Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
25-09-2020 21:02
Dit overkomt mij dus ook vaak.. bizar soms hoe sommige mensen het dan toch proberen!
En dan zeg je 20, “voor 10 kom ik het nu halen”.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap sommige mensen echt niet. Waarom biedt je om 3 uur snachts op 20 advertenties, om vervolgens niks meer te laten horen ( en diegene had nog wel tientallen goede reviews, zegt dus helemaal niks)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
25-09-2020 21:55
Ik snap sommige mensen echt niet. Waarom biedt je om 3 uur snachts op 20 advertenties, om vervolgens niks meer te laten horen ( en diegene had nog wel tientallen goede reviews, zegt dus helemaal niks)
Ehm, ja dat vind ik ook altijd raar.
heb ook wel eens van dat soort lui gehad, maar die reageerden dan na een paar dagen.
bleek dat die zaten te bieden tijdens de nachtdienst ;-)
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
25-09-2020 21:50
En dan zeg je 20, “voor 10 kom ik het nu halen”.
Ja precies! Ehhhh how about.... no!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Leuke marktplaats belevenis : donderdag twee boeken (van één schrijver) opgehaald in een andere wijk van mijn woonplaats.

Vandaag zag ik tot mijn schrik dat ik de verkoopster slechts één ster gegeven had. Ik weet niet hoe ik dat had moeten doen.... Verder wel een positieve beoordeling gegeven trouwens.
Excuses gemaakt. Zij zat er niet mee.

Even later een berichtje : ik heb nóg een boek van die schrijver, is dat ook iets voor jou?
Toevallig is dat ook een boek wat ik nog niet heb!
Alle reacties Link kopieren
Van die sterren geven begrijp ik niks .ik kijk wel eens en dan heb ik n goeie beoordeling ..maar ik doe het zelf nooit .
Hoe kan iemand boos reageren als ze geen sterren krijgen . Als iemand n net n beleefd persoon is .netjes betaald niet zeurt .ben ik tevreden .wat moet je nog meer dan .
Ga toch ook de winkel niet uit en seg tegen het personeel u krijgt van mij drie sterren .
Hooguit dank u wel voor het prettige en vakkundige helpen .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik heb een grote knaagdierkooi op marktplaats staan. Vraagprijs 75 euro en bieden vanaf 60 euro. En ik krijg alleen maar berichtjes met 'ik bied 45!'. Ten eerste: bied via de advertentie. En ten tweede: vanaf 60 euro. :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd wel storend als ik iemand een beoordeling geef en diegene doet dat niet terug.

Met zoveel mensen die zich niet fatsoenlijk gedragen zijn die beoordelingen wel degelijk nuttig om een indicatie te hebben van de betrouwbaarheid en serieusheid van een tegenpartij. Of dat nu een koper of verkoper is.

Ik ben eerder geneigd iemand bijvoorbeeld een reservering op een item te gunnen als die goede beoordelingen heeft, dan iemand die vraagt of ik iets een paar dagen vast wil houden, terwijl ik dan andere kopers moet afhouden en zelf slechte beoordelingen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel fan van beoordelingen. Geef ze in ieder geval altijd.

Gisteren kwam iemand gratis bloempotten ophalen. Blijkbaar is er in de buurt een project waarbij mensen met psychische problemen gezamenlijk tuinieren. Leuk dat je daar dan een beetje aan mee kunt helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had van de week weer oplichters aan m’n kleed hangen.
Had een fotocamera te koop. Heel snel al een reactie. Fijn dacht ik. Deze persoon wilde via whatsapp verder praten. Hmmm nou voorruit prima. Een heel gesprek, uiteindelijk krijg ik het van de koper een postnl link toegestuurd met het bezoek alvast een t&t nummer aan te maken. Deze kende ik nog niet maar gelukkig niet gedaan. Dag later bericht van MP dat het een oplichter is.

Camera uiteindelijk nog wel verkocht! Opgehaald door een blijde koper!
Alle reacties Link kopieren
rapengaar schreef:
28-09-2020 13:31
Ik ben ook wel fan van beoordelingen. Geef ze in ieder geval altijd.

Gisteren kwam iemand gratis bloempotten ophalen. Blijkbaar is er in de buurt een project waarbij mensen met psychische problemen gezamenlijk tuinieren. Leuk dat je daar dan een beetje aan mee kunt helpen.
Mooi! Altijd fijn om dan met zoiets “eenvoudigs” te kunnen helpen!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Dat is leuk Rapengaar!
En fijn dat het bij Ano ook goedgekomen is.

Ik heb een nagenoeg nieuw product er op staan met 'bieden', het gebruik viel me al snel tegen dus verkoop ik het weer. Krijg ik de vraag wat mijn uiterste prijs is. Dus ik geef aan X (iets minder dan 50% van de nieuwwaarde). Krijg ik een enorm bericht dat dat waanzin is want de waarde van die dingen is Y (10%).

Prima dat iemand vindt dat het Y waard is, maar biedt dat dan ipv te vragen wat mijn uiterste prijs is. Of zou zo iemand verwachten dat ik dan nog daaronder ga roepen en hij een leuk koopje kan doen?
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
28-09-2020 20:53
Dat is leuk Rapengaar!
En fijn dat het bij Ano ook goedgekomen is.

Ik heb een nagenoeg nieuw product er op staan met 'bieden', het gebruik viel me al snel tegen dus verkoop ik het weer. Krijg ik de vraag wat mijn uiterste prijs is. Dus ik geef aan X (iets minder dan 50% van de nieuwwaarde). Krijg ik een enorm bericht dat dat waanzin is want de waarde van die dingen is Y (10%).

Prima dat iemand vindt dat het Y waard is, maar biedt dat dan ipv te vragen wat mijn uiterste prijs is. Of zou zo iemand verwachten dat ik dan nog daaronder ga roepen en hij een leuk koopje kan doen?
Ik stel ze de tegenvraag, zonder dat ik mijn uiterste prijs blootgeef: wat wil je bieden?
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom laat je mensen bieden als je zelf een duidelijke (richt)prijs in gedachten hebt? Is duidelijker voor iedereen als je gewoon zegt 50 euro. Of 70 euro, bieden vanaf 50.

Vrij bieden is voor mij 'wat de gek ervoor geeft'.

Ik had laatst trouwens een meubelstuk dat in de weg stond, op mp gezet voor 20 euro. Wekenlang geen reacties. Toen maar op bieden gezet, in de hoop dat iemand het voor 5 euro kwam ophalen ofzo. Nog geen reacties. Echt 1 dag voordat ik t naar de kringloop wilde brengen, ineens een bod van 40 euro! Was erg sceptisch, helemaal toen ze niet op de afgesproken tijd kwamen. Maarrr... een kwartier te laat kwam de ophaler alsnog en nam hij get voor 40 euro mee. Ik was echt helemaal verbaasd :-D
Ik bied op ding A en ding B van één verkoper. Verkoper bericht dat A en B eigenlijk al verkocht zijn. Maaaar als ik ding C er nou bij neem dan mag ik het voor weinig hebben :-|
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
29-09-2020 07:34
Ik bied op ding A en ding B van één verkoper. Verkoper bericht dat A en B eigenlijk al verkocht zijn. Maaaar als ik ding C er nou bij neem dan mag ik het voor weinig hebben :-|
Mooi lullig voor de koper van A en B alhoewel ik denk dat verkoper denkt een slimme verkooptruc gevonden te hebben 😉
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
29-09-2020 11:05
Mooi lullig voor de koper van A en B alhoewel ik denk dat verkoper denkt een slimme verkooptruc gevonden te hebben 😉

Zoiets had ik ook al gedacht maar waren nog oplichters ook. Ik had A en B nodig (wollen dekens) en C erbij was prima.

Kom ik daar, krijg ik een stapel dekens in mijn handen gedrukt :wtf: Hoe had ik af kunnen rekenen met een stapel dekens in mijn handen op de stoep? Dus ik geef ze terug en pak ze er één voor één af om te bekijken. Daar had de verkoper niet op gerekend en tadaaa! De eerste was doorgesleten (leek wel vitrage), de tweede had een lichte vlek en de derde zelfs 2 bruine vlekken :-[ Had de verkoper “niet gezien”.

Daarom waren ze dus opgevouwen gefotografeerd ;)
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
29-09-2020 11:41
Zoiets had ik ook al gedacht maar waren nog oplichters ook. Ik had A en B nodig (wollen dekens) en C erbij was prima.

Kom ik daar, krijg ik een stapel dekens in mijn handen gedrukt :wtf: Hoe had ik af kunnen rekenen met een stapel dekens in mijn handen op de stoep? Dus ik geef ze terug en pak ze er één voor één af om te bekijken. Daar had de verkoper niet op gerekend en tadaaa! De eerste was doorgesleten (leek wel vitrage), de tweede had een lichte vlek en de derde zelfs 2 bruine vlekken :-[ Had de verkoper “niet gezien”.

Daarom waren ze dus opgevouwen gefotografeerd ;)
Oh wat nasty zeg, dat je daar het lef voor hebt! 😱
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn garage aan het opruimen, waardoor ik meerdere fietsen te koop heb staan. Die met versnellingen had ik al verkocht, die was ook wat duurder. Er waren uiteindelijk 3 mensen komen kijken, de laatste kocht hem. De communicatie met deze mensen was allemaal prima gegaan, echt allemaal heel beleefde mensen.

Nu heb ik ook een hippe omafiets over, een goedkopere. Beetje oud, maar hij fietst prima. Nou, een mevrouw had daar best wel interesse in en wilde 'm graag komen bekijken. Of ze mijn adres mocht. Prima, kom maar langs. Ik hoorde op een gegeven moment niets meer, dus ik vroeg of ze al onderweg was. Nee, want ze moest nog eerst ergens anders zijn en het werd een ander tijdstip. Toen vroeg ze op dat tijdstip of ik 'm kwam brengen. Uhm hallo? Ik ben gekke Henkie niet?

Het ging misschien ook te lang goed :rolling:
Alle reacties Link kopieren
@wilgentak ja soms denk ik dat ook weleens dat je op de 10 mensen waarmee je contact hebt op MP minstens 1 maffie treft of zo 🤔😂
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Groentespies schreef:
28-09-2020 21:20
Ik stel ze de tegenvraag, zonder dat ik mijn uiterste prijs blootgeef: wat wil je bieden?
Ik vind dat zo irritant als mensen dat doen. Meld dan ook altijd dat het dan ophoudt, hoe graag ik het artikel ook wil.
Ik vraag niet voor niets een richtprijs.

Enige keer dat ik daarop reageerde met een getal hoorde ik 3 dagen niks. Ik nog eens gevraagd: ow zegt ze nee dat is echt veel te laag daar komen we niet uit. Uh ok dat kun je voorkomen door een bedrag te noemen.
Maar goed ik reageer sowieso niet meer op advertenties met bieden of TEAB ik kan daar echt niks mee. Juist vanwege dit soort reacties.

Als verkoper heb ik ook gewoon een richtprijs gaat altijd wel goed.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Nieuw interieur, dus meubels over.
Deze waren goed onderhouden, tijdloos en niet versleten.
Bieden vanaf 200 euro.
Al snel kwamen de bedelaars.
Ik bied je 150.
Voir 150 kom ik het nu meteen halen.
Reserveer het mij, ik kom (datum) en dan vlak voor de datum een berichtje: sorry, heb het geld niet, baan verloren, wil ze echt heel graag hebben, kan het voor 100?
Nee, dat kan niet. Sorry.

Hetzelfde met een kindetfietsje, van een goed merk. Komen ze ophalen, voor 30, staan ze daar met 15 euro, want er zit wel een krasje op enz. ??? Er heeft een 6-7 jarig kind 2 jaar op gefietst. Wat verwacht he dan?
Bekijk de foto's. Ga maar lekjer een nieuwe fiets kopen.

Of autobanden... zijn 1 jaar gebruikt. Nieuwe auto, dus banden over.
Alles goed op foto gezet. 100 euro voor 4 winterbanden. Lijkt mij niet veel.
Komen ze kijken, tja, ze zijn wel gebruikt.... 50?
Dacht het niet. Ga maar lekker nieuwe kopen. Ongebruikt.

Gelukkig hebben we veel opslagruimte. Zolang het niet in de weg staat. Uiteindelijk helpt het wel om iets van mp af te halen en na een maand er weer op te zetten.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Stampertje12 schreef:
27-09-2020 15:24
Ik vind het altijd wel storend als ik iemand een beoordeling geef en diegene doet dat niet terug.

Met zoveel mensen die zich niet fatsoenlijk gedragen zijn die beoordelingen wel degelijk nuttig om een indicatie te hebben van de betrouwbaarheid en serieusheid van een tegenpartij. Of dat nu een koper of verkoper is.

Ik ben eerder geneigd iemand bijvoorbeeld een reservering op een item te gunnen als die goede beoordelingen heeft, dan iemand die vraagt of ik iets een paar dagen vast wil houden, terwijl ik dan andere kopers moet afhouden en zelf slechte beoordelingen heeft.

Tja, kan ook komen door FB, ik heb tot nu toe nooit een beoordeling kunnen geven over of aan degene waar ik zaken mee deed. Niet als koper en niet als verkoper. Wel bij mensen die toch niet kochten of waar ik alleen een bieding en verder niets aan contact mee heb gehad.

Dus die irritatie is zonde van je energie. Dacht dat iedereen dat ondertussen wel wist ook.

Het is gewoon een kutsysteem en werkt voor geen meter.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 01-10-2020 12:14
8.06% gewijzigd
BeaTea schreef:
29-09-2020 11:41
Zoiets had ik ook al gedacht maar waren nog oplichters ook. Ik had A en B nodig (wollen dekens) en C erbij was prima.

Kom ik daar, krijg ik een stapel dekens in mijn handen gedrukt :wtf: Hoe had ik af kunnen rekenen met een stapel dekens in mijn handen op de stoep? Dus ik geef ze terug en pak ze er één voor één af om te bekijken. Daar had de verkoper niet op gerekend en tadaaa! De eerste was doorgesleten (leek wel vitrage), de tweede had een lichte vlek en de derde zelfs 2 bruine vlekken :-[ Had de verkoper “niet gezien”.

Daarom waren ze dus opgevouwen gefotografeerd ;)
Sommige durven echt.
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
28-09-2020 22:07
Maar waarom laat je mensen bieden als je zelf een duidelijke (richt)prijs in gedachten hebt? Is duidelijker voor iedereen als je gewoon zegt 50 euro. Of 70 euro, bieden vanaf 50.

Vrij bieden is voor mij 'wat de gek ervoor geeft'.

Ik had laatst trouwens een meubelstuk dat in de weg stond, op mp gezet voor 20 euro. Wekenlang geen reacties. Toen maar op bieden gezet, in de hoop dat iemand het voor 5 euro kwam ophalen ofzo. Nog geen reacties. Echt 1 dag voordat ik t naar de kringloop wilde brengen, ineens een bod van 40 euro! Was erg sceptisch, helemaal toen ze niet op de afgesproken tijd kwamen. Maarrr... een kwartier te laat kwam de ophaler alsnog en nam hij get voor 40 euro mee. Ik was echt helemaal verbaasd :-D
Heb ik ook weleens gehad. Bij poging 1 geen reacties, bij poging 2 was het hoogste bod 40 euro en uiteindelijk bij poging 3 voor 100 euro verkocht en dat ging zo soepel dat ik ging twijfelen aan de betrouwbaarheid van de koper :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven