Geld & Recht alle pijlers

‘Melding gemaakt’ door gemeente

11-05-2021 11:36 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morning!

Ik heb al op Google gezocht maar blijkbaar ben ik daar niet goed in in dit geval, ik weet zelf nieteens waar ik nou echt op moet zoeken..

Er is door wat gedoe grofvuil door mij aangeboden op een manier waar de gemeente het niet mee eens was. Ze hebben hier ook wel gelijk in.

(Ze zijn eerst niet gekomen op dag van afspraak, moest het nu op een andere plek aanbieden zodat het vandaag kon worden gehaald anders werd het na het weekend. ik ben aan het werk dus hebben twee andere lieve mensen dit met spoed voor mij gedaan, dit is dus niet heel netjes gegaan door de haast)

Er is nu een melding tegen mij gemaakt maar wat houdt dit eigenlijk in? Wat kan ik nu verwachten?

Quote uit de mail: ‘En laminaat los neergestort op straat wij moeten hier helaas melding van maken is geen manier om dit zo aan te bieden.’

Hopelijk kan iemand me wat meer info geven, maak me nu best wel druk. Dit was helemaal niet de bedoeling en ik vind het echt heel erg.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Bel even met je gemeente en de brief bij de hand.
Werkt per gemeente anders is mijn ervaring.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Waarschijnlijk krijg je een boete.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat wel eens gehad met een vergeten kliko. Die was door de straat gewaaid en daar kreeg ik een brief en een telefoontje over. Het klonk allemaal best klantvriendelijk, een melding om het onder de aandacht te brengen, maar ik denk dat je het als een waarschuwing kunt beschouwen.
Alle reacties Link kopieren
standaard boete is 140 euro
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
11-05-2021 11:37
Bel even met je gemeente en de brief bij de hand.
Werkt per gemeente anders is mijn ervaring.
Heb geen brief, dit is net via de mail naar me gestuurd. Dus ik ben nog even afwachtend wat er gebeurd ook
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
11-05-2021 11:45
standaard boete is 140 euro
Auw.. :(
Maarja dat is dan niet anders, wel goed om alvast even rekening mee te houden.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
11-05-2021 11:52
Heb geen brief, dit is net via de mail naar me gestuurd. Dus ik ben nog even afwachtend wat er gebeurd ook

Bel ze even op, dan weet je het.
Ik denk ook dat er een boete gaat volgen.
Bezwaar aantekenen als hier een boete uit volgt. ‘Is geen manier om het zo aan te bieden’ klinkt niet heel specifiek. Laat ze maar precies aantonen welke regel je hebt overtreden. Dat is hun plicht.
kadanz schreef:
11-05-2021 11:55
Bezwaar aantekenen als hier een boete uit volgt. ‘Is geen manier om het zo aan te bieden’ klinkt niet heel specifiek. Laat ze maar precies aantonen welke regel je hebt overtreden. Dat is hun plicht.
Er zit waarschijnlijk een foto van bij in het dossier
Alle reacties Link kopieren
Bel even op en leg het vriendelijk uit. Als er een afspraak was en die wordt door hen vrij laat verzet heb jij ook een punt.
Alle reacties Link kopieren
Je had het oorspronkelijk wel netjes bij elkaar gebonden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
gizzmo-returns schreef:
11-05-2021 11:57
Er zit waarschijnlijk een foto van bij in het dossier
‘Is geen manier’ klinkt gewoon niet heel professioneel, meer als een waardeoordeel, of frustratie, waardoor ik twijfel of er daadwerkelijk een regel overtreden is!
Alle reacties Link kopieren
Bel inderdaad even, zeg sorry en leg uit hoe het is misgegaan.
Degene die het kwam ophalen is tenslotte ook maar een mens en blijkbaar geconfronteerd met een zootje losse planken ipv netjes bijeen gebonden.
Misschien valt het dan wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Of je er een boete voor krijgt, ligt heel erg aan de gemeente en aan de persoon die je treft (soms willen die boa's nog wel eens coulant zijn bij een eerste keer).

Stond je adres er op? Hoe weten ze dat het van jou is?

Ik zou zeker bellen en vertellen dat zij hun afspraak in eerste instantie niet zijn nagekomen. Jij hebt daarin zeker een punt.
kadanz schreef:
11-05-2021 12:07
‘Is geen manier’ klinkt gewoon niet heel professioneel, meer als een waardeoordeel, of frustratie, waardoor ik twijfel of er daadwerkelijk een regel overtreden is!
Het is ook nog geen officiële boetebrief maar een melding.
Daarin zal het vast beter staan.
Alle reacties Link kopieren
Wordt vaak opgehaald door derde partij terwijl de gemeente het beleid maakt. Daarom eerst via gemeente uitzoeken wie nu precies welke melding heeft gemaakt en uitleggen hoe het is gegaan.
gizzmo-returns schreef:
11-05-2021 12:11
Het is ook nog geen officiële boetebrief maar een melding.
Daarin zal het vast beter staan.
Het is een melding dat het gemeld gaat worden. :D

Misschien volgt er geen boetebrief.

Bel anders en leg de situatie uit.
Mijn ervaring is dat de gemeente heel coulant is als je iemand persoonlijk spreekt en de situatie uitlegt.
kadanz schreef:
11-05-2021 12:07
‘Is geen manier’ klinkt gewoon niet heel professioneel, meer als een waardeoordeel, of frustratie, waardoor ik twijfel of er daadwerkelijk een regel overtreden is!
Nog los daarvan, dient die overtredingen vastgesteld en geverbaliseerd te zijn door een beëdigd opsporingsambtenaar. Dus vooral beëdigd. De B in BOA.

Er is vorig jaar een uitgebreide rechtzaak geweest van iemand die 400 euro moest betalen vanwege verkeerd aangeboden afval.

Dat is door het hof afgewezen. Er was geen beëdigd verbalisant betrokken bij de vaststelling, de ware aanleiding van gemaakte foto's was niet vast te stellen en "overtreder" is nimmer op voorhand gewezen op de overtreding én heeft dientengevolge geen kans gehad het afval anders/correct aan te bieden.
MajaDB schreef:
11-05-2021 12:25
Nog los daarvan, dient die overtredingen vastgesteld en geverbaliseerd te zijn door een beëdigd opsporingsambtenaar. Dus vooral beëdigd. De B in BOA.

Er is vorig jaar een uitgebreide rechtzaak geweest van iemand die 400 euro moest betalen vanwege verkeerd aangeboden afval.

Dat is door het hof afgewezen. Er was geen beëdigd verbalisant betrokken bij de vaststelling, de ware aanleiding van gemaakte foto's was niet vast te stellen en "overtreder" is nimmer op voorhand gewezen op de overtreding én heeft dientengevolge geen kans gehad het afval anders/correct aan te bieden.
Dat bedoel ik dus, was nog even aan het googelen maar het klinkt niet alsof de overtreding vastgesteld is door een opsporingsambtenaar.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
11-05-2021 12:11
Of je er een boete voor krijgt, ligt heel erg aan de gemeente en aan de persoon die je treft (soms willen die boa's nog wel eens coulant zijn bij een eerste keer).

Stond je adres er op? Hoe weten ze dat het van jou is?

Ik zou zeker bellen en vertellen dat zij hun afspraak in eerste instantie niet zijn nagekomen. Jij hebt daarin zeker een punt.
Ze weten dat het van mij is omdat ik een afspraak had gemaakt om het te laten ophalen ☺️ Dus geen gewone tussendoor dag dat ze sowieso al komen omdat het erg veel is.

Ik heb erg veel aan bovenstaande adviezen en ga dit zeker meenemen indien er wel een boete volgt.

Overigens kan ik via Google maps aantonen dat ze het gister wel hadden kunnen halen, ze zeggen zelf dat het niet is gehaald omdat het is aangeboden op een verkeerde plek, ik heb echter de mail met voorwaarden erbij gehaald en ik heb precies gedaan wat er in staat.
De plek waar ik het nu met spoed moest aanbieden voldoet op geen enkele manier aan de voorwaarden die ze stellen...

Bedankt voor jullie berichten en advies!
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Zoals al gezegd, zelf even bellen. Als dit niet goed lukt of je hebt niet het idee dat je de juiste persoon te pakken hebt gekregen, kan een mail ook goed werken. Daarin je excuses aanbieden en een bondige verzachtende omstandigheid, en dat je het vervelend vindt hoe het is gegaan.
MajaDB schreef:
11-05-2021 12:25
Nog los daarvan, dient die overtredingen vastgesteld en geverbaliseerd te zijn door een beëdigd opsporingsambtenaar. Dus vooral beëdigd. De B in BOA.

Er is vorig jaar een uitgebreide rechtzaak geweest van iemand die 400 euro moest betalen vanwege verkeerd aangeboden afval.

Dat is door het hof afgewezen. Er was geen beëdigd verbalisant betrokken bij de vaststelling, de ware aanleiding van gemaakte foto's was niet vast te stellen en "overtreder" is nimmer op voorhand gewezen op de overtreding én heeft dientengevolge geen kans gehad het afval anders/correct aan te bieden.
Buitengewoon. Daar is de b van.
Maaique schreef:
11-05-2021 12:43
Ze weten dat het van mij is omdat ik een afspraak had gemaakt om het te laten ophalen ☺️ Dus geen gewone tussendoor dag dat ze sowieso al komen omdat het erg veel is.

Ik heb erg veel aan bovenstaande adviezen en ga dit zeker meenemen indien er wel een boete volgt.

Overigens kan ik via Google maps aantonen dat ze het gister wel hadden kunnen halen, ze zeggen zelf dat het niet is gehaald omdat het is aangeboden op een verkeerde plek, ik heb echter de mail met voorwaarden erbij gehaald en ik heb precies gedaan wat er in staat.
De plek waar ik het nu met spoed moest aanbieden voldoet op geen enkele manier aan de voorwaarden die ze stellen...

Bedankt voor jullie berichten en advies!
Dan zou ik gelijk bellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven