adres (sowieso: wat dan?) kan dat ook op de dag zelf.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
14-09-2020 18:35
Gisteren weer een ergernis.

Ik reageerde op een advertentie met een vraagprijs van €60 die er al een paar dagen stond en gemarkeerd was door veel mensen als favoriet of het nog beschikbaar was. De verkoopster reageerde gelijk met dat er meerder geïnteresseerden zijn en dat ik in de advertentie €65 mag bieden. Ik vond dat een rare reactie, want er staat een vraagprijs, en hoezo bepaalt zij wat ik ga bieden? Dus heb aangegeven dat ik hier niet in meega en een fijne dag gewenst. Ze reageerde nog met hoezo? Ik legde uit dat er een vraagprijs staat en dat ze nu wil bepalen wat ik moet bieden. Ze gaf aan dat de eerste die de vraagprijs biedt het ook mag hebben, en dat ze wilde laten weten dat je ook meer mag bieden dan de vraagprijs. Oké, ja.. dusssss.... Toedeloe!

Tja, ik snap dan weer niet dat je niet gewoon €60 biedt (als je dat ervoor wilt geven), maar zo’n dom zinnetje stuurt als ‘is het nog te koop?’
Ja natuurlijk is het nog te koop (neem aan dat het anders op gereserveerd zou staan) en zo niet dan hoor je dat wel als antwoord op je bod.
Ik erger me rot aan mensen die ‘is het nog te koop?’ sturen in plaats van gewoon een bod doen. Ze zijn nooit serieus, het heeft iig bij mij nog nooit tot een verkoop geleid.
Alle reacties Link kopieren
SiMaNo schreef:
15-09-2020 00:14
Ik begrijp die redernatie niet. Het adres op de dag van de afspraak doormailen voorkomt toch niet dat mensen niet komen opdagen?
Hoe langer je de afspraak van tevoren maakt hoe vaker men niet op komt dagen.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
15-09-2020 08:59
Tja, ik snap dan weer niet dat je niet gewoon €60 biedt (als je dat ervoor wilt geven), maar zo’n dom zinnetje stuurt als ‘is het nog te koop?’
Ja natuurlijk is het nog te koop (neem aan dat het anders op gereserveerd zou staan) en zo niet dan hoor je dat wel als antwoord op je bod.
Ik erger me rot aan mensen die ‘is het nog te koop?’ sturen in plaats van gewoon een bod doen. Ze zijn nooit serieus, het heeft iig bij mij nog nooit tot een verkoop geleid.
Dit inderdaad. Bieden en elkaar overbieden is nu net het hele idee achter Marktplaats. Het is een veilingsite. Als mensen alleen via berichten gaan bieden dan kunnen ze nooit weten of iemand al een hoger bod gedaan heeft. De aanbieder moet dan met elke bieder een mailwisseling beginnen wat alleen maar onnodig tijdrovend is. Doe gewoon een bod op de site en gebruik de berichtenfunctie om naar extra informatie over het artikel te vragen. Zo is het bedoeld.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Iemand vraagt wat ik er minimaal voor wil hebben, ik zeg 50 euro ( vraagprijs is 80). Vervolgens heeft diegene geen interesse meer. Ik vraag wat diegene wil bieden? Zegt diegene 10 euro :nut: . Ik ben gekke henkie niet en blokkeer meteen diegene.. :@
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
15-09-2020 09:00
Hoe langer je de afspraak van tevoren maakt hoe vaker men niet op komt dagen.
Maar dat staat toch los van wel of niet adres geven?
Metallover schreef:
15-09-2020 08:59
Tja, ik snap dan weer niet dat je niet gewoon €60 biedt (als je dat ervoor wilt geven), maar zo’n dom zinnetje stuurt als ‘is het nog te koop?’
Ja natuurlijk is het nog te koop (neem aan dat het anders op gereserveerd zou staan) en zo niet dan hoor je dat wel als antwoord op je bod.
Ik erger me rot aan mensen die ‘is het nog te koop?’ sturen in plaats van gewoon een bod doen. Ze zijn nooit serieus, het heeft iig bij mij nog nooit tot een verkoop geleid.
Wordt begrijpend lezen niet meer gegeven op school? Jezus :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook zo vervelend vind is de vaak summiere informatie die wordt gegeven in de tekst. Alsof de advertentie per letter betaald moet worden. Bijvoorbeeld bij een advertentie van een paar houten planken niet vermelden om welke houtsoort het gaat en de afmetingen er niet bij zetten.

Of verkeerde informatie. Waaltjes is niet een andere benaming voor betonnen klinkers in waalformaat.
Ik vind hier dingen van.
SiMaNo schreef:
15-09-2020 12:10
Maar dat staat toch los van wel of niet adres geven?
Of je leest dat die persoon hele weekend niet thuis was.En de koper dat weet.

Beetje voorzichtigheid kan echt geen kwaad. Wat maakt jou dat verder uit? Doe jij dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
15-09-2020 12:23
Wat ik ook zo vervelend vind is de vaak summiere informatie die wordt gegeven in de tekst. Alsof de advertentie per letter betaald moet worden. Bijvoorbeeld bij een advertentie van een paar houten planken niet vermelden om welke houtsoort het gaat en de afmetingen er niet bij zetten.

Of verkeerde informatie. Waaltjes is niet een andere benaming voor betonnen klinkers in waalformaat.
Ja het is verschrikkelijk, ik ben al een tijd op zoek naar een kast. En kan dus ongeveer bij elke advertentie vragen om de afmetingen :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Nou jaaa, wat ik nu weer meemaak: Gisteravond had iemand op mijn advertentie geboden, vlakbij de vraagprijs. Ik besloten om het bod te accepteren, Dus ik schreef vanmorgen:
Goedemorgen! Bij deze wil ik u laten weten dat uw bod geaccepteerd is. U kunt het product ophalen of ik stuur u een betaalverzoek en dan krijg ik bij betaling automatisch uw adres.

Krijg ik terug: Je manier van communiceren staat mij niet aan. Veel te direct en dreigend. Ik zoek verder. Succes ermee.

WTF. :facepalm:
Getaway_Car_59 schreef:
15-09-2020 14:28
Nou jaaa, wat ik nu weer meemaak: Gisteravond had iemand op mijn advertentie geboden, vlakbij de vraagprijs. Ik besloten om het bod te accepteren, Dus ik schreef vanmorgen:
Goedemorgen! Bij deze wil ik u laten weten dat uw bod geaccepteerd is. U kunt het product ophalen of ik stuur u een betaalverzoek en dan krijg ik bij betaling automatisch uw adres.

Krijg ik terug: Je manier van communiceren staat mij niet aan. Veel te direct en dreigend. Ik zoek verder. Succes ermee.

WTF. :facepalm:
Wtf :HA:
Sabeltandcavia schreef:
15-09-2020 09:22
Dit inderdaad. Bieden en elkaar overbieden is nu net het hele idee achter Marktplaats. Het is een veilingsite. Als mensen alleen via berichten gaan bieden dan kunnen ze nooit weten of iemand al een hoger bod gedaan heeft. De aanbieder moet dan met elke bieder een mailwisseling beginnen wat alleen maar onnodig tijdrovend is. Doe gewoon een bod op de site en gebruik de berichtenfunctie om naar extra informatie over het artikel te vragen. Zo is het bedoeld.
Ja, als je alle tijd van de wereld hebt en mp je hobby is. Ik heb hier geen tijd voor.

De meeste advertenties hebben een vraagprijs. Mp geeft ook aan dat de kans dat je dan sneller verkoopt groter is dan alleen bieden.

Bedankt dat je even komt uitleggen wat mp is en hoe het is bedoeld :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
15-09-2020 14:28
Nou jaaa, wat ik nu weer meemaak: Gisteravond had iemand op mijn advertentie geboden, vlakbij de vraagprijs. Ik besloten om het bod te accepteren, Dus ik schreef vanmorgen:
Goedemorgen! Bij deze wil ik u laten weten dat uw bod geaccepteerd is. U kunt het product ophalen of ik stuur u een betaalverzoek en dan krijg ik bij betaling automatisch uw adres.

Krijg ik terug: Je manier van communiceren staat mij niet aan. Veel te direct en dreigend. Ik zoek verder. Succes ermee.

WTF. :facepalm:
:rofl:
Jeetje, je had zeker geen gezellige smiley's gebruikt ofzo? :biggrin: :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven