Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Ja ik was afgelopen maand een keer wezen kijken bij een katje via MP. Heel aardige vrouw waarmee ik afgesproken had nog een paar keer langs te komen om te zien of het klikte. Ze had verder nog helemaal geen reacties op hem gehad en een nieuwe afspraak was snel gemaakt. Het was ook echt erg gezellig. Veel contact via de app. Zou dat weekend erna langs gaan maar toen kon ze onverwacht niet, prima geen probleem.

Maandag zou het worden. Dus ik die maandag appen of het nog doorging die middag, geen reactie. Die middag 3x gebeld toen ik onderweg was maar geen reactie. Dus maar opgegeven en naar huis gegaan. Daarna nog eens geappt om te vragen of het allemaal nog door ging maar wederom niks gehoord.

Nu weken verder zie ik ineens dat het katje gereserveerd is via MP. Ze had dus blijkbaar wel een andere koper. Dat had ze me toch gewoon kunnen zeggen? Zeker omdat we het zo leuk gehad hadden tijdens mijn bezoek. Begreep er echt helemaal niks van. Prima dat je hem aan een ander geeft maar een berichtje terug dat ze andere opties had voor hem was wel netjes geweest. Vond het zo vreemd, vooral omdat ze om de hoek woont en we echt gezellig contact hadden. Vind het allemaal maar een vaag verhaal.
Madrid87 schreef:
30-11-2017 08:19
Ja ik was afgelopen maand een keer wezen kijken bij een katje via MP. Heel aardige vrouw waarmee ik afgesproken had nog een paar keer langs te komen om te zien of het klikte. Ze had verder nog helemaal geen reacties op hem gehad en een nieuwe afspraak was snel gemaakt. Het was ook echt erg gezellig. Veel contact via de app. Zou dat weekend erna langs gaan maar toen kon ze onverwacht niet, prima geen probleem.

Maandag zou het worden. Dus ik die maandag appen of het nog doorging die middag, geen reactie. Die middag 3x gebeld toen ik onderweg was maar geen reactie. Dus maar opgegeven en naar huis gegaan. Daarna nog eens geappt om te vragen of het allemaal nog door ging maar wederom niks gehoord.

Nu weken verder zie ik ineens dat het katje gereserveerd is via MP. Ze had dus blijkbaar wel een andere koper. Dat had ze me toch gewoon kunnen zeggen? Zeker omdat we het zo leuk gehad hadden tijdens mijn bezoek. Begreep er echt helemaal niks van. Prima dat je hem aan een ander geeft maar een berichtje terug dat ze andere opties had voor hem was wel netjes geweest. Vond het zo vreemd, vooral omdat ze om de hoek woont en we echt gezellig contact hadden. Vind het allemaal maar een vaag verhaal.

Dit kan je gewoon naar haar sturen hoor. Niks om je voor te schamen dat je het niet snapt.

Hopelijk vind je nog een lieve kat. Heb je al bij het asiel geïnformeerd? Doordat het zo warm was afgelopen jaar krijgen katten, kippen en honden nu ook buiten het seizoen baby’s.
BahcoBarbie schreef:
27-11-2017 08:24
Hier zitten jullie! :biggrin: Ik kon het topic niet meer vinden.

Ik heb spullen op mp staan die ik normaal niet verkoop. Dat trekt weer hele andere mensen aan. Niet zo extreem als bij het verkopen van een iPhone maar toch dubbeltjes mensen en 1 euro bieders :-|

Vanmiddag een keukenapparaat dat opgehaald wordt en ik moet een pakket verzenden. Over dat pakket heb ik een beetje een onderbuikgevoel. Die koper stelde telkens vragen over de staat en de maat terwijl het een vintage item is. En het is een grote dames maat en daar is nogal verschil in. Een broek maat 42-44 bij Ulla Popke is een maat 54 bij de H&M.. Ik hoop dat ze het gewoon heeft nagemeten. Duimen jullie voor mij? :-D
:cheer2: Keukenapparaat is netjes opgehaald. En het pakket viel enorm in de smaak bij de koopster. Money money money! :mrgreen:
BahcoBarbie schreef:
30-11-2017 08:36
Dit kan je gewoon naar haar sturen hoor. Niks om je voor te schamen dat je het niet snapt.

Hopelijk vind je nog een lieve kat. Heb je al bij het asiel geïnformeerd? Doordat het zo warm was afgelopen jaar krijgen katten, kippen en honden nu ook buiten het seizoen baby’s.
Ik schaam me er ook niet voor hoor, ik vond het gewoon asociaal. Nog een keer wat sturen heb ik dan al helemaal geen zin meer in als ik zo behandeld word. Dan heb ik al zoiets van: bekijk het maar. ( ben nogal trots met dat soort dingen, heb dan zoiets van ja graag of niet )

Nou het punt is dat de meeste katten in het asiel bij ons buitenkatten zijn en ik alleen een balkon heb. Er is een poes die binnen kan maar ik wil liever nog een kater. Een kitten heb ik helemaal geen trek in en ik denk mijn kater ook niet. ( heb er al 1 )
Bovendien twijfel ik nog steeds of ik wel een 2e moet nemen. Dat is al bijna drie maanden zo. Ik kom er maar niet uit voor mezelf.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 30-11-2017 09:19
3.93% gewijzigd
per ongeluk geqoute!
wilma36 schreef:
27-11-2017 07:48
Ik houd er ook rekening mee dat ik wisselgeld klaar heb liggen. Vooral bij bedragen als 35 of 7,50 bijvoorbeeld. 5 euro komt niet uit de pinautomaat, 10-20-50 wel. Bij 50 zou ik het niet verwachten, maar ik had laatst een keer toen ik zelf pinde dat er alleen nog briefjes van 20 in de automaat zaten, ik moest dus of 40 of 60 pinnen.
Ik heb zelf meestal wel contant geld in huis, desnoods plunder ik de spaarpot van de kinderen voor wisselgeld. Dat maak ik dan op een later moment weer goed.
Ik houd er ook rekening mee, maar de koper kan zich toch ook even voorbereiden als je op pad gaat om iets voor een vooraf afgesproken bedrag te kopen? Die heeft toch ook wel ergens losgeld liggen om het te passen? Zelf zou ik dat als koper wel doen, het is geen winkel.
Zelf continu moeten vragen of het bedrag is aangekomen op de ander zijn rekening.
Uiteindelijk heel kortaf een ja.
Daarna moet ik zelf vragen wanneer hij van plan is het op te sturen naar me, omdat ik gewoon niks hoor.

Als ik iets verkoop en iemand zegt geld overgemaakt te hebben dan kijk ik toch wel even op mijn rekening.En zodra het geld erop staat laat ik gelijk weten wanneer ik het opstuur.
Ja dat doe ik zelf ook of ik wacht even een dag als ik het de volgende dag op de post wil doen. Scheelt weer een extra mail sturen dat het pakket onderweg is. Als ik niet meteen kan versturen geef ik altijd meteen aan, voordat men geld overmaakt, dat ik het pas op een bepaalde dag het pakketje kan versturen.

Ook wel eens gehad dat iemand me uitmaakte voor oplichter omdat het bij postNL vertraging op had gelopen. Als ik mail dat het onderweg is zet ik er nu maar bij dat het er de volgende dag al kan zijn maar ook dat het een paar dagen kan duren.
Ja ik vind het wel zo netjes om toch even te laten weten wanneer je het op de post doe toch.
Als je helemaal niks laat horen krijg ik toch bedenkingen.Was alweer bang dat ik opgelicht zou zijn :rrr:

Het valt me ook op dat sommige mensen gewoon echt niet lezen.Iemand wou wat kopen.Ik ging akkoord.
Ik schrijf erbij dat voor het ophalen het in het weekend niet uitkomt en ook niet heel vroeg in de morgen.(diegene vroeg of ze het vroeg in de morgen kon komen halen.. nee dan werk ik of ben ik bezig om naar werk te gaan.)
Krijg ik weer terug.. Zaterdag dan? :facepalm:
Niet echt ergerlijk, maar ik ga geen moeite steken in het onthouden: ik begon te lezen bij mailtje 1 in een reeks van 6. In ieder mailtje verandert ze wat ze wil, inclusief 'kan het ook die zijn?' en 'o nee, die toch niet'.

En nu al 4 mailtjes of ik het kom brengen (en waar) omdat ik vanavond niet thuis ben. OK, toch ergerlijk. Ze heeft nog maar 2 uur; waarom dan nu pas zoeken en mailen?
blue123 schreef:
01-12-2017 09:04
Ja ik vind het wel zo netjes om toch even te laten weten wanneer je het op de post doe toch.
Ja, ik laat alles weten, je geld heb ik ontvangen, morgen op de post etc. En ik betaal niet voor niks track & trace, dan stuur ik natuurlijk wel de link. Dat scheelt ook weer een hoop heen en weer communicatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat ook altijd weten wanneer ik het geld heb ontvangen en wanneer ik het pakketje verstuur. Als ik iets koop, vind het zelf ook fijn om te weten wanneer het geld is aangekomen en wanneer het pakketje wordt opgestuurd.

Had laatst weer een pareltje... Heb een groot apparaat op MP staan en omdat het apparaat twee mankementen heeft, heb ik dit er duidelijk bij gezet.
Iemand had een bod gedaan en ach, prima, ik wil van het apparaat af, dus ik ging akkoord. We hadden een datum en tijd afgesproken waarop hij het apparaat op zou komen halen en gelukkig kwam hij met partner op tijd. Partner bekijkt het apparaat eens, maar - zodra ze één van de gebreken ziet - kijkt hoogst verbaasd dat een onderdeel kapot is. Dus ik geef aan dat dit in de advertentie stond. Bleek dat ze de inhoud van de advertentie niet hebben gelezen! Echt, zo irritant. Ik had al zo'n voorgevoel dat er iets niet klopte.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
De meeste mensen die een afspraak met mij maken, komen vaak ook netjes de spullen ophalen.
Maar er staan ook weleens mensen voor mijn deur die items gekocht hebben, maar in de verkeerde straat staan. Leuk als iemand ook verkoopt in de buurt met hetzelfde huisnummer. Het is meestal voor de straat voor of achter mij.
Ik vind het niet erg hoor, sta waarschijnlijk alleen schaapachtig te kijken... de mensen zelf vinden het vervelender :-)
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook een aantal maanden geleden. Stond 'm wel even schaapachtig aan te kijken. Bleek dat ie een straat verder moest zijn. Ach, kan gebeuren.

Hoorde van een collega dat er wel eens iemand langs was geweest bij adres a in stad a, maar dat de koper eigenlijk op hetzelfde adres (zelfde straat en huisnummer) in stad b had moeten zijn en dat tussen stad a en b zo'n 200 km zat... :whistle: Dan vraag ik me af hoe je je daar zo in kan vergissen.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Een tijd terug had ik een knipperlicht nodig voor mijn motor. Had het ding uit mijn handen laten vallen en het knipperlicht was afgebroken.
Goed, er stond er een op MP in de juiste kleur voor twee tientjes van een motorsloperij. Dus ik via MP contact gezocht met mijn adres erbij en de vraag hoe we de betaling gingen regelen. Ik wilde het snel hebben, want ik kon zonder knipperlicht niet rijden.
Niets meer gehoord.

Gelukkig stond er nog een op, voor 25 euro.
Toen die maar gekocht en die had ik na 3 dagen in huis.

Wat schetst mijn verbazing toen ik een week na de montage werd geconfronteerd met een pakjesbezorger met een klein doosje. In dat doosje (inderdaad) knipperlicht 1 met een factuur erbij voor €20 en een betaaltermijn van 14 dagen.

Nou is het altijd handig zoiets op voorraad te hebben, zeker omdat het een wat ouder en niet heel gangbaar model is en die knipperlichten niet altijd op MP staan. Dus die ook maar gekocht.
Maar goed ook, ben in het voorjaar onderuit gegaan en daarbij is weer een knipperlicht gesneuveld. Die had ik toen dus nog.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag altijd aan mensen of ze het willen laten weten als ze het overgemaakt hebben.
Van de week een drukke week gehad, op zaterdag avond een verkoop gesloten. Krijg ik op woensdag een bericht : staat het geld er al op bij je?
Heb teruggestuurd dat het er idd op stond, maar dat ik dat nu pas zag omdat ik zat te wachten op een bevestiging van haar. Heb het dezelfde dag nog verzonden.

nu weer ergernissen, ben aan het bieden op zomerkleding voor dochter. Van niemand krijg ik bericht terug !! Terwijl ze het wel gelezen hebben.
je kan ook gewoon terugsturen dat je mijn bod te laag vindt...
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:02
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
03-12-2017 17:17
Maken jullie als verkoper gebruik van iDeal? Werkt het makkelijk? Wacht je dan ook tot het geld op je rekening staat of vertrouw je dan op de bevestiging die je krijgt?
Ik gebruik het niet.
Gebruik gewoon de oudhollandsche overschrijving via internetbankieren
Anoniem123456123456 schreef:
03-12-2017 17:17
Maken jullie als verkoper gebruik van iDeal? Werkt het makkelijk? Wacht je dan ook tot het geld op je rekening staat of vertrouw je dan op de bevestiging die je krijgt?
Ik heb het een paar keer gebruikt nu. Soms kan het best handig zijn, omdat je dan meteen kan verzenden ipv wachten tot het bedrag op je rekening staat.
Is meteen antwoord op je andere vraag, ik wacht dus niet tot het geld daadwerkelijk op mijn rekening staat, die bevestiging is genoeg voor mij. En die paar keer dat ik het gebruikt heb, stond het netjes de volgende dag op mijn rekening.
Wel jammer dat het 50 cent extra kost. Dat weerhoud mij er toch van om het vaker aan te bieden, zeker omdat de dingen die ik verkoop, vaak laag geprijsd zijn. 50 cent tikt dan toch aan.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
03-12-2017 17:17
Maken jullie als verkoper gebruik van iDeal? Werkt het makkelijk? Wacht je dan ook tot het geld op je rekening staat of vertrouw je dan op de bevestiging die je krijgt?
Ik gebruik het en vind het erg makkelijk. Je ziet dat de andere heeft betaald en daar vertrouw ik op. Zo'n internet iets kan echt niet liegen. Bovendien moeten de gebruikers zich aan voorwaarden houden, dus veilig.

Enige nadeel, het kost 40 cent. Op kleine items dus in verhouding duur.

Ik vind het veel heen en weer gemail en rekeningnummers/ gegevens uitwisselen schelen.

Bovendien wordt je bankrekening en je telefoon gecheckt. Dus gewoon veilig. Vind ik prettiger.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
03-12-2017 17:17
Maken jullie als verkoper gebruik van iDeal? Werkt het makkelijk? Wacht je dan ook tot het geld op je rekening staat of vertrouw je dan op de bevestiging die je krijgt?
Ik heb het nu een paar keer gebruikt, maar ben nog niet heel erg overtuigd. Ik vertrouw idd op de bevestiging en daardoor heb ik al eens iets in het weekend nog kunnen versturen terwijl dat anders pas de maandag daarop was geworden omdat je bij een andere bank dan het geld pas binnen hebt. Alleen niet iedereen heeft idd de extra kosten ervoor over.
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst iets verkocht via mp en ze wilde het komen ophalen. Dat vond ik wel vreemd want ze wonen aan de andere kant van het land en de benzine zou ze meer kosten dan het product, maar goed niet mijn zaak verder. Bellen ze de dag dat ze zouden komen op om te vertellen dat ze zich vergist hadden en of ik het alsnog kon opsturen. Blijkt dat ze dachten dat mijn woonplaats dichterbij lag omdat het een beetje lijkt op de naam van een andere plaats. Ze dachten dat (voorbeeld) Bergen (kop van Noord Holland) vlakbij Bergen op Zoom (als het hard waait ligt het in België) lag blijkbaar en kwamen er pas in de auto bij het invoeren van de tomtom achter dat het de hele andere kant van het land was.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
04-12-2017 07:37
Ik had laatst iets verkocht via mp en ze wilde het komen ophalen. Dat vond ik wel vreemd want ze wonen aan de andere kant van het land en de benzine zou ze meer kosten dan het product, maar goed niet mijn zaak verder. Bellen ze de dag dat ze zouden komen op om te vertellen dat ze zich vergist hadden en of ik het alsnog kon opsturen. Blijkt dat ze dachten dat mijn woonplaats dichterbij lag omdat het een beetje lijkt op de naam van een andere plaats. Ze dachten dat (voorbeeld) Bergen (kop van Noord Holland) vlakbij Bergen op Zoom (als het hard waait ligt het in België) lag blijkbaar en kwamen er pas in de auto bij het invoeren van de tomtom achter dat het de hele andere kant van het land was.
Ook wel een beetje dom, want het aantal km's staat erbij als je zelf bent ingelogd op MP. Maar aan de andere kant ook wel herkenbaar. Mijn woonplaats lijkt ook op een andere (veel bekendere) plaats, maar die ligt hier wel 50 kilometer vandaan, ook mensen die dachten dat ik in die omgeving woonde.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
04-12-2017 07:37
Ik had laatst iets verkocht via mp en ze wilde het komen ophalen. Dat vond ik wel vreemd want ze wonen aan de andere kant van het land en de benzine zou ze meer kosten dan het product, maar goed niet mijn zaak verder. Bellen ze de dag dat ze zouden komen op om te vertellen dat ze zich vergist hadden en of ik het alsnog kon opsturen. Blijkt dat ze dachten dat mijn woonplaats dichterbij lag omdat het een beetje lijkt op de naam van een andere plaats. Ze dachten dat (voorbeeld) Bergen (kop van Noord Holland) vlakbij Bergen op Zoom (als het hard waait ligt het in België) lag blijkbaar en kwamen er pas in de auto bij het invoeren van de tomtom achter dat het de hele andere kant van het land was.

Ik heb als koper weleens zoiets gehad: ik woon zeg vlakbij Plushout, woonde daar net, en iemand bood wat aan in Minhout.
Het leek me logisch dat Minhout naast Plushout zou liggen dus ik sprak met die verkoopster af een half uur voor ik een afspraak in Plushout had.

Tot ik een kwartier voor de afspraak in mijn auto stapte en haar adres invoerde in de GPS, bleek Minhout bijna een uur bij mij vandaan te zijn :facepalm:
Ik heb die vrouw onmiddellijk gebeld dat ik het niet zou halen en excuses aangeboden.

Sindsdien kijk ik eerst een adres wel heel goed na vanaf mijn eigen adres voor ik ergens op bied :proud:
MwTheelepel schreef:
04-12-2017 07:37
Ik had laatst iets verkocht via mp en ze wilde het komen ophalen. Dat vond ik wel vreemd want ze wonen aan de andere kant van het land en de benzine zou ze meer kosten dan het product, maar goed niet mijn zaak verder. Bellen ze de dag dat ze zouden komen op om te vertellen dat ze zich vergist hadden en of ik het alsnog kon opsturen. Blijkt dat ze dachten dat mijn woonplaats dichterbij lag omdat het een beetje lijkt op de naam van een andere plaats. Ze dachten dat (voorbeeld) Bergen (kop van Noord Holland) vlakbij Bergen op Zoom (als het hard waait ligt het in België) lag blijkbaar en kwamen er pas in de auto bij het invoeren van de tomtom achter dat het de hele andere kant van het land was.


:facepalm: Das toch best een beetje dom :hihi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven